צרו קשר תנו פידבק

מערכת קשר חכם ושת"פ מוצלח בין משרד הרווחה והשירותים החברתיים לבין חברת בינת מערכות תוכנה הוביל לפרויקט מצטיין

מערכת קשר חכם ושת"פ מוצלח בין משרד הרווחה והשירותים החברתיים לבין חברת בינת מערכות תוכנה הוביל לפרויקט מצטיין

פרויקט קשר חכם לניהול יעיל של החקיקה במדינת ישראל, הינו פרי שת"פ מוצלח שנעשה בין משרד הרווחה לבינת מערכות תוכנה. הפרויקט זכה באות הצטיינות ב2021 ITAwards בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה .

1.05.2024
3 min
אופיר אייזיק, מנכ"ל בינת מערכות תוכנה
מערכת קשר חכם ושת"פ מוצלח בין משרד הרווחה והשירותים החברתיים לבין חברת בינת מערכות תוכנה הוביל לפרויקט מצטיין

תפקידו של משרד הרווחה והביטחון החברתי להבטיח לכלל הציבור מתן שירותי רווחה, שהוגדרו בחוק לאוכלוסיות שונות, ולפקח על מתן שירותים אלה.

התחומים שבהם עוסק המשרד כוללים בין היתר ילדים ונוער במצבי סיכון, אלימות במשפחה, נכויות ומוגבלות שכלית (לא כולל נכויות נפשיות).

האתגרים שעמדו בפני המשרד ומנהלי תחום קשרי ממשל והכנסת כללו בין השאר עבודה ידנית בכל התהליכים מול הכנסת וממשל, תהליכים לא נוהלו בצורה אחידה ודרשו שינויים תחופים וחוזרים בנהלים, אתגרים בתפקוד בעלי נושאי המשרה בהופעתם מול וועדות הכנסת וכיו"ב

ב 2019 פורסם מכרז של משרד הרווחה והביטחון החברתי עבור מערכת קשר חכם – בינת תוכנה זכתה ופיתחה את המערכת האפליקטיבית והגמישה שענתה על דרישות שפתרו את האתגרים הללו. כיום, מערכת הקשר החכם מייתרת עבודה ידנית במשרדי הממשלה והפכה את כל התהליכים לדיגיטליים.

כל המידע נשאב ממערכת ODATA  ו-"סהנדרין" של הכנסת ומונגש לכלל המשרדים. כל התהליכים הפכו לאטומטיים, כל בעלי המקצוע כולל שרים ומנכל"ים מקבלים את החומרים טרם ישיבה בוועדות הכנסת.

הזימונים יוצאים בצורה מסודרת עם כל החומרים לפני הישיבות. מערכת קשר חכם מאפשרת לזמן לפגישות היברדיות באמצעות ZOOM. בעלי המקצוע מתוזכרים ב email  או SMS  באופן אוטמטי, דבר העוזר למשרדי הממשלה לעסוק בנושאים האסטרטגים והעסקיים ולא התפעולים.

משוב וסיכומי דיונים מופצים לבעלי המקצוע כדי שיוכלו להגיע עם תשובות לועדות הבאות.

מערכת הקשר החכם הפכה לאפליקציה קריטית בניהול משרדי הממשלה ובעתיד היא תיתן מענה לועדות השרים, הצעות חוק פרטיות ושאילתות בצורה דיגיטלית.

הזכייה מייצגת שת"פ מאוד מוצלח ושביעות רצון גבוהה, יצירת חדשנות פורצת דרך המחברת תהליכית בין הרשות המבצעת לרשות המחוקקת, ומסדירה את תהליכי העבודה והחקיקה בין המשרד לוועדות הכנסת.

בבינת מערכות תוכנה אנו מלווים את לקוחותינו ומאפשרים להם להתמודד עם אתגריהם העסקיים המורכבים ע"י הובלת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. העבודה בפרויקט זה נעשתה מול לקוח בעל חזון מתקדם, פתיחות מחשבתית ויצירתיות החל מדרג מקבלי ההחלטות ועד לדרג היישום.

עפרה פרנקל, מנמ"רית משרד הרווחה והביטחון החברתי:

"שילוב ושיתוף הפעולה בין הגורם המקצועי, תחום קשרי כנסת וממשל, המוביל את הפעילות במשרד, אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע וחברת בינת מערכות תוכנה הוא שהוליד תוצר איכותי ושימושי המשפר ומשדרג את עבודת המשרד עם הכנסת."

"המערכת יכולה להפוך בקלות למערכת רוחבית לכלל הממשלה, לסייע ולתמוך בתהליכי המשרדים האחרים בעבודתם עם הכנסת".

מיכל שקורי סמנכ"לית טכנולוגיות ומוצרים, בינת מערכות תוכנה:

" מדובר בפרויקט חשוב, משפיע ובעל משמעות עצומה לייעול תהליכי העבודה של שרי הממשלה ומשרדיהם, לרבות תהליכי עבודה לחקיקת חוקים והחלטות ממשל.”

"המערכת מאפשרת סנכרון בזמן אמת של המידע מוועדות הכנסת אל מול הגורמים הרלוונטיים, לרבות פרוטוקולים, מסמכים, זימונים לוועדות ועוד, ובאמצעות ערוצי התקשורת השונים (ווצאפ, מיילים ועוד)."

"ארכיטקטורת המערכת שיושמה, הופכת אותה ל"מוצר" הניתן ליישום והטמעה עבור כלל משרדי הממשלה השונים, ללא הצורך בביצוע שינויים מהותיים."

"אני מלאת שמחה על שת"פ מוצלח זה, ומודה לצוותים הטכנולוגיים ולגורמים העסקיים שהביאו לתוצאות אלו."

רועי בן נעים, מנהל תחום קשרי כנסת וממשל, משרד הרווחה והביטחון החברתי:

"תחום קשרי כנסת וממשל שם לו למטרה לייצר שיתופי פעולה חדשניים, מקצועיים ואיכותיים."

"מערכת קשר חכ"ם, מסייעת לנו, משרד הרווחה והביטחון החברתי, להיות בקדמת הבמה הטכנולוגית ומשפרת באופן ניכר את היכולת לבצע מעקב, בקרה, תחקור והפקת לקחים תוך שימת דגש על היעדים האסטרטגיים מול הכנסת והממשלה. הפרויקט משלב יוזמה, חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא וכמובן עבודה מאומצת של כל צוותי הפרויקט – צוות קשרי כנסת וממשל, חב' בינת מערכות תוכנה וישראל דיגיטלית".

"העבודה מול חברת בינת מערכות תוכנה, לימדה אותי רבות על עולמות הפיתוח ופתחה בפניי צוהר לעולם שלא נחשפתי אליו עד כה, חשיבה מסוג אחר וירידה לפרטים ברמה שלא הכרתי, משהו שאקח איתי להמשך הדרך."

אושרת בן דוד, ר"צ פיתוח, בינת מערכות תוכנה:

"המערכת חכמה ומורכבת מהרבה מישורים סנכרון משתמשים וה ODATA, שליחת סמס, שליחת מיילים ותזכורות, חומרי רקע ופרוטוקולים בדחיפה בזמן אמת, ניהול ועדות מרכז המחקר והמידע של הכנסת ושאילתות."

יובל קרצנר, מנהל הפרויקט, אגף מע' מידע, משרד הרווחה והביטחון החברתי:

"מערכת קשר חכם (חקיקה, כנסת וממשלה), הינה מערכת פורצת דרך, הראשונה מסוגה בישראל, גאה על השת"פ המוצלח וההישג אליו הגענו".

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם