צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

WiFi 6 ברוך הבא, עכשיו בוא נכיר אותך

3.02.2020
2 min
דרור מרום, מנהל יחידה עסקית IoT ו-Wireless, בינת תקשורת מחשבים
WiFi 6 ברוך הבא, עכשיו בוא נכיר אותך

פורסם באנשים ומחשבים בתאריך

חלק א’

WiFi 6 עושה את הופעת הבכורה הגדולה השנה, כאשר השפעתו הפוטנציאלית מורכבת יותר מלומר שהוא “רק” יהפוך את רשת ה- Wi-Fi שלכם למהירה הרבה יותר, אבל הוא בהחלט יעשה שינוי משמעותי.

אכן, הדברים יהיו מהירים יותר ממה שחווינו בעבר – אך מעבר לדברים הבסיסיים כגון מהירות וטווח, הבידול האמיתי  הוא בעיצוב מחדש של הדרך בה נתבים ויחידות גישה (Access Points) יתמודדו עם מספרם ההולך וגדל של מכשירים המחוברים לאינטרנט במשרד, בבית ובכלל מסביבנו. כמו כן, שוק ה-Wi-Fi הגלובלי יגיע ל-15.5 מיליארד דולר עד לשנת 2022, זאת לעומת שישה מיליארד דולר בשנת 2017 – צמיחה באמת חסרת תקדים.

על פי מחקר של חברת גרטנר על עשרת המגמות הטכנולוגיות האלחוטיות המשמעותיות ביותר לשנים הקרובות, מסתמן כי טכנולוגיית ה-Wi-Fi תמשיך להיות “טכנולוגיית הרשת האלחוטית המובילה עם ביצועים ויכולות המשתפרות באופן משמעותי מדור לדור”.

מה זה WiFi 6 בכלל?

WiFi 6, או 802.11ax (במונחי תקינה) היא הגרסה החדשה ביותר של תקן 802.11 לתקשורת נתונים של רשת אלחוטית, שהציבור הרחב מכנה בדרך כלל Wi-Fi.

הגרסה החדשה תאפשר לארגונים ולספקי שירותים לתמוך ביישומים קיימים ומתפתחים על גבי אותה תשתית רשת אלחוטית (WLAN), תוך מתן שירות ברמה גבוהה יותר.

WiFi 6 שיפורים עיקריים:

אמינות – מספק חיבור רשת רציף ואמין יותר בעל יכולות נדידה מתקדמות

אבטחת מידע וסייבר – עליית מדרגה בתמיכה בהצפנה המבוססת WPA3

קיבולת משתמשים – מאפשר ניהול טוב יותר של אלמנטים/משתמשים מחוברים, כגון פתרונות וחיישני Wireless & IOT

רוחב הפס – מאפשר מהירויות של עד פי ארבע לעומת Wi-Fi 5 (או 802.11ac)

אנרגיה – משפר באופן משמעותי את יעילות התקשורת בסמארטפונים, בטאבלטים וברכיבי IoT, ועל ידי כך מאריך את חיי הסוללה שלהם

שיפור תדר 2.4GHz – השדרוג האחרון ל-2.4GHz היה לפני 10 שנים. מדובר בשיפורים חדשים לתחום ה-2.4GHz, אשר הופכים את העבודה האלחוטית ליעילה יותר עם מכשירי IoT הדורשים ניצולת אנרגטית וכיסוי Wi-Fi טוב יותר

למה WiFi 6?

השמות פשוט מבלבלים את המשתמשים בחיי היומיום, ובאמת חסרי משמעות למשתמש הסופי, למעט לאלה העובדים עם רשתות אלחוטיות למחייתם. זו הסיבה שב-Wi-Fi Alliance החליטו לעדן ולעדכן את עולם המונחים לסלנג פשוט וידידותי יותר למשתמש – מאשר לדבר על תקן כזה או אחר.

הגרסה החדשה, 802.11ax, היא הגרסה השישית של 802.11, ולכן קוראים לה WiFi 6. בדומה לרשתות הסלולר השזורות בחיינו כבר שנים ארוכות, והמוכרות כ’דורות’, ולא כשם התקן.

האם WiFi 6 כבר כאן?

WiFi 6 כבר כאן! זהו סטנדרט חדש המשולב באלמנטים החדישים והמובילים בשוק. רוב היצרנים המובילים בשוק התקשורת העולמי כגון: Cisco, Ruckus, Fortinet, Aruba, Meraki ו-Mist כבר יישרו קו עם הטכנולוגיה המתקדמת, וכמובן שעדכנו את קווי המוצרים, כגון בקרים מרכזיים, תמיכה בשירותי ענן ושירותים מקומיים המאפשרים תמיכה ביכולות של נקודת הגישה.

נכון להיום, אין הרבה מכשירי קצה התומכים בגרסה החדשה (ונכון לעכשיו רק דגמים נבחרים עברו באופן רשמי Certificate של Wi-Fi Alliance ל-WiFi 6), אך התחלנו לראות ניצנים בעולמות המובייל, כאשר מכשירי ה-Galaxy S10, וה-Note 10 של סמסונג היו הראשונים שתמכו בדור החדש, ונכון להיום גם ה-iPhone 11, ה-iPhone 11 Pro וה-Pro Max החדשים של אפל תומכים בו.

עכשיו, לאחר ש-Wi-Fi Alliance תומך באופן מלא ב-WiFi 6, זהו הימור די בטוח שגם הדור הבא של המחשבים הניידים, כלל מכשירי ויצרני הסלולר, מכשירי סטרימינג ורכיבי Wi-Fi לסביבות חכמות, יגיעו בעקבותיהם.

הישארו איתנו להכיר את WiFi 6 טוב יותר בכתבה הבאה בסדרה.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם