צרו קשר תנו פידבק

הענקית שחושבת גלובלית פועלת מקומית

הענקית שחושבת גלובלית פועלת מקומית

10.08.2021
3 min
ראיון עם ערן פייגנבאום, סגן נשיא באורקל העולמית
הענקית שחושבת גלובלית פועלת מקומית

ענקית הטכנולוגיה אורקל משיקה ענן מקומי ומעריכה כי הדבר ישנה את כללי המשחק בזירת ה-IT הישראלית. ערן פייגנבאום סגן נשיא באורקל העולמית ואחראי על אזור הענן הישראלי, מדבר על יתרונות האבטחה של הענן ועל היכולות האוטונומיות שלו ומקווה שרמת האבטחה הגבוהה תמזער את החששות של ארגונים מהמעבר לענן

אורקל עתידה לציין אבן דרך נוספת בפעילותה המקומית, שהחלה כבר לפני כ-25 שנה. היא תהיה הראשונה שמקימה אזור ענן מקומי ותציע פתרונות ענן מדאטה סנטר בישראל, שימוקם בירושלים. הענן הציבורי כבר יהיה ענן דור 2, שיציע את כל שירותי ענן אורקל, כולל תשתית ענן OCI (Oracle Cloud Infrastructure), הדאטה בייס האוטונומי של אורקל ואפליקציות הענן של אורקל.
זו התפתחות חשובה משום שאחד החסמים המרכזיים שמונעים כיום מארגונים לעבור לענן הוא סוגיית ריבונות הדאטה. שום ארגון – בוודאי לא ארגון ביטחוני, פיננסי או רפואי, שמחזיק במידע רגיש – לא מעוניין שהדאטה שלו יישב בחוות שרתים מעבר לים. במקרים רבים גם חלות על אותם ארגונים הגבלות רגולטוריות, שמונעות מהם לעבור לענן הציבורי כיוון שהשרתים אינם ממוקמים בתוך ישראל. הענן המקומי של ענקית הטכנולוגיה פותר זאת ולהערכת מנהלי החברה הוא ישנה את כללי המשחק בזירת הטכנולוגיה הישראלית.
בין האחראים כיום על אזור הענן הישראלי במטה אורקל העולמית הוא ערן פייגנבאום, המשמש כסגן נשיא לפיתוח מוצרים בתשתית ענן אורקל ולשעבר מנהל אבטחה ראשי (CSO) של ענן אורקל. פייגנבאום, ישראלי לשעבר שהחל את דרכו בגוגל, מבין היטב את החששות של ארגונים במעבר לענן זה ומשוכנע שהענן המקומי נותן מענה הולם לסוגיית מיקום וריבונות הדאטה, מה גם שמדובר בענן שנבנה מלכתחילה כדי לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות ביותר.


"הענן בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר"
לצורך הקמת הענן המקומי, חתמה אורקל על הסכם עם בינת תקשורת מקבוצת רד בינת, במסגרתו יוקם data center בחוות השרתים המתקדמת של בינת בירושלים. המתקן המשוכלל והמתקדם ישתרע על פני אלפי מ"ר בכמה קומות, 50 מטרים מתחת לאדמה. "הוא מתוכנן בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה ויהיה בין המאובטחים ביותר במזרח התיכון", אומר לנו פייגנבאום בריאיון מיוחד עימו ממקום מושבו בסיאטל, ארה"ב. "אל תשכח שאורקל החלה את דרכה בביצוע פרויקטים ביטחוניים ל-CIA ומאז יש לה ממשק הדוק עם הממשל וגופי המודיעין בארה"ב. במילים אחרות, נושא האבטחה טבוע בדנ"א שלנו ואנחנו בוודאי מכירים את הרגישויות בישראל בנושא זה. ה-OCI הוא הענן שצומח הכי מהר מידי שנה. שמונה מתוך עשרת הארגונים הפדראליים הגדולים בארה"ב עושים בו שימוש. לאחרונה הצטרפה אלינו גם חברת זום, ממש בימי הקורונה, לאחר שהבינה את יתרונות האבטחה של הענן שלנו".
בנוסף להיבט האבטחתי, הישראלים גם רגישים למחיר. איזו בשורה אתה מביא להם בהיבט זה ומה עוד כוללת הצעת הערך שלכם?
"אני ער לרגישות הישראלית למחיר ואני קובע שבניתוח של עלות-תועלת מדובר בביצועים הכי זולים. התפיסה שלנו אומרת שהענן שלנו צריך להיות פשוט ובמחיר נוח. גם רמת השירות שאנחנו מציעים היא גבוהה ביותר. ברוב העננים רמת השירות היא סטנדרטית ואילו אצלנו היא בשתי רמות יותר. מדובר גם על שיהוי נמוך מאוד, כי הדאטה סנטר מרגיש כאילו הוא יושב בחצר שלך. אך מעבר לשאלת הנגישות והאמינות, יש עוד שני נושאים קריטיים: ביצועים וניהול. מה זה שווה אם הענן זמין, אך הוא זז לאט? מה זה שווה אם הוא רץ, אבל אתה לא יכול לנהל אותו? מכאן הדגש שלנו על SLA מעולים. לשאלתך, באזור הענן הישראלי יהיו כל שירותי OCI (תשתית ענן אורקל) כמו GPUs (Graphic Processing Units). ה-GPU הללו יסייעו ללקוחות ישראלים להריץ את עומסי העבודה הכבדים ביותר באופן מקומי, על מנת לפתור בעיות מורכבות בתחומי המדע, הבריאות וההנדסה".


גישה חדשה לאבטחה
לאורך הריאיון עימו, פייגנבאום מדגיש שדווקא העובדה שאורקל איחרה להיכנס לזירת הענן הקנתה לה יתרון טכנולוגי. במקום לאמץ את הדור הראשון של הענן היא קפצה שלב ופיתחה ישר את הדור השני, תוך פתרון המגרעות של הדור הראשון. פייגנבאום מחבב את הביטוי "Second mover advantage", או אם תרצו "יתרון המאחר".
"כמי שהיה שותף לפיתוח הדור הראשון של הענן, אי שם לפני 15 שנה, אני מכיר זאת מקרוב", מציין פייגנבאום. "אבל באורקל התהליך היה מעט שונה. התחלנו לתכנן על דף ריק מתוך מחשבה מה ניתן לשפר בדור הראשון של הענן, שפיתחו אמזון, גוגל ומיקרוסופט, והיה הרבה מה לשפר אחרי עשור וחצי. היתרון שלנו גם היה בכך שבנינו את הענן מאפס, על-פי חזון, ולא טלאי על גבי טלאי".

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם