צרו קשר תנו פידבק

עמוד דום. סייבר דום

עמוד דום. סייבר דום

מודיעין בזמן אמת, לימוד והתפתחות הם היסודות של תפישת אבטחת הסייבר המודרנית. Cyberdome של בינת, שירות הסייבר המנוהל הראשון בישראל, מאפשר להתמודד עם האיומים של היום מקצה לקצה

17.07.2017
4 min
עמוד דום. סייבר דום

השעה 11 בבוקר, יום ראשון, יום העבודה בשיאו. מנכ"ל החברה מציג ללקוח אסטרטגי חדש את חזון החברה לקראת סגירת עסקה; מחלקת הכספים עמלה על הוצאת חשבוניות של החודש ותשלום לספקים; מחלקת IT בדיוק מסיימת לטפל בבעיות שצצו בסוף השבוע, כמו בכל ביום ראשון סטנדרטי. ופתאום זה קורה, לא ברעש גדול אלא בשקט, כמעט ללא עקבות. מייל אחד ממוקד שהגיע לדרור, איש מפתח בארגון, הצליח לעקוף את מנגנוני הסינון ולהחדיר פוגען לרשת. דרור ממשיך בעיסוקיו, אבל מאחורי הקלעים התוקף כבר נמצא בתוך הרשת ומכאן כל מה שנותר הוא להמתין לפרסום הבא באינטרנט שיודיע כי המידע הקריטי ביותר של הארגון נחשף.

לרוב, אירוע כזה מתגלה רק לאחר שהתוקף כבר השיג את מטרותיו. האמת, שקשה להודות בה, היא שלעתים קרובות אפילו התרעה באחת מהמערכות הרבות לא היתה עוזרת. זאת משום שלארגון ממוצע יש יותר משישה ממשקי ניהול שמציגים אירועים והתרעות, ומעט מדי אנשי אבטחה שיכולים לטפל בהם. התוקף הנפוץ כבר מזמן איננו אינדיבידואל שמחפש לפרוץ למטרת הנאה. מרבית התוקפים כיום הם חלק מארגוני פשיעה מאורגנים, שעובדים עם יעדים ועם תוכנית עסקית. מטרתם ברורה, להרוויח כמה שיותר כסף במינימום מאמץ.

הנחת העבודה בעולם אבטחת המידע השתנתה בשנים האחרונות. הדעה הרווחת היא שתוקף סבלני שמשקיע מספיק מאמץ יכול, באמצעות טכניקות פשוטות, לעקוף את מנגנוני ההגנה של הארגון, ולבטל את כל מאמצי האבטחה של החברה. זאת למרות השקעה בלתי פוסקת באבטחה, בגיוס כוח אדם איכותי, בנוהלי אבטחת מידע ובמשאבים ארגוניים רבים שנועדו למנוע חדירה לארגון.

חשופים להתקפות

לא תמיד נדרשות פרצות אבטחה מתוחכמות ותוקף ברמה עולמית כדי לחדור לארגון ולנצח את מערכות ההגנה הקיימות. בכל ארגון קיימים חורי אבטחה ונקודות תורפה, חלקם ידועים מראש גם לארגון עצמו וחלקם נובעים מטעויות ארכיטקטורה, מטעויות יישום או מחוסר במשאבים הנדרשים על מנת לתת מענה הולם לאיומים של היום. בנוסף, בכל ארגון קיים הגורם האנושי שהוא החוליה החלשה ביותר. האתגר ברוב הארגונים הוא לא להתייחס להוצאות אבטחת מידע בתור תקורה בלבד. לכן תמיד יש דרישה לתת יותר אבטחה בפחות תקציב ומשאבים, וכל פתרון צריך להיות Cost Effective.

חשוב להדגיש, שאירועי סייבר אינם תרחיש חריג והפכו להיות דבר שבשגרה. אחד הענפים שצמחו בצורה המשמעותית ביותר בשנים האחרונות הוא ענף הכופר. לפי מיטב ההערכות, הענף עבר את רף מיליארד הדולר בשנה החולפת וממשיך לתפוס תאוצה בעקבות בנייה של מודלים עסקיים חדשים בנושא. כיום, אפשר לרכוש ערכות התקנה שמיועדת לתוקפים ללא ידע טכני, וקיימת אפילו אפשרות לקבל שירותי תמיכה מארגונים העוסקים בתחום, כדי שכל אדם ממוצע יוכל להקים ארגון תקיפה. תופעה נוספת שמתחזקת בעולם, בעקבות ענף הכופר, היא שינוי פרופיל המטרה של התוקפים. ארגונים קטנים ובינוניים, שבעבר נחשבו למטרות לא מעניינות, כי לא היה בהם מידע ששווה מספיק כסף, מהווים כיום מטרה קלה ומועדפת המייצרת כסף במהירות וללא מאמץ מיוחד.

אתגרי אבטחת המידע ממשיכים לגדול. כמויות המידע, דרכי הגישה, הדרישה העסקית להיות מחוברים מכל מקום ובכל זמן, ועבודה מול תשתיות ענן ממשיכים לדחוף את עולם אבטחת המידע להיות חלק קריטי של כל ארגון. מדיניות האבטחה הארגונית מחייבת בניית מארג של מערכות שונות ונוהלי אבטחה, והחשוב ביותר, גיוס כוח אדם איכותי שיתחזק ויתפעל את המערכות. גם ארגונים גדולים ומובילים בשוק מתקשים לעמוד בכל הדרישות. אפילו לאחר גיוס כוח אדם איכותי, השקעות עתק במוצרי אבטחת מידע ובניית מתודולוגיית עבודה מסודרת, הקושי לעמוד בכל האיומים קיים, ונוכל לשמוע באופן קבוע על פריצות לחברות מובילות בעולם.

איך להתגונן ממתקפת סייבר

על מנת להתמודד עם האיומים בעולם התשתיות, דרושה כיום שיטה חדשה. לא עוד מוצר שמגן על הפרימטר, מנגנון אנליטיקה שמנתח את תעבורת הרשת או בנייה של ממשק רזה וחד כיווני שמצפין את המידע. מה שנדרש היום הוא פתרון מטרייה, חכם, גמיש ולומד, המותאם לתקציב של כל ארגון.

באמצעות מודל MSSP מאפשר Cyberdome ללקוח לקבל מענה למגוון רחב של איומים. זהו מודל פשוט של שירות בעלות חודשית עם תשלום קבוע המעניק לכם פתרון סייבר זמין ומתקדם, המתמודד עם אתגרי האבטחה ומעניק את חליפת ההגנה המתאימה ביותר ברגע הנכון.

פתרון חי ונושם

שירות Cyberdome מספק מענה מקצה לקצה לאיומי אבטחת המידע בארגון. בשונה משירותים אחרים, אין מדובר רק על SOC מנוהל, צוות תגובה, או מעגל אבטחה נוסף לארגון, אלא בטיפול שוטף תמידי באבטחת המידע. מדובר בשירות שלמעשה הופך להיות צוות אבטחת מידע אינטגרלי בארגון שלכם. Cyberdome הוא שילוב מנצח בין צוות מומחי אבטחת מידע שעובדים 24/7, ובין מערכות אבטחת מידע מובילות של יצרנים רבים, במגוון תחומים, העובדות בצורה אינטגרלית לפי מתודולוגיית אבטחת מידע מסודרת, ושיודעות להגיב לאירועי סייבר בזמן אמת.

היתרונות הגדולים של שירותים במודל ענן בעולם ידועים היום, וחוללו מהפכה של ממש בצורה שבה ארגונים מסתכלים על נושא התשתיות. בתחום אבטחת המידע, מודל MSSP מביא לידי ביטוי יתרונות משמעותיים, המאפשרים להתמודד עם האתגרים בעידן הנוכחי.

חלוקת עלויות 

צמצום עלויות של מערכות אבטחת המידע הוא חלק קריטי בפתרון, שמאפשר לארגונים קטנים יותר ליהנות ממערכות שהיו נחלתם של ארגוני Enterprise בלבד. הארגונים מקבלים מעטפת מלאה במודל ענן, בעלות של מוצר אבטחת מידע בודד שיוקם בצורה מקומית באתר.

כוח אדם איכותי 

אנשי אבטחת מידע הם משאב יקר. היכולת לצרוך אותו במודל שיתופי מאפשרת לקבל שירות מהמומחים המובילים בישראל, בחלקיק מהעלות, וללא פשרות על איכות כוח האדם.

מהירות תגובה 

שירות MSSP פועל 24/7. ברגע שאירוע מזוהה במערכות, הטיפול בו מתחיל באמצעות כלים אוטומטיים, אנשי מקצוע ומתודולוגיה מסודרת. לאחר סיום האירוע מתבצע תחקיר, והלקוח מקבל דו"ח אירוע ברור שניתן להבין ממנו מה קרה ולמה.

עדכונים והוספת רכיבים 

אחד היתרונות הגדולים במודל ענן הוא האפשרות לעדכן את המערכות בצורה מרכזית, ולהוסיף רכיבים ויכולות חדשות במהירות וללא צורך במאמץ נוסף מהלקוח. צורת עבודה זאת מאפשרת לנו להתמודד בגמישות גם עם איומים שאינם קיימים עדיין.

הגנה פרואקטיבית עדכונים שזורמים לחמ"ל Cyberdome מעשירים את המערכות שלנו. בין שמדובר בתוכנה זדונית חדשה, ובין שבפגיעה בארגון אחר, צוות Cyberdome פועל על מנת לחסן את הארגון שלכם בפני האיום, לפני שתותקפו.

Cyberdome היא דור העתיד של פתרונות בעולם אבטחת המידע. הטכנולוגיה מאפשרת לארגונים לשדרג את מערך האבטחה שלהם ולקבל שירות פרואקטיבי שמכין אותם לאתגרים של היום ושל מחר. אין סיבה שתישארו לבד בקרב. הצטרפו לשירות Cyberdome והכינו את הארגון שלכם לעתיד של אבטחת המידע בישראל.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם