צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

הכוח של רשתות הדור הבא – פתרונות אוטומציה

לאורך השנים, רשתות לרוב שימשו כעמוד השדרה של כל ארגון מודרני. בנוף המשתנה במהירות של ימינו, המשמעות של הרשתות מקבלת כעת את אור הזרקורים. הטמעת טכנולוגיות חדשות, עלייה באיומי סייבר, והכי חשוב – הצורך הדחוף לספק חוויית לקוח המתחשבת בקיימות לאורך זמן, מחייבים ארגונים וחברות לבצע חשיבה מחודשת על האסטרטגיה שלהם בשימוש ברשתות.
27.04.2021
3 min
By Yarob Sakhnini, VP, Emerging Markets, EMEA, Juniper Networks
הכוח של רשתות הדור הבא – פתרונות אוטומציה

תהליך האוטומציה של רשתות IT, הכולל תכנון פתרונות, פריסה, תפעול ואופטימיזציה של הרשתות והשירותים שלהן, נתפס יותר ויותר חיוני. השוק העולמי לאוטומציית רשתות צפוי להגיע ל-9.56 מיליארד דולר עד 2027, בהשוואה לכ-2.78 מיליארד דולר בשנת 2021.

קיים צורך הולך ודוחק בפתרונות אוטומציה

ארגונים שעדיין משתמשים ברשתות IT מהדור הקודם מתמודדים עם אתגרים רבים בהפעלת או הפסקת שירותים ואיומים שונים שעלולים לגרום לכשלים ברשת. ארגונים וחברות רבות במזרח התיכון כבר אימצו יכולות ענן כדי להתמודד עם אתגרים אלו. כתוצאה מכך, השימוש בענן הינו אמין יותר, גמיש, זמין ועם מינימום הפרעות.

אוטומציית רשתות IT מהווה אבן דרך משמעותית בארגז הכלים של צוותי ה-IT. פתרונות אוטומציה מסוג זה משלבים בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי להבין את התנהגויות הרשת, לספק ניתוח חזוי ועצות לצוותי התפעול, על-ידי ניתוח מטא-נתונים ושימוש בתכנות רשת מונחה מודלים.

בעזרת אוטומציית הרשתות, ניתן להגדיר פתרונות מבעוד מועד לבעיות – עוד לפני שהן מתעוררות. כתוצאה מכך, אוטומציית רשתות משפרת את היעילות התפעולית, מפחיתה פוטנציאל לטעויות אנוש, מגבירה את זמינות שירותי הרשת ומשפרת את חוויית הלקוח.

האוטומציה כשלעצמה, אינה בהכרח מפחיתה את המורכבות הבסיסית, אלא יכולה להסוות את המורכבות מהמפעילים ומשתמשי הקצה. כך ארגונים וחברות יכולים להגביר את חוסן הרשת, להפחית זמני השבתה ולפנות זמן יקר לאנשי IT להתמקד בחדשנות עסקית ולא ברשתות תחזוקה ואספקה. הודות לנראות והבקרה המשופרים של הרשתות, תפעול ה-IT בחברה יכול להפוך לגמיש יותר ולהגיב באופן טוב ומדויק יותר לשינויים.
אוטומציית רשתות יכולה לסייע גם בחיזוק האבטחה באמצעות אוטומציה והרמונה של מדיניות האבטחה ברשתות השונות.

אוטומציה יעילה ואפקטיבית – כיצד מגיעים לשם?

האתגר הטמון באוטומציית רשתות הוא שלמרות שהיא מפשטת כל היבט של פעולות הרשת כשהן מבוצעות כהלכה, היא דורשת יותר מלחיצת כפתור בודדת כדי להתממש במלואה. בסקר שערכו Analysys Mason, רק 3% מהחברות שנשאלו היו מרוצות לחלוטין מהאוטומציה מסוג "עשה זאת בעצמך" (DIY) שהחברה נקטה.
חברות רבות המסתמכות על פתרונות אוטומציה של ספקים מהדור הקודם, נאבקים כדי לספק תוצאות עסקיות אמיתיות.

למרבה המזל, קיימות דרכים טובות יותר להפוך רשתות לאוטומטיות, עם תוצאות גלויות וניתנות למדידה, בתהליך שאורך ימים ולא שנים. ארגונים וחברות חייבים קודם כל להבין מהן הבעיות שלהם, להגדיר את צרכי החברה ומה היו מעוניינים להשיג באמצעות אוטומציית רשת. רק לאחר מכן יצטרכו לבחור את הפתרונות הזמינים הטובים ביותר עבורם. פתרונות האוטומציה צריכים להיות קלים לפריסה ולתפעול של הצוות, לתמוך בסביבה מרובת ספקים מבלי לדרוש מערכים מורכבים, ולספק תבניות או אבני בניין שיאיצו את התכנון, ההטמעה והפריסה. החברות מחפשות פתרונות המספקים אוטומציה מקצה לקצה בכל תחומי הרשת, הניתנים לשילוב מלא ויספקו אופטימיזציה מותאמת לצרכים העסקיים והתפעוליים הייחודיים של כל ארגון.

עם שותפים נכונים על הסיפון, ארגונים יכולים להרגיש בנוח לצאת למסע אוטומציית הרשתות. עלות ההשקעה הזו אינה זניחה, אך התשואות יכולות להיות יוצאות דופן. מחקר שעוסק בהשפעה הכלכלית הכוללת (A Total Economic Impact Study), שנערך על-ידי Forrester Consulting, נמצא כי ההחזר הפוטנציאלי על ההשקעה (ROI) שחברות יכולות להשיג על-ידי פתרון אוטומציית רשת יכול להגיע עד כ-320% אחוזים על-פני תקופה של שלוש שנים.

העתיד של אוטומציית רשת

העתיד של אוטומציית רשתות מונחה כוונות ומאפשר בינה מלאכותית, ובמקרים מסוימים מבוסס על ענן. פלטפורמת אוטומציה SaaS מפחיתה את זמני הפריסה, ומתורגמת ישירות לזמן הגעה מהיר יותר לשוק ולהגדלת ההכנסות.

לאחר הפריסה, פלטפורמות האוטומציה של SaaS מאפשרות לחברות להתאים את הרשתות לצרכיהן, תו חיסכון בחומרה ובעלויות כוח אדם ותפעול נמוכות יותר. כמו כן, הענן מתחדש ומתעדכן לעתים תכופות,
ועדכוני התוכנה עשויים להתרחש בתדירות של פעם בשבוע. כשמדובר בבינה מלאכותית, קיים היגיון רב שחברות וארגונים ישתמשו בענן וינצלו את היכולות שלו המבוססים על מודלים של למידת מכונה וידע ממגוון רחב של מקורות.

חברות וארגונים שרוצים לנצל את התקדמויות טכנולוגיית הרשתות, חייבים להאיץ את מאמצי האוטומציה שלהם ברשתות IT. עם זאת, כדי שהאוטומציה תצליח ותניב תוצאות מוצלחות, עליה לשבור מסגרות מסורתיות ולתת מענה לכל מרכיבי תשית הרשת, הצוותים ומערכות התמיכה התפעוליות. בסופו של דבר, זה אפשרי רק עם פתרונות גמישים, מבוססי סטנדרטים פתוחים, שהוכיחו את יכולתם לספק חוויות מהשורה הראשונה.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם