צרו קשר תנו פידבק feedback Modal
מאמרים

"עולם ה-HCI יגדל דרמטית על חשבון ה-IT המסורתי"

23.07.2020
2 min
אורן בריג, ארכיטקט מערכות בסיסקו ישראל
"עולם ה-HCI יגדל דרמטית על חשבון ה-IT המסורתי"

פורסם ב- 'אנשים ומחשבים' ע"י יוסי הטוני בתאריך

"התחזיות מדברות על כך שהשוק בתחום יזנק בשנתיים הקרובות כפתרון מרכזי לסביבת הייצור הארגונית", אמר אסף ברי, מנהל מכירות בקבוצת הדאטה סנטר בלנובו ישראל.

"כל האנליסטים צופים שעולם ה-HCI ילך ויגדל דרמטית על חשבון עולם ה-IT המסורתי, של המחשוב בשכבות. התחזיות מדברות על כך שהשוק בתחום יזנק בשנתיים הקרובות כפתרון מרכזי לסביבת הייצור הארגונית", כך אמר אסף ברי, מנהל מכירות בקבוצת הדאטה סנטר (DCG) בלנובו (Lenovo) ישראל.

הוא הסביר בראיון לאנשים ומחשבים כי "הקונספט של HCI כולל תשתית אחודה עם דיסקים מקומיים, עם הרבה חוכמה הגלומה בתוכנה שמעליה, שמנהלת את כל מרכיבי הדאטה סנטר הארגוני. באנלוגיה, כמו שפעם היה פנס, GPS, טלפון ומחשבון, ואז כל המרכיבים התאחדו ב-iPhone, אנחנו מספקים 'מכשיר' אחד, המנוהל על ידי תוכנה, עם מערך אחד לניהול ויכולת גידול באופן מודולרי, וללא השבתות ופרויקטי ענק. כך מתאפשר ללקוח הארגוני ניהול של תשתיות ענן פרטי או היברידי בדאטה סנטר ב-'חצר הבית' שלו".

"השוק נשלט על ידי שני שחקנים, ועם שניהם לנובו עובדת באופן הדוק ודומיננטי", ציין ברי. "אנחנו ממוקדים בשוק ה-Hyperconverged ואיננו מחויבים לפתרון או לטכנולוגיה כלשהם. חברנו לנוטניקס (Nutanix) ול-VMWare, שתי חברות שחולשות ביחד על 90% מהשוק העולמי. אנחנו אחראים ליותר ממחצית מההתקנות של נוטניקס בארץ ובעולם ונמצאים בגידול דרמטי בהיקף ההתקנות עם VMWare, על רקע הפרידה המתקרבת שלה מ-דל (Dell)".

"פתרון שמכיל את כל מרכיבי הדאטה סנטר הארגוני"
לדבריו, "לנובו מוכרת פתרון אחוד, שמכיל בתוכו את כל המרכיבים של הדאטה סנטר הארגוני. כך, הלקוח הארגוני מקבל מאתנו מעטפת, שכוללת עזרה בבחירת הפתרון, העיצוב שלו, הטמעתו ולאחר מכן תמיכה ושירות. כך אנחנו מספקים ללקוח נקודה אחת לטובת פניה בעת תקלה, ומלווים אותו עד סגירת התקלה".

"אנחנו אגנוסטיים לחלוטין ליצרן התוכנה", אמר. "המומחים הטכניים של לנובו יודעים להמליץ על הטכנולוגיה הנכונה, ולעשות זאת באופן נטול פניות, בלי אינטרסים זרים. החלק שלנו הוא להעניק שרתים, חומרה ייעודית המאושרת על ידי ספקית התוכנה, עם פתרון OEM שכולל תוכנת ניהול דאטה סנטר ".

"היתרונות עבור הלקוח הם בכך שהוא מקבל תשתית פשוטה לניהול. זאת, להבדיל ממערך ה-IT המסורתי. התפעול מדמה את חוויית העבודה בענן הציבורי. לצד הפונקציונליות, מתקבל חיסכון בעלויות השוטפות – נדל"ן, חשמל, רישוי וכוח האדם שמתפעל את הדאטה סנטר", ציין ברי.

הוא הוסיף כי "ערכנו כבר מאות התקנות של תשתיות HCI בקרב לקוחות בישראל, בהם חברת החשמל, עיריית ירושלים, טמפו, בנק ירושלים, חברת הביטוח איילון, בית ההשקעות IBI, משרדי ממשלה וארגונים רבים מהמגזר הציבורי".

אסף ברי, מנהל מכירות בקבוצת הדאטה סנטר בלנובו ישראל. צילום: ניב קנטור

יוסי סויסה, מומחה טכני בקבוצת הדאטה סנטר בלנובו ישראל, אמר כי "חווינו בחודשם האחרונים גידול בדרישה להטמעת פתרון VDI, ובין השאר ביצענו פרויקט שכזה במכללה האקדמית אשקלון".

הוא הסביר כי "פתרון שכזה מתאים בהיבטים הטכנולוגיים להתבסס על תשתיות HCI. הוא עונה לדרישות הניהול, כמו גם הביצועים".

סויסה ציין ש-"אנחנו מלווים את הלקוחות והשותפים העסקיים, תוך התאמה לצורכי הלקוח. למשל, אם צץ צורך לקיים בדיקת היתכנות, אנחנו יודעים להעמיד לרשות הלקוח סביבות POC עבור שני הפתרונות, ולאחר מכן הוא יכול לבחור ביניהם".

ברי סיכם באמרו כי "בשנה החולפת, למרות הקורונה, הגדלנו את היקף ההתקנות בעשרות אחוזים, ויש לנו את כל הסיבות להאמין שמגמת הגידול בתחום תימשך".

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם