צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

“עתיד מחשוב הענן הוא ענן היברידי”

13.09.2023
2 min
יוסי הטוני
“עתיד מחשוב הענן הוא ענן היברידי”

כך לדברי אארון ווייט, מנהל מכירות לאזור המזרח התיכון של נוטניקס, בוועידת יערות הכרמל של בינת תקשורת מחשבים  “ענן היברידי ימשיך להיות המגמה המובילה, ובתוכה, תשתיות הענן מהוות את הבסיס להקמתו בחצר הלקוח. בדרך זו מתקבלת תועלת תפעולית: גמישות באספקת שירותים מהירה, מבוססת תוכנה”.
“אנו נמצאים כיום במצב שבו ארגונים אינם פועלים רק באופן אחד, בדאטה סנטר או בענן, או רק עם ענן אחד. הדאגות המוקדמות, אשר נגעו ליכולת השליטה במידע – כבר התפוגגו. כיום, כאשר גם הענן הפרטי וגם זה הציבורי הגיעו לבשלות, ארגונים רוצים ליהנות משני העולמות. הם רוצים זאת על מנת לענות בצורה המיטבית על הצרכים העסקיים המגוונים שלהם. בלא ספק, עתיד מחשוב הענן הוא ענן היברידי”, כך אמר אארון ווייט, מנהל מכירות לאזור המזרח התיכון, נוטניקס.

ווייט דיבר ביומה הראשון של ועידת יערות הכרמל. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, בהשתתפות מאות מלקוחות בינת תקשורת מחשבים ושותפיה העסקיים. את הכנס, הנערך זו השנה השמינית, הנחה עיתונאי חדשות 12, דני קושמרו.

לדברי ווייט, “כל מנמ”ר, בכל ארגון, נדרש לבצע טרנספורמציה דיגיטלית. מדובר במסע מורכב, אשר במסגרתו המנמ”ר נדרש לעמוד בכמה אתגרים ולעשות זאת במקביל: חידוש התשתיות, אג’יליות באספקת אפליקציות, צמצום סיכונים והפחתת הוצאות התפעול על ה-IT”.

הוא ציין, כי “בבואך לערוך טרנספורמציה דיגיטלית, עליך להעריך את נכסי ה-IT, לבחון את מקורם, לבדוק האם הם גמישים דיים כדי להעביר אותם לענן, לעשות בקרה טובה יותר, להטמיע כלי אבטחת מידע, ומעל כל זה – לבנות ממשל IT”.

“השיחות שלי ושל אנשיי עם מנמ”רים ומנהלי תשתיות סביב הענן הולכות ונהיות מורכבות יותר כל שנה”, אמר ווייט. “השוק בשל יותר למחשוב ענן, ועבור נוטניקס זו בשורה נפלאה, כי אנו מביאים לתחום חדשנות טכנולוגית. מגמת הענן ההיברידי תמשיך להיות המגמה המובילה, ובתוכה, תשתיות הענן מהוות את הבסיס להקמתו בחצר הלקוח. בדרך זו מתקבלת תועלת תפעולית: גמישות באספקת שירותים מהירה, מבוססת תוכנה. אחת הבעיות שעימן מתמודדים מנמ”רים היא המורכבות בניהול התשתיות. המענה שלנו הוא כלי ניהול פשוטים, עם יכולת לשנע את המידע הארגוני מהדטה סנטר בבית הלקוח לענן ציבורי ולהפך – בעזרת ממשק ניהול פשוט”.

“אנו מציעים לארגונים”, סיכם ווייט, “תשתיות IT עם מודל צריכה גמיש, בדומה לאופן הצריכה של ענן ציבורי, עם יכולת גידול. בדרך זו אנו מספקים לארגונים את היתרונות של הענן עם מערכות מאוחדות, HCI, על תשתית מרכזית, עם מימוש התפיסה של SD, ‘מוגדר תוכנה’. אנו עושים זאת עם שילוב של בינה מלאכותית ולימוד מכונה לטובת ניהול יעיל וחכם. אנו מסייעים למנמ”רים לבנות ולעצב מחדש את תשתיות ה-IT שלהם ולעשות זאת תוך צמצום העלויות והפחתת המורכבות – עם מודל דמוי ענן ובאופן מודולרי”.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם