צרו קשר תנו פידבק

מנכ"ל בינת, אלון בן צור: ״מהפכת ה-AI תכניס מכונות אוטונומיות ורובוטים לחיינו, אבל אסור שאנו נהפוך לרובוטים״

מנכ"ל בינת, אלון בן צור: ״מהפכת ה-AI תכניס מכונות אוטונומיות ורובוטים לחיינו, אבל אסור שאנו נהפוך לרובוטים״

יותר מ-5,000 איש השתתפו בוועידת Bynet EXPO 2024, אירוע ההייטק וטכנולוגיות המידע הגדול בישראל. ״הנסיך הירוק״, שהתארח בכנס, אמר: ״לישראל אסור להתכופף בפני חמאס, אך יש לשמור על דלת פתוחה למו״מ״

03.06.2024
3 min
פורסם ב'כלכליסט' ב-3.6.24
מנכ"ל בינת, אלון בן צור: ״מהפכת ה-AI תכניס מכונות אוטונומיות ורובוטים לחיינו, אבל אסור שאנו נהפוך לרובוטים״

״הזמן לחשיבה מחודשת (RE-Conception) אינו רלוונטי רק לישראל, אלא לעולם כולו. אנחנו בתקופה של שינויים גדולים והזדמנויות גדולות, אבל גם של איומים גדולים״, אמר מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אלון בן צור, בפתיחת בינת אקספו 2024, אירוע ההייטק וטכנולוגיות המידע הגדול בישראל שנערך בשבוע שעבר, זו הפעם ה-19, באקספו תל אביב.

באירוע השנה השתתפו יותר מ-5,000 אנשים ומאה מציגים מהיצרנים המובילים בעולם. כמו כן, התקיימו שתי מליאות ויותר מ-70 הרצאות ופאנלים במסלולי תוכן מקצועיים שונים, ול-14 סטארטאפים בתחילת דרכם ניתנה האפשרות להיחשף ולהציג את פיתוחם. בתערוכה הוצגו יכולות חדשות בתחומי טכנולוגיים שונים, בהן בלטו כלי ה-AI שהזניקו את הפתרונות משמעותית קדימה. התערוכה שילבה מגוון עולמות טכנולוגיים במקום אחד, בהם: Cyber Security, Data&AI, Cloud, ,DevOps Data Center, Computing, Automation, Multimedia, IOT, Customer Experience technologies ועוד.

המליאה המרכזית התקיימה תחת הכותרת Time for RE-Conception – תיאוריות, תפישות ומוסכמות נשברו באחת ב-7 לאוקטובר בעקבות מתקפת חמאס אכזרית שנחתה בהפתעה והכתה בהלם מדינה שלמה. מציאות זו מחייבת RE-Conception וחישוב מסלול מחדש בתחומים שונים ובוודאי גם בעולם ה-ICT.

בן צור הוסיף כי ״השיבוש לא עוצר, וחודר לכל מגזר – ביטחון, כלכלה חברה וטכנולוגיה. מצב זה מחייב אותנו ׳ללמוד לרקוד בגשם׳ ולא לחכות שהסופה תחלוף – זה לא יקרה בקרוב, ועלינו לאמץ את השינויים. מהפכת ה-AI תביא קדמה, שיפור ושינוי, ותכניס עוד ועוד מכונות אוטונומיות ורובוטים לחיינו, אבל אסור שאנו נהפוך לרובוטים, יש סיכון משמעותי לניוון נוסף של האנושות״.

המסר המרכזי של בינת אקספו Time for RE-Conception (צילום: ניב קנטור)

אורן שגיא, מנכ"ל Cisco ישראל, הדגיש בכנס את ההזדמנויות והאתגרים שמביאה הבינה המלאכותית. "ה-AI מציב אתגרים שקשה להתמודד איתם בצורה מסורתית ולצידם הזדמנויות שעלינו למנף באמצעות טכנולוגיה מאפשרת", ציין שגיא. סיסקו פועלת בתחום הבינה המלאכותית מאז 2014, תוך הטמעת מנגנוני לימוד מכונה בפלטפורמות שלה, והאיצה את תהליך זה בשנים האחרונות. שגיא הסביר כי בעידן הדיגיטלי חברות מתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים ועסקיים חדשים ומשתנים, לצד אי ודאות כלכלית וגיאו-פוליטית. "המנמ"רים נדרשים לספק חוויית שירות קלה וידידותית, להטמיע כלי AI מתקדמים ולהאיץ את המעבר לענן, כל זאת בצורה מאובטחת", הוסיף שגיא. הוא ציין את חשיבות ישראל עבור סיסקו, כאשר החברה רכשה 18 חברות מקומיות במיליארדי דולרים. שגיא הדגיש את החשיבות של רכישת Splunk ב-28 מיליארד דולרים, המאפשרת ניתוח מבוסס AI ונראות על כל טביעת הרגל הדיגיטלית של הארגון ולהמשיך לבנות את מנועי הצמיחה לעתיד.

שרון טרכטמן, CMO Radware, התריעה מפני עלייה משמעותית במתקפות סייבר נגד ישראל. ״בשנה האחרונה ניכרים שינויים משמעותיים במפת התקפות ה-DDoS והתקפות הסייבר על היישומים העסקיים בעולם ובמיוחד בישראל. חשוב כי נכיר את השינויים האלה וכן את ההשלכות שלהן על אסטרטגיות האבטחה של ארגונים", אמרה. לדבריה, ״בעבר המתקיפים היו מונעים ממניעים כלכליים, ואילו כיום רואים יותר קבוצות של האק-טיביסים, שפועלים ממניעים פוליטיים. סביב ה-7 באוקטובר אנחנו רואים עלייה דרמטית במתקפות. כולם חשופים, כולם עלולים להיות מותקפים, לא הייתי בונה על מזל באסטרטגיית סקיורטי״. גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל צ'קפוינט שיתף בהתפתחויות בעולם אבטחת המידע כתוצאה משילוב יכולות AI.

בכנס התארח גם מסעב חסן יוסף, המוכר בשם "הנסיך הירוק" – בנו של אחד מבכירי חמאס שהפך למקור מודיעיני של ישראל ומסייע בהסברה הישראלית. בשיחה עם עיתונאית חדשות 12, דפנה ליאל, אמר כי לא הופתע מהברוטליות של חמאס ב-7 באוקטובר. ״ראיתי אותה כבר כשהם הרגו בבתי הכלא את מי שנחשד בעיניהם כמשתף פעולה עם ישראל. אז הבנתי שחמאס הם האויב האישי שלי״, אמר והוסיף כי ״לישראל אסור להתכופף בפני חמאס״. חסן יוסף קרא לחיסולו של סינוואר, ואמר כי הוא אינו גורם לגיטימי לקיים עמו משא ומתן, אך הציע לשמור על דלת פתוחה ולבצע זאת באמצעות צד שלישי.

'הנסיך הירוק' מסעב חסן יוסף בראיון לדפנה ליאל, עיתונאית חדשות 12 (צילום: ניב קנטור)

בין המציגים בכנס השתתפו חברות ענק כמו Cisco, Checkpoint, Microsoft, VMware, Nvidia, Google Cloud ,Dell Technologies, AWS, Palo Alto, Splunk, Fortinet, Juniper, HPE, AppDome, סמסונג ועוד רבים נוספים. המשתתפים הציגו טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לארגונים להעצים את היכולות והכלים של הארגון לטובת צמיחה עסקית ואת היכולת לשלב פתרונות שונים ומגוונים לכדי פתרון הוליסטי המותאם בדיוק עבור הארגון בכדי לאפשר לו לצמוח ולגדול, השנה בלט מאוד שילוב יכולות ה AI במסגרת הפתרונות שהוצגו במסגרתן הוצגו יכולות שלא נראו עד כה.

נטע ברזילי, זוכת האירוויזיון, במיצג הפתיחה של Bynet EXPO 2024 (צילום: ניב קנטור)

לאחר המליאה המרכזית התקיימה מליאת ה-Developers בהובלת יודי בר און, מנכ״ל Kaleidoo, חברת מבית בינת העוסקת בפתרונות Data & AI; ולאוניד נירייב, AVP Software Engineering and DevOps BU Manager בבינת תקשורת מחשבים. בהמשך התפצלו המשתתפים להרצאות במסלולי תוכן מקצועיים שונים.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם