צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

מימון או ליסינג לציוד מיחשוב? מה זה אומר ומהן התועלות לארגון שלי?

ליסינג ציוד מחשוב הוא פתרון חכם וכלכלי לעסקים קטנים וגדולים כאחד
22.03.2024
2 min
הלה שחר, מנהלת חטיבת המימון, טקליס
מימון או ליסינג לציוד מיחשוב? מה זה אומר ומהן התועלות לארגון שלי?

מחקרים שנעשו לאחרונה מצביעים על מגמה הולכת וגדלה של חברות מכל התחומים במשק לעבור מרכישת ציוד טכנולוגי באופן המסורתי, להצטיידות באמצעות ליסינג. מה שמוכר כבר שנים בשוק הרכב, צובר תאוצה גם בתחום הטכנולוגי, וארגונים מביעים לאחרונה יותר ויותר עניין בליסינג לציוד מחשוב. שני מודלים מרכזיים שכבר הוכיחו לארגונים רבים  שלא חייבים לבצע רכישה אם אפשר לשכור הינם מיקור החוץ שצובר תאוצה ופתרונות במודל SaaS (תוכנה כשירות). למרות שארגונים רבים עדיין חשים כי אין תחליף לרכישת הציוד, הרי שלפי סקר IDC, במקרים רבים ליסינג בכלל, וליסינג של מערכות מחשוב בפרט, מניבים יתרונות גדולים מאלה של אסטרטגיית רכישה. ואכן, 85% מחברות הפורצ’ן 1000 בארצות הברית רוכשות חלק מציוד המחשוב שלהן או את כולו באמצעות ליסינג.

במאמר שלפניכם נסביר בקצרה מהו ליסינג ונביא דוגמא קטנה משלל פתרונות הליסינג בטקליס, חברת מימון וותיקה המתמחה במגוון פתרונות ליסינג להצטיידות במערכות מיחשוב (IT).

ראשית נבין מהו ליסינג. ליסינג (Leasing) היא שיטה להשכרה או החכרת ציוד הנהוגה כבר שנים בארה”ב ובארץ התפרסמה בעיקר בענף הרכב ובזכות התועלות הרבות לחוכר נכנסה בשנים האחרונות גם לעולם המיחשוב.

באמצעות ליסינג ניתן‎ להשתמש במחשב על פני אורך החיים הכלכלי שלו מבלי לשלם בבת אחת את מלוא עלותו. בפועל מתבצע תשלום חודשי, נמוך וקבוע לחברת הליסינג. בתום תקופת הליסינג ניתן לבחור האם לרכוש את המחשב באופציה נקובה וידועה מראש או להחזירו ולהמשיך את ההתקשרות עם מחשב חדש. במהלך תקופת התשלומים נהנה החוכר מרמת שירות ואחריות גבוהה של יצרן הציוד.

מהם סוגי הליסינג לציוד מחשוב?

ישנם שני סוגים עיקריים לליסינג: תפעולי ומימוני.

ליסינג תפעולי – השכרת ציוד לתקופה של 24 או 27 חודש בריבית מאד נמוכה עד אפסית כאשר בסופה יכול המשתמש לרכוש את הציוד או להחזירו לחברת הליסינג. המסלול התפעולי מתאים לציוד מחשוב כגון תחנות עבודה, מסכים וניידים. היתרונות של הליסינג התפעולי הם בעיקר חשבונאיים – עסקה חוץ מאזנית הנרשמת בדו”ח רווח והפסד של החברה כהוצאה, חוסכת התעסקות בפחת ומשפרת יחסים פיננסיים.

ליסינג מימוני – החכרת ציוד לתקופה של 27-36 חודש כאשר בתחילת העסקה טקליס מוציאה חשבונית אחת על מלוא שווי הציוד והחוכר משלם את המע”מ במלואו. הסכום הנקי ממע”מ נפרס על פני התקופה ונושא ריבית בהתאם למסלול הנבחר (צמוד / קבוע) ובסופה החוכר מקבל אופציה הזדמנותית ונמוכה מאד לרכישת הציוד. המסלול המימוני מתאים לכל ציוד מחשוב באשר הוא והעסקה נרשמת במאזן החברה כנכס מול הלוואה.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם