צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

ייעול ושיפור תהליכי כתיבה טכנית תוך שימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית

8.01.2024
4 min
תמיר ניסמן – מנכ"ל גליל כתיבה טכנית בע"מ
ייעול ושיפור תהליכי כתיבה טכנית תוך שימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית

העברת ידע טכני בצורה יעילה ואטרקטיבית היא מרכיב קריטי להצלחה במכירה והטמעה של מערכות ומוצרים טכנולוגיים. 

כלים וטכנולוגיות חדשות בעידן הבינה המלאכותית (AI) צפויים להשפיע רבות על תהליכי יצירת תוכן טכני בארגונים ובהעברתו דרך מספר רב של ערוצים לקהל היעד.

שימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית יכולים להביא לארגונים ערך רב בתחומים הבאים: 

  • קיצור משמעותי בזמן הנדרש לייצר תוכן טכני חדש
  • אוטומציה של תהליכים הקשורים בקליטת וארגון המידע
  • שיפור באיכות המידע הטכני והאפקטיביות של תהליך העברת ידע
  • פתרון לנושא ארגון ושמירת הידע הארגוני ויכולות השליפה וההצגה של מידע נדרש
  • שיפור הנגישות של צרכנים למידע טכני רלוונטי 
  • עריכת תוכן חדש 
  • מידע שנוצר במערכות הארגון עבור מטרה מסוימת יכול להופיע באותה צורה או בשינויים קלים גם במקומות נוספים, כמו גם להיות מפורסם בפורמטים שונים ולהיות מופץ דרך ערוצי תקשורת רבים. לדוגמה, תיאור שימוש בתכונה כלשהי של מערכת יכול להופיע במספר מקומות שונים: הוראות ההפעלה, הוראות התחזוקה ובמגוון מסמכים אחרים. בנוסף, אותו תיאור שנכתב עבור דגם 1 של המערכת יכול להוות בסיס ליצירת תוכן עבור דגם 2 של אותה מערכת.

אותו מידע יכול להיות מופץ במגוון פורמטים החל מהדפסה על נייר, מצגות, ועד הצגתו על מסכים בגדלים שונים. יתרה מכך, לעתים נדרש להפיצו לקהלי יעד שונים ובערוצים מגוונים כגון פורטל ארגוני, אתר החברה, דוא”ל, רשתות חברתיות, ועוד.

בעת יצירת תוכן חדש, כלי עריכת תוכן בעלי יכולות המבוססות LLM, יכולים להציע לעורך התוכן את היתרונות הבאים:

זיהוי מידע רלוונטי: המערכת יכולה לזהות ולהציע מידע רלוונטי ממאגרי המידע אליהם מחוברת המערכת. המערכת תדע לזהות וללמוד גם ממקורות מידע שאינם מאורגנים או מסודרים בצורה מושלמת. 

התאמה של מידע: מערכת עריכת התוכן יכולה להתאים מידע קיים לדרישות הספציפיות של המסמך החדש. לדוגמה, המערכת יכולה להציב את התוכן הנבחר בתוך תבנית מסמך שנקבעה מראש ולשנות פרמטרים מסוימים כמו מק”טים, מידות, וכיו”ב, כך שיתאימו למסמך החדש.

איתור שגיאות: AI יכול לזהות שגיאות כתיב, דקדוק וסגנון, ומסייע לכותב להבטיח שהכתיבה תהיה מדויקת, אחידה, ומקצועית.

תרגום: AI יכול לתרגם מידע טכני משפה לשפה, וכך מאפשר להגיע לקהל רחב יותר.

יצירת קישורים: המערכת מאפשרת ליצור קישורים למידע רלוונטי במסמכים אחרים והדבר יכול לעזור ליצור מסמך חדש שמספק תמונה מקיפה יותר של הנושא.

ייתכן ועדיין יידרש מעורך התוכן לבדוק את המידע ואולי אף לבצע פעולות הגהה מסוימות, אבל שימוש במערכות מסוג זה מקצר בצורה משמעותית את זמני הביצוע, ומבטיח אחידות באופן הצגת המידע. כל עריכה או שינוי שיבוצעו בידי אדם, נלמדים על ידי המערכת ומשמשים כבסיס לשיפור, עריכה או יצירת התכנים הבאים. 

הפצת המידע לצרכנים השונים

יצירת תוכן טכני איכותי היא מרכיב חשוב מאוד, אבל העברת הידע תושלם רק אם המידע יגיע לקהל היעד בזמן הנדרש ובאופן שניתן לקלוט אותו במהירות. 

צ’אט בוט ארגוני הוא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לאנשים מתוך ומחוץ לארגון להגיע למידע טכני נדרש בצורה מהירה וממוקדת, תוך ניהול שיחה חופשית וללא צורך בידע מקדים או הבנה במאגרי המידע. 

הצ’אט בוט יכול לספק תמיכה טכנית בזמן אמת ואף להתעדכן בצורה מיידית במידה ויידרש. הוא יכול לעזור ללקוח לפתור את הבעיה בעצמו או להפנות אותו לתמיכה טכנית אנושית כמו כן יכול להיות נגיש לצד יכולות חיפוש ואיתור מידע יותר מסורתיות ומוכרות לקהל הרחב, ואף לשלבם כמוצר אחד. 

תמונות\וידאו

אנשים מתעדים מידע רב באמצעות המצלמה האישית ומידע טכני רב נשמר כתמונות ו\או קבצי וידאו. 

כמשתמשים פרטיים, אנחנו רואים את כוחו שלYouTube  בחיפוש וצפייה בסרטונים המסבירים כיצד לבצע פעולה כלשהי. 

כמעט בכל ארגון ניתן לדמיין משתמשים אשר מתעדים תקלה ואת הפתרון שלה באמצעות טלפון. בקובץ וידאו\תמונה שנוצר, טמון מידע רב שיכול לסייע לפתרון תקלות דומות בהמשך.

מערכת לניהול מדיה (תמונות\וידאו) מאפשרת אוטומציה בקליטה של המידע הרב הזה, השבחתו ותיוגו באופן שיאפשר להציגו במקום ובזמן המתאים.

מציאות מדומה (VR)

טכנולוגיה זו מאפשרת ליצור הדמיה תלת ממדית של המכשיר, להציג אותו למשתמש בצורה הקרובה ביותר למציאות ובתוספת שכבות מידע נוספות, ומאפשרת למשתמש לחוות את השימוש במכשיר תוך ביצוע תהליכים בצורה ברורה ביותר.

לדוגמה, הצגת הדמיה תלת ממדית של מכונה להכנת קפה והאפשרות לראות את המכונה מכל כיוון אפשרי. לחיצה על כפתור יכולה להציג אנימציה של פתיחת המכונה, הכנסת קפסולה של קפה, וכיו”ב. 

מציאות רבודה (AR)

AR היא טכנולוגיה המאפשרת להציג מידע וירטואלי על תמונת העולם האמיתי. טכנולוגיה זו משמשת ליצירת הסברים טכניים אינטראקטיביים. 

ניתן להציג למשתמש את המידע שהוא נדרש לו בהתאם לתהליך שנקבע מראש, כשכבת מידע נוספת על גבי תמונת המציאות. 

אם ניקח כדוגמה תהליך במסגרתו יש צורך לחבר מכשיר כלשהו ולהפעילו, המשתמש יכוון את המכשיר הנייד שלו על המכשיר והמערכת תציג למשתמש מידע סינטטי על גבי תמונת הווידאו של המכשיר.

לדוגמה, איור של כבל עם מחבר המערכת תסמן לאיזה שקע יש לחבר את הכבל. לאחר השלמת חיבור הכבל, המערכת תנחה את המשתמש בצורה דומה לבצע את השלב הבא. 

ניהול ואבטחת המידע 

חלק גדול מהמידע הטכני של ארגונים יכול להיות רגיש וחסוי בפני דליפה לגורם לא מורשה. אבטחת המידע היא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון בעת שימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית ליצירת תוכן חדש. 

ארגון לא ירצה שמידע חסוי שלו ישמש בסיס ללימוד ולידע שיופק על ידי מערכת AI בדומיין ציבורי. במידה דומה, יכולה להיווצר בעיה אם הכלי יציע מידע המשלב ידע שנלמד ממקורות מידע חיצוניים. 

יש צורך להבטיח שהמידע שנלמד על ידי המערכת עונה על הכללים הבאים: 

  • המידע עבר תהליכי בדיקה ואישור מתאימים 
  • המידע רלוונטי למערכת הספציפית 
  • המידע תואם את רמת ההרשאות של קהל היעד

יש לוודא שהמידע עבר תהליכי בדיקה, אישור ושחרור, וצריך לתת את הדעת על אופן ניהול התצורה של מסמכים.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם