צרו קשר תנו פידבק

מובילים את שוק ה-ICT בישראל

מובילים את שוק ה-ICT בישראל

חברת בינת תקשורת מחשבים מלווה את עולם המחשוב הישראלי עוד מימיו הראשונים, וממשיכה להוביל בזכות פתרונות יצירתיים והשקעה בכוח אדם. כיום היא מעורבת בפרויקטים הגדולים במשק. בראיון מיוחד מספר המנכ"ל אלון בן צור על אתגרים בתחום המחשוב בשנים האחרונות

4.05.2022
3 min
גליה היפש, פורסם לראשונה בדה מרקר
מובילים את שוק ה-ICT בישראל

בינת תקשורת מחשבים היא סיפור הצלחה ישראלי יוצא דופן לאור ההתמודדות עם אתגרים בעולם המחשוב לאורך השנים. החברה נוסדה ב-1975 על ידי יהודה זיסאפל אשר הוסיף לפתח במהלך השנים יחד עם זוהר זיסאפל את קבוצת רד בינת.  בינת תקשורת מחשבים היא אחת החברות המובילות בישראל לפתרונות ושירותי אינטגרציה מקצה לקצה ובניהם: שירותי ענן, טלפוניה, אבטחת מידע וסייבר, ניהול רשתות וידאו ארגוני, פתרונות דאטה סנטר,פתרונות ניידות, DevOps, AI אנליטיקה ועוד

בינת פעילה בשוק הישראלי יותר מ-45 שנה, ומעסיקה כ-800 עובדים. שם החברה בינת, מבוסס על המילה העברית בינה. "יש לנו הערכה עצומה לשפה העברית, לישראליות שלנו, למרכזי הפיתוח של הקבוצה שבחרו להישאר בישראל לשמר ולהעצים את התעשייה המקומית", מסביר אלון בן צור, מנכ"ל בינת.

"החברה מלווה את שוק הטכנולוגיה והתקשורת בישראל מימיו הראשונים ממש", אומר בן צור. "אנחנו נוכחים מאוד בשוק הישראלי ובמרחב הישראלי, ופועלים במערכות הביטחון והממשל, בתעשיית ההייטק, בפיננסים, באקדמיה, בתעשיה ובמסחר ובשאר המגזרים המשמעותיים במשק".

היכולות הרב-תחומיות של בינת ומומחיותה רבת השנים, הן אלה שגרמו לה להיות שותפה בפרויקטים משמעותיים מרובי טכנולוגיה כיום כמו הקמת עיר הבה"דים, נמל הדרום, מרכזי האספקה של צה"ל, הרכבת הקלה ועוד.

אילו אתגרים בעולם המחשוב אתם פוגשים כיום בשוק הישראלי?

"העולם הטכנולוגי משתנה מהר מאוד. בשבע השנים האחרונות היינו עדים לחמש מהפכות משבשות: הטכנולוגיה המשבשת, אירועי הסייבר שחווינו המשבשים את פעילות הארגונים, הענן שמשנה את כללי המשחק, הקורונה ב-2020, בעיות בשרשרת האספקה ב-2021 וכעת ב-2022 השיבוש בעולם התעסוקה והעובדים. אמנם משבר כוח האדם הוא תופעה עולמית, אך הוא מורגש בעוצמה גבוהה יותר בישראל. ישראל היא מדינה טכנולוגית יותר, עם עולם הייטק מפותח, ויש כאן רצון גבוה לנצל את ההון האנושי. לישראל מוזרם כסף רב מהעולם וזה מניע את התעשיה  ובצד זה  משבש את שוק העבודה מערכות השכר והיכולת לספק מענה לדרישות הגדלות והולכות.  אתגרי הניהול בתקופה של שינויים מהירים ואירועים משבשים בתדירות גבוהה מקשים מאוד על היכולת לתכנן ולפעול ומחייבים התאמה והסתגלות מהירה לצרכים המתהווים.

יש חדשות טובות בכל המורכבות הזו?

"בהחלט כן. כל עולם ה-IT נהנה היום מתפיסה חדשה. בעבר הוא היה גוף עלות, שנתפס בארגון כהוצאה הכרחית. היום טכנולוגיה ה-IT והמהפכה הדיגיטלית בארגונים הפכו למנוע חיוני היוצר הכנסות ובעל ערך עיסקי מובהק עם ROI ברור . הנכונות של הארגון להשקיע בו הולכת וגדלה. אנחנו רואים השקעות ותחזיות גידול בתקציבי IT שלא ראינו שנים רבות בעבר. הגידול בביקושים מצד אחד, ומגבלת כוח האדם מצד שני, מעודדים שימוש בפתרונות אלטרנטיביים כמו שירותים מנוהלים וענן ציבורי ופרטי ושירותים אחרים. ".

כיצד בינת התאימה את עצמה למצב המשתנה?

"בינת שכפלה את כל היכולות שלה והטכנולוגיות שישמנו במודל המסורתי גם ליכולות מתקדמות במודל של שירותים וענן המאפשרים ללקוחות החברה לבחור ולנוע באופן גמיש ,לפי דרישה, בין מודלי הצריכה השונים. אנו עדים לשינויים בתפיסת הצריכה ובמעבר מצריכת קפיטל ל-IT לצריכה שוטפת מבוססת SaaS, עננים חיצוניים ושירותים מנוהלים אחרים. אנחנו מאפשרים ללקוחות לרוץ על רצף רחב של טכנולוגיות ואפשרויות צריכה – תוך כדי הבנת התפיסה ההיברידית – כדי להגיע לשיווי משקל נכון בין מגוון העולמות הטכנולוגיים. אנחנו יודעים לתת מענה כולל לכל הצרכי הלקוחות   תוך שילוב ידע מעמיק וכוח אדם איכותי".

הכשרות כוח אדם בפריפריה

בינת הייתה תמיד פעילה גם בפעילות חברתית וקהילתית ענפה בישראל, וכחלק מזה בינת עוסקת רבות בחיזוק וקידום אוכלוסיות מהפריפריה. היא הכשירה במשך עשור את בני העדה האתיופית למקצועות ההייטק, בערד היא מפעילה הכשרה אקדמאית בשילוב האוניברסיטה הפתוחה כדי להכשיר סטודנטים למדעי המחשב, שאותם בינת מעסיקה לאחר מכן, ומכשירה עובדים בצפון הארץ למקצועות  מבוקשים דוגמת AI & Big data ומסלולי הכשרה נוספים ושילוב אוכלוסיות בעולם ה ICT. "אנחנו מרגישים שאנחנו משפיעים על דור שלם ומסייעים לצעירים בפריפריה לקחת חלק בעולם הטכנולוגיה ובתרומה לקהילה", מסביר בן צור.

כיצד מצליחים להמשיך להוביל שוק אחרי כל כך הרבה שנים של פעילות?

"אנחנו משקיעים רבות בפיתוח ההון האנושי, ביצירת ערך, משקיעים בהתקדמות טכנולוגית תוך צמיחה אורגנית גבוהה לאורך זמן, מפתחים טכנולוגיות משלימות המעצימות את ערך הפתרונות שלנו והכל נעשה In-House. בינת פועלת במרחב גדול של פתרונות. אנחנו שותפים של לקוחותינו לאתגרים הטכנולוגיים והעסקיים ומייצרים עבורם ערך תוך מתן מענה לצרכים היחודיים שמציגים בפנינו, אנו פועלים יחד עם היצרנים המובילים בעולם ומנגישים ללקוחות את הפתרונות המתקדמים והחדשניים ביותר, כל אלה מתוך הרצון שלנו להמשיך להשפיע ולאפשר לארגונים, מוסדות ועסקים לייצר ערך מיטבי מהאפשרויות שמספקים הפתרונות הטכנולוגיים ".

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם