צרו קשר תנו פידבק

2023 מתחילה עם חוסר הוודאות הגלובלית – גם בתחום הענן

2023 מתחילה עם חוסר הוודאות הגלובלית – גם בתחום הענן

השנים האחרונות חוללו מהפכה בחיינו בסדר גודל גלובלי. תהליכים טכנולוגיים הואצו, בייחוד בעולם העבודה וכך גם תהליכים נוספים במגזר הציבורי והפרטי כאחד. לכבוד השנה האזרחית החדשה, החלטנו להביא בפניכם את התחזיות שלנו לשנה הקרובה:

28.01.2023
2 min
שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל
2023 מתחילה עם חוסר הוודאות הגלובלית – גם בתחום הענן

בשנת 2023 הענן ההיברידי ייהפך למרכזי יותר ויותר שירותים יעברו ממקום הארגון לענן. לפי מחקר שערכה חברת גרטנר, אחוזי ההטמעה בענן יתהפכו לטובת הענן עד 2025. ההגירה המתמשכת לענן לא מפתיעה ואנו צופים שאימוץ הענן ימשיך בקצב המואץ שלו בשל הדרישה מארגונים להסתכל מעבר לחומרה ארגונית ובכך גם להקל על אתגרי רכש וקיימות. למעשה, 89% מהארגונים משתמשים בסביבת עננים היברידית לניהול שירותי המחשוב, התפעול ו/או התשתית. נראה שחלק מהארגונים מגיעים לכך בשל צורך או אפילו במקרה, מאחר וספקי הענן מסייעים להם להניע חדשנות ואבטחת המידע בארגונים ולחזק יכולות וגמישות גם מחוץ לדאטה סנטרים שלהם. כל זה מביא עימו מורכבות שארגונים ידרשו לענות עליה באמצעות אימוץ של שירותים חוצי עננים.

העובדה שיותר ויותר ארגונים מאמצים סביבת עננים היברידית משליכה על עולם העבודה בתחומים של פער הכישורים, התחרות בין העובדים והרצון לשמור על העובדים הטובים בארגון, נושא אותו הדגשנו בתחזיות שלנו לשנת 2022. סביבת העבודה הופכת להיות כזו שבה יהיה צורך בהתמחות כדי להצליח. קשה למצוא עובדים כישרוניים שיכולים לעבוד בצורה מוצלחת עם ענן אחד. יצירת צוותים המיומנים בניהול ריבוי עננים הופכת לאתגר משמעותי ויכולה לקחת זמן ממושך. ארגונים צריכים צוותים שיכולים לחדש ולבנות מחדש. עובדים העוסקים רק בתפעול לא יכולים לקדם חדשנות. צורך זה צפוי להתחזק עם השנים כאשר ארגונים יהיו חייבים להעדיף פוטנציאל על מומחיות ולהבין שהעובדים שלהם יצטרכו תקופות הכשרה שהארגון יספק להם, כדי שיוכלו להשתלב בו ולקדם אותו בצורה המיטבית.  

ארגונים יצטרכו לחשוב יותר מאי פעם על הצפנת נתונים. "שחקנים זדוניים" יהפכו למתוחכמים יותר ויותר ובארגונים יצטרכו להיות מתוחכמים בכל הנוגע לפתרונות אבטחת המידע שלהם. אם נרצה לתכנן מטוס צבאי, מה שיכול לקחת יותר מעשור, המטוס יכנס לשירות ויפעל במשך 20 שנה וכל הנתונים הקשורים אליו ולמשימות שלו יישארו מסווגות במשך עשרים השנים הבאות. כלומר מדובר כאן על נתונים שיצטרכו להישמר במשך 50 שנה לפחות. תקופה זו היא ארוכה מאד ומאפשרת הרבה הזדמנויות לחדירות של גורמים זדוניים לנתונים הללו. לכן עלינו לחשוב הרבה יותר בזהירות כבר היום כיצד נגן על הנתונים כדי למנוע גניבות מידע שמצריכות טכניקות של קידוד מורכב יותר.

המשמעות של האתגרים העכשוויים במונחים של בריאות, כלכלה ולוחמה הופכים את העמידות מפני תקיפות סייבר לחשובה הרבה יותר מאשר קודם לכן. ארגונים יסתמכו יותר מאי פעם על טכנולוגיות כדי לספק הגנה מסביב לשעון והתאוששות מהירה למידע שלהם. השאלה אינה עוד האם הם יותקפו, אלא מתי ובאיזו תכיפות, כך שעלינו למצוא מענה לכך שארגונים בינוניים וקטנים הרבה פעמים לא מוכנים מספיק. בעבר, אסטרטגיית הגנת סייבר לארגון התמקדה בלצפות את ההתקפה, אך היום שמים יותר דגש על תגובה ועל התאוששות לאחר ההתקפה. גילוי, הגנה וריפוי יהיו מילות המפתח בהקשר זה בשנת 2023.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם