צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

טיפול באתגרי האבטחה הדיגיטלית בשוק משוחזר: קריאה לפתרונות אוטומטיים, כלי ראות משופרים, ויכולות היברידיות

בעולם המחובר דיגיטלית של ימינו, איומי סייבר מהווים דאגה מתמשכת ובוערת עבור ארגונים המבקשים להגן על המידע הרגיש והתשתיות הקריטיות שלהם. למרות שפע של פתרונות הסייבר המציפים את השוק, חברות רבות מתמודדות עם קשיים משמעותיים בהבדלת ייחודם של הפתרונות כך שיתנו מענה יעיל לצרכים המשתנים של הארגון. מאמר זה בוחן את האתגרים הרב-ממדיים בתחום הסייבר הניצבים בפני חברות וארגונים ומציע אסטרטגיות מקיפות להתגברות עליהם: על ידי הדגשת אימוצם של פתרונות אוטומטיים, כלים משופרים לנראות ויכולות המצויים בענן ההיברידי, יכולים ארגונים להגן על נכסיהם מפני איומי הסייבר המתפתחים.
20.03.2024
3 min
גיא חורש, מהנדס פריסייל בבינת תקשורת מחשבים
טיפול באתגרי האבטחה הדיגיטלית בשוק משוחזר: קריאה לפתרונות אוטומטיים, כלי ראות משופרים, ויכולות היברידיות

נוף הסייבר העכשווי מאופיין בריבוי פתרונות שנועדו להתמודד עם מגוון רחב של איומי סייבר, החל ממניעת שירות זמין, תוכנות זדונית, התקפות פישינג, תוכנות כופר, גניבת נתונים ושלל מתקפות נוספות המאיימים על הארגון הדיגיטלי. בתוך מבול מוצרי ושירותי הסייבר, ארגונים וחברות מתקשים לעתים קרובות לבדל את הצרכים השונים ולזקק את הפתרונות שבאמת עונים על צרכי הארגון. כתוצאה מכך, ארגונים רבים נאבקים באתגרי סייבר מתמשכים, הכוללים מחסור במומחי סייבר, הסתמכות על אמצעי אבטחה ידניים, חוסר נראות בתשתית הארגונית, ומורכבות של פעולה בסביבות היברידיות המשלבות תשתית ענן ותשתית מקומית.

מהם חלק מהאתגרים שעומדים בפני הארגונים בתקופה זו

  1. מחסור במומחי סייבר:

המחסור באנשי מקצוע מיומנים בתחום הסייבר מהווה מכשול משמעותי לארגונים המבקשים לחזק את ההגנה מפני איומי סייבר. למרות הביקוש הגובר למומחיות בתחום הסייבר, לארגונים רבים חסרים המשאבים והכישרונות הדרושים להתמודדות יעילה עם האתגרים הרבים שמכתיבים התוקפים במרחב הסייבר. פתרונות סייבר מסורתיים דורשים לעיתים ידע והכשרה מיוחדים ליישום וניהול, מה שמגביר את הפער בכישורים ומשאיר ארגונים פגיעים לניצול על ידי תוקפים.

  1. אמצעי אבטחה ידניים:

בעידן המאופיין בהתקדמות טכנולוגית מהירה ואיומי סייבר מתוחכמים, אמצעי אבטחה ידניים מתקשים לספק הגנה על ארגונים מפני זרם הגורמים הזדוניים. האקרים מנצלים כלים וטכניקות של אוטומציה ובינה מלאכותית כדי להפעיל מתקפות מתואמות בקנה מידה רחב, מה שהופך את תהליכי האבטחה הידניים למיושנים ולא יעילים. ארגונים המסתמכים רק או בעיקר על אמצעי אבטחה שאינם אוטומטים ו/או יכולות בינה מלאכותית אינם מצליחים לעמוד בקצב נוף האיומים המשתנה במהירות, דבר ההופך אותם פגיעים לניצול וסיכון.

  1. חוסר נראות:

מתוך דוחות של חברת Checkpoint וחברת Forester, המחסור בנראות מקיפה בתשתית הארגונית מהווה אתגר משמעותי לארגונים המבקשים לזהות ולצמצם פגיעות אבטחה. ללא תובנות בזמן אמת על פעילות ורמת ההתנהגות ברשת, מנהלים מתקשים לזהות ולהגיב לאיומים המתעוררים בזמן, ומותירים את הארגונים שלהם חשופים לפריצות אבטחה אפשריות ודלף נתונים. כלים שאינם מספקים נראות מספקת מעכבים את היכולת של ארגונים לפקח באופן יזום על הרשתות שלהם, לזהות פעילות חשודה, ולמנוע תקריות אבטחה לפני שהן הופכות למשברים חמורים.

  1. סביבות היברידיות:

כתוצאה מאימוץ טכנולוגיות ענן ארגונים רבים פועלים בסביבות היברידיות המשלבות תשתית מבוססת ענן ותשתית מקומית. עם זאת, רבים מפתרונות הסייבר הנוכחיים משרתים לרוב באופן בלעדי סביבות ענן או סביבות מקומיות, וכתוצאה מכך מותירים את הארגונים פגיעים להתקפות המכוונות לתשתית ההיברידית שלהם. היעדר פתרונות אבטחה משולבים היכולים לאבטח הן סביבות ענן והן סביבות מקומיות, מהווה אתגר משמעותי לארגונים המבקשים לצמצם את סיכוני הסייבר בכל התשתית שלהם.

אם כך, כיצד ארוגנים יכולים להתמודד עם האתגרים שציינו?

כדי להתמודד בצורה יעילה עם האתגרי הסייבר העדכניים, על ארגונים לאמץ חדשנות ולהעדיף אימוץ פתרונות אוטומטיים ומבוססי בינה מלאכותית העונים על הצרכים המשתנים של הארגון. האסטרטגיות הבאות מוצעות להתמודדות עם אתגרים אלו:

  1. פתרונות אבטחה אוטומטיים:

לאור המורכבות והיקף הגדלים של איומי הסייבר, ארגונים צריכים להתמקד באימוץ פתרונות אבטחה אוטומטיים שהם קלים לשימוש, ידידותיים למשתמש ויכולים להתאים לנופי האיומים דינמיים. פתרונות אבטחה אוטומטיים מנצלים אלגוריתמי למידת מכונה ובינה מלאכותית כדי לנתח כמויות עצומות של נתונים, לזהות איומי אבטחה פוטנציאליים בזמן אמת, ומאפשרים לארגונים להגיב במהירות לאיומים מתעוררים ולמזער את הסיכון לפריצות אבטחה.

  1. כלים נראות משופרים:

נראות מקיפה בתשתית הארגונית הכרחית לזיהוי איומים ופגיעות אבטחה פוטנציאליות וצמצום איומי סייבר בצורה יזומה. ארגונים צריכים להשקיע באימוץ ויישום כלים לנראות שיכולים לספק לארגון תובנות בזמן אמת על הפעילות ברשת, רשימת הנכסים והתנהגות המשתמשים. על ידי ניצול טכניקות אנליטיקה מתקדמות וויזואליזציה, כלים לנראות מאפשרים לארגונים לזהות פעילות חריגה, לזהות אירועי אבטחה פוטנציאליים ולהגיב בצורה יעילה לאיומים מתעוררים.

  1. פתרונות עם יכולות היברידיות:

בהתחשב בשכיחות סביבות היברידיות בנוף הדיגיטלי של היום, פתרונות סייבר חייבים להציע הגנה חזקה הן לתשתיות מבוססות ענן והן לתשתיות מקומיות. ארגונים צריכים לאמץ פתרונות עם תמיכה מובנית בסביבות ענן היברידי, אלה יאפשרו לארגונים להרחיב את בקרות האבטחה שלהם בצורה חלקה בכל התשתית שלהם. על ידי מתן פתרונות אבטחה משולבים המסוגלים לאבטח הן סביבות ענן והן סביבות מקומיות שיעזרו לצמצם סיכוני סייבר ולהגן על הנכסים הקריטיים שלהם מפני איומים מתפתחים.

לסיכום, פתרונות היברידיים בתחום הסייבר ממלאים תפקיד מרכזי בהתמודדות עם האתגרים המשתנים בתחום עמם מתמודדים ארגונים בעידן הדיגיטלי כיום. על ידי הענקת עדיפות לאימוץ פתרונות אבטחה אוטומטיים, כלים משופרים לנראות ויכולות ענן היברידי, יכולים ארגונים לחזק את הגנותיהם מפני איומי סייבר.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם