צרו קשר תנו פידבק

הארגון חוזר לעבודה מהמשרד? תכננו All Wireless Office בלבד בשילוב AI להעצמת ה- Business of eXperience

הארגון חוזר לעבודה מהמשרד? תכננו All Wireless Office בלבד בשילוב AI להעצמת ה- Business of eXperience

14.07.2021
2 min
איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס בישראל ואבי בראל, סמנכ"ל הנדסה בינת תקשורת מחשבים
הארגון חוזר לעבודה מהמשרד? תכננו All Wireless Office בלבד בשילוב AI להעצמת ה- Business of eXperience

החזרה למשרדים לאחר עידן הקורונה החזירה המון עובדים בתצורה היברידית של עבודה מהמשרד ומהבית. בעידן הפוסט קורונה טכנולוגית הגישה האלחוטית תפסה מקום מרכזי שמאפשר מוביליות מלאה במשרד ובבית. הודות לחידושים בטכנולוגית ה- Wi-Fi, ניתן כעת להפעיל משרד שלם – קטן, בינוני או אפילו גדול עם עשרות, מאות ואף אלפי מכשירים שיעבדו היטב ב- Wi-Fi בלבד. כל הנדרש להקמת All Wireless Office הוא חיבור אינטרנט ורשת Wi-Fi איכותית מבוססת בינה מלאכותית (AI) שתבטיח חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.

בעידן הדיגיטל, בינה מלאכותית היא תנאי קיומי, לא חשוב מה גודל הארגון והיא מאפשרת ללקוחות הפנימיים והחיצוניים חוויה אישית ועסקית (Business of eXperience). הגמישות המושגת משימוש בטכנולוגיה זו מאפשרת אדפטיביות לצרכים המשתנים בכל עת ובמיוחד בתקופות משבר והיא אינה עוד בגדר מותרות, אלא הכרח נדרש. רשתות התקשורת האלחוטיות החדשות מאפשרות את הגמישות לשינויים ולדרישות המשתנות תכופות וכל זאת תוך שימוש באוטומציה המאפשרת תכנון מהיר, גמישות ביישום בכל מיקום, ותפעול מהיר ואפקטיבי התומך בחוויה העסקית.
בימים לפני מגפת הקורונה, רוב הארגונים אימצו שיטה משולבת הכוללת מערכות קישוריות LAN קווית ו- Wi-Fi ביחד כדי לשמור על פעילות הרשת. מערכות ה- LAN המסורתיות היו בשימוש שנים רבות כמובן, והמכשירים וציוד קצה החל מטלפונים, מדפסות, עמדות עבודה ושרתים התחברו בצורה קווית לרשת התקשורת המשרדית.
יותר יותר ארגונים שואלים את עצמם אם כדאי להמשיך לעבוד על תשתית התקשורת הישנה עם רשת Ethernet קווית מלאה, או לאור הדרכים החדשות בהן עובדים מתחברים, לנטוש לגמרי את רשתות ה- Wired LAN. מכשירים חדשים (כמו לפטופים, סמארטפונים וטאבלטים) מתחברים לרוב למשרד דרך Wi-Fi. ברוב המקרים למכשירים הללו אין בכלל חיבור RJ-45, כך שחיבור ה- Wi-Fi הפך לחיבור ברירת המחדל עבור כלל העובדים.

גם עבור ארגונים החוזרים למשרדים, חיבורי LAN כבר אינם האידיאלים ביותר. אם אותם מתגי Ethernet ישרתו רק מספר מצומצם של עובדים, ארגונים יבינו שעדיף להשקיע ברשתות Wi-Fi בהן כולם יכולים להשתמש ויעבירו את ההשקעות מתשתית קווית לתשתית אלחוטית בתקן Wi-Fi 6.
המעבר לתשתית Wi-Fi עלול להציג אתגרים משלו. הודות ליישום תפעול הרשת בעזרת בינה מלאכותית (AIOPS) מתקדם, פתרון ה- Wi-Fi של Juniper-Mist מבטיח את חווית משתמש הקצה כאילו מדובר ברשת קווית. הבינה המלאכותית תופסת מקום מרכזי ביכולת ליצור בידול ולהעצים את החוויה הן למשתמש והן למנהל הרשת המתפעל אותה באמצעות ממשק משתמש (UI) אינטואיטיבי נח לשימוש בו ניתן לשאול בצורה טבעית כל שאלה ולקבל מהמערכת תשובות רלוונטיות. חלק מהחוויה המייצרת את ה- Business of eXperience, מעבר לערך הישיר מהמערכת, היא קלות ונוחות השימוש.

מערכת תפעול מבוססת AI יכולה לתקן את רוב הבעיות העלולות לצוץ במערכות Wi-Fi ולאפשר לארגונים להנות מיתרון הניידות והגמישות שמציעה רשת ה- Wi-Fi, תוך הקטנת ההשפעה על הקישוריות וחווית המשתמש. מערכת AI מנתחת כמות עצומה של מידע על גבי מכשירים ומשתמשים, בחיפוש אחר אנומליות העלולות לגרום לבעיות בחוויית משתמש – החל מעוצמת השידור וכלה בבעיות חיבור לרשת, נדידה, מהירות העבודה וכו'. מערכת תפעול מבוססת AI צריכה לדעת לבודד את מקור הבעיה הגורמת לאנומליות אלו ולאפשר לצוותי ה- IT לתקן או לכוון במהירות את הרשת כדי להבטיח ביצועים מקסימליים. מערכת זו יכולה גם לסייע להגן על הרשת. לדוגמה, ניסיון להעלות קוד זדוני יופיע במערכת הניהול כחיבור שאינו מאושר – אנומליה – ויפעיל התראה לצוות לאתר את האיום, לבודד ולהעלים אותו. כתוצאה, חוויית המשתמש ברשת ה- Wi-Fi תהיה דומה ואף טובה יותר בהשוואה לחוויית השימוש ברשת הקווית.

ארגונים צריכים לקבל החלטה לגבי כיצד העובדים יחזרו למשרד, באיזו תדירות, וכיצד ישלבו את העבודה מהבית עם העבודה מהמשרד. חברות ישראליות גדולות רבות זיהו את החשיבה הזו וכבר פעלו בהתאם. רבות מהן ניתקו את התקשורת הקווית בעמדות העובדים במשרד ושידרגו את רשת ה- Wi-Fi שלהם. ארגונים מתקדמים מאמצים רשתות Wi-Fi מלאות ולא טורחים כלל להתקין נקודות לגישת Wired Ethernet בעמדות המחשוב של העובדים. All Wireless Office הינו מגמה שתופסת תאוצה ומצריכה הערכות מתאימה.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם