צרו קשר תנו פידבק

משרד הבריאות מבצע פרוייקט רחב היקף להקמת מערך גיבוי נתונים והתאוששות מאסון

משרד הבריאות מבצע פרוייקט רחב היקף להקמת מערך גיבוי נתונים והתאוששות מאסון

משרד הבריאות משדרג את מערך הגיבויים גם ״למניעת מתקפות כופר״

14.12.2021
3 min
פורסם לראשונה באתר ITnews , בתאריך
משרד הבריאות מבצע פרוייקט רחב היקף להקמת מערך גיבוי נתונים והתאוששות מאסון

המערכות שפעלו עד כה לא הותאמו להתמודד עם כמויות עצומות של נתונים. המערכת של קומוולט תקצר משמעותית את זמן חלון גיבוי הנתונים וכוללת יכולות מתקדמות למניעת מתקפות כופר ויכולות לאיתור אנומליות.

משרד הבריאות משלים בימים אלו פרוייקט רחב היקף להחלפה ושדרוג מערך הגנת וגיבוי הנתונים, בין היתר ממתקפות כופרה, באמצעות פתרונות הגיבוי וההתאוששות מאסון של חברת Commvault. מערכות הגיבוי של Commvault תשמשנה הן בדאטה סנטר, עבור סניפי המשרד, הן עבור ארכיון הדוא"ל, גיבוי ענן ובהמשך בבתי החולים הממשלתיים ויחידות הסמך יוכלו להצטרף לפרויקט. את הפרויקט שכולל שדרוג תשתיות השרתים, האחסון והגיבוי מבצעת חברת בינת תקשורת והיקפו נאמד במיליוני שקלים.

התמודדות עם מספר רב של מערכות מידע ואיומי סייבר

עקב משבר הקורונה רשם משרד הבריאות הכפלה במספר מערכות המידע התפעוליות, בסיסי הנתונים, היישומים ובהיקף הנתונים. המשרד נאלץ להתמודד עם הכמויות העצומות תוך צמצום חלון הגיבויים עקב הגדלת שעות הפעילות. במקביל, פעלו מערכות גיבוי נתונים ואירכוב שונות לגופים שונים ונדרש איחוד של כלל מערך הגיבוי שיתאימו לאיומים והצרכים העדכניים של המשרד.

בעקבות זאת, משרד הבריאות יצא לתהליך בחירת מערכת אינטגרטיבית ומתקדמת, אשר תנהל במרוכז את כלל מרכיבי מערך הגיבוי והארכוב וכזו שתתמודד עם היקפי האחסון הגדולים ותשפר את יעילות התשתיות הנדרשות. כמו כן, משרד הבריאות הגדיר דרישות גבוהות תואמות לקצב גידול הנתונים ועבודה מסביב לשעון. המשרד דרש מערכת עתירת ביצועים שתוכל להתמודד עם הכמויות העצומות של הנתונים ולבצע את גיבוי הנתונים מן המערכות השונות של המשרד הנמצאות במתקני הארגון ובענן בצורה מהירה ופשוטה. המערכת נועדה גם להתמודדות עם מתקפות כופרה, אשר היקפן הולך ועולה במגזר הבריאות.

"בעקבות הקורונה חווינו הכפלה במספר המערכות התפעוליות במשרד הבריאות ובהיקף הנתונים. אנו מפעילים כיום לא פחות מ- 3,000 שרתים וירטואליים בדאטה סנטר המרכזי ועוד כמה מאות באתרים אחרים של המשרד כמו לשכות בריאות ובתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים. גדלנו מ- 50 שירותים בענן ל- 200 שירותים, הוספנו בסיסי נתונים חדשים וגדלנו בפעילות הכספות ממאות אלפי קבצים ביום למילוני קבצים ביום. נדרשנו למערכת חזקה ועתירת ביצועים שתוכל להתמודד עם היקפי המידע החדשים ותצליח לבצע את הגיבוי היומי בחלון זמן קצר הרבה יותר", אומר רונן אשכנזי, מנהל ה- IT – תשתיות שירות וסייבר במשרד הבריאות. "בתהליך הבחירה חיפשנו מערכת אחת אינטגרטיבית שתתן גם את הגיבוי לדיסקים, הגיבוי לקלטות, ניהול האחסון וחיבור לארכיון בתמיכה עננית מלאה".

קפיצת מדרגה ביכולות השחזור והגיבוי

אשכנזי הוסיף: "קומוולט עמדה בכל דרישות הסף שלנו, באיכות וגם במחיר. אנו כבר רואים שהיא מסוגלת לבצע גיבוי ושחזור בהיקפים עצומים של מידע המגיע ממערכות שונות ביציבות גבוהה ומהירות רבה, כל זאת מבלי להפריע לפעילותן של שאר המערכות. בנוסף לכך יש לקומוולט מנגנונים מתקדמים לאיתור אנומליות באמצעות טכנולוגית לימוד מכונה, למניעת מתקפות כופר והצלת הנתונים".

ראובן אליהו CTO, תשתיות שירות וסייבר במשרד הבריאות, "לקומוולט פתרונות מתקדמים להגנה מפני מתקפות כופר וזהו אחד המרכיבים המרכזיים עליהם נדרשנו לענות במסגרת בחירת הפתרון" ראובן הוסיף: "המערכות של קומוולט מספקות פתרון כולל לגיבוי ושחזור מכלל המערכות, מה שלא היה לנו בפתרון הקודם. חלון הזמן של הגיבוי השתפר פלאים, אנחנו עומדים בו באופן מלא ולא חורגים, מה שמאפשר עבודה רציפה מתחילת יום העסקים".

מיכל אהרוני,  מנהלת מכירות מגזר ציבורי, פיננסי ואקדמיה בקומוולט ישראלאומרת: "אנחנו גאים לספק את פתרונותינו למשרד הבריאות. העומס שנוצר על מערכות משרד הבריאות הוא אך טבעי כשאנחנו כמעט שנתיים לתוך הקורונה, ואנחנו שמחים לשפר את מערך האחסון והגיבוי שלו כדי לייעל את עבודתו ובסוף להחזיר את כולנו לשגרה".

על פתרון ההגנה מפני מתקפת כופרה, הוסיפה: "אנחנו עדים לעלייה חדה במתקפות כופרה בשנים האחרונות, בטח כנגד משרדים ממשלתיים או חברות פרטיות המכילות מידע רב ואישי של לקוחות. מבחינתו לקוחות משרד הבריאות הם אזרחים שחסינותם ופרטיותם צריכים להישמר באופן הכי גבוה שיש, ולכן ההטמעה של פתרון הגיבוי שלנו במשרד הבריאות לא היה שאלה של אם, אלא של מתי".

לדברי אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת, " פרוייקט משרד הבריאות הינו אסטרטגי, במסגרתו החלפנו מערכות ותיקות במערכות חדישות של קומוולט, קלות לניהול ותפעול, עתירות ביצועים, המותאמות לעבודה עם היקפים גדולים של נתונים. אנו גאים על כך שהפרוייקט בוצע תוך עמידה במטרות ובלוח הזמנים ואנשי משרד הבריאות כבר נוכחים בתוצאות. בעידן בו כמויות המידע בארגון הולכות וגדלות, חשיבותן של תשתיות האחסון והגיבוי גדלה. בינת שמה למטרה מתן מענה מקצועי ויעיל ביישום פתרונות אלה תוך הקפדה על הכשרת מהנדסים ומטמיעים לרמה הגבוהה בתחום, בהתאם הוסמכה בינת על ידי Commvault כשותף בעל ההסמכות הבכירות ביותר – Market Builder ומיישמת פתרונות אחסון וגיבוי בכל מגוון הסקטורים".

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם