צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

טיפים להגנה מתקדמת: Zero Trust והצמדות לתקן הגנה – מפתחות הגנה לאירגון בעידן הדיגיטלי

מהם אסטרטגיות חיוניות להתמודדות איומים חדשים ומתוחכמים ? למה Zero Trust והצמדות לתקן הגנה חיוניים יותר מאי פעם?

15.04.24
2 min
עדי נאה גמליאל - Principal Security Solutions,  בחברת Microsoft
טיפים להגנה מתקדמת: Zero Trust והצמדות לתקן הגנה – מפתחות הגנה לאירגון בעידן הדיגיטלי

העולם הדיגיטלי מתפתח במהרה וצוותי הגנה מתקשים לעמוד בקצב. בין האתגרים שאנו חווים השנה נמצאים פרוייקטי הגנה על תשתית עננית כגון AWS, GCP Azure, שירותי SaaS כגון 365, אבטחת תהליכי פיתוח, הגנה על AI ומידע ארגוני, ועבודה מכל מקום בצורה מאובטחת.

איומים חדשים ומתוחכמים צצים כל הזמן, ותוקפים מנצלים חולשות אפשריות כדי לחדור לארגון. במאמר זה, נציע אסטרטגיות חיוניות להתמודדות עם אתגרים אלו בצורה יעילה ושיטתית.

1. בחירת Zero Trust כאסטרטגיית הגנה

גישת Zero Trust היא מודל אבטחה המתאים ביותר לסביבת העבודה המודרנית, בו ההגנה הפריפריאלית הופכת לפחות רלוונטית, ועובדים ניגשים למידע ארגוני מכל מקום. גישה זו מבוססת על אימות רציף של כל זהות משתמש ומכשיר לפני גישה למשאבים ארגוניים, תוך הענקת הרשאות מינימליות הנדרשות לביצוע המשימות. השילוב של אימות המשתמש והמכשיר מהוות קו הגנה ראשוני ומכריע להגנה מפני חדירה לארגון.

2. הצמדות לשיטות ותקנים בינלאומיים

הצמדות לסטנדרטים מוכרים באבטחת מידע חיונית לניהול סיכונים יעיל. סטנדרטים אלו, כמוNIST, CIS  ו  CISA מגדירים רף אחיד של הגנות, מגבירים מודעות, מגדירים תכנון עפ"י סיכונים ומבטיחים עקביות ואמון מקצה לקצה. הצמדות לסטנדרטים אלו אינה ערובה מוחלטת, אך היא צעד חיוני בהגנה על נכסי הארגון.

3. שימוש בפלטפורמות הגנה מתקדמות

שימוש בפלטפורמות הגנה מציע מספר יתרונות משמעותיים לעומת פתרון מוצר נקודתי, כולל הגנה מקיפה יותר, ניהול פשוט יותר, פוטנציאל לחסכון בעלויות ותמיכה ב AI. ניתן לסווג את את פלטפורמות ההגנה לשולשה סוגים:

  XDR (Extended Detection and Response) פלטפורמה המגינה בעיקר על סביבת העבודה של המשתמש והמאחדת נתונים ממקורות שונים כגון זהויות, דואר, תחנות קצה, אפליקציות, על מנת ליצר תגובה מהירה ויעילה לאיומים.

CNAPP (Cloud Native Application Protection Platform) – פלטפורמה להגנה על אפליקציות, המסייעת לארגונים לזהות ולטפל באיומים שנוצרים מקוד, מיסקונפיגורציה של מנהלי מערכת, עמידה בתקני אבטחת מידע באופן אוטומטי, הרצה של קוד זדוני, רידוד הרשאות למינימום הנדרש, סווג והגנה על מידע, ומיפוי איומים אפליקטיביים באופן שוטף ולאורך כל שלבי החיים של האפליקציה.

  SSE (Secure Service Edge) – פלטפורמה להגנה על גישה לאפליקציות פנימיות חיצוניות ואינטרנט, המסייעת להגיע לכל שירות ארגוני פנימי דרך רשת מנוהלת אחרי אימות זהות של משתמש ומכשיר ובאותו זמן להגן על איומי הגלישה באינטרנט, וכל זאת על מנת ליצר הגנה רשתית אחודה לכלל שירותי הרשת עליהן נדרש להגיע משתמש.

לסיכום, אימוץ גישת Zero Trust והצמדות לתקנים בינלאומיים של אבטחת מידע הם צעדים חיוניים שכל ארגון צריך לנקוט כדי להגן על עצמו מפני איומים מתקדמים. בחירת פלטפורמות הגנה מתקדמות יכולה לסייע לארגונים ליישם גישת Zero Trust  בצורה יעילה ופשוטה.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם