צרו קשר תנו פידבק

אונ' אריאל סיימה פרויקט שדרוג הרשת האלחוטית בקמפוס במאות אלפי ש"ח

אונ' אריאל סיימה פרויקט שדרוג הרשת האלחוטית בקמפוס במאות אלפי ש"ח

5.04.2021
2 min
נכתב ע"י יהודה קונפורטס
אונ' אריאל סיימה פרויקט שדרוג הרשת האלחוטית בקמפוס במאות אלפי ש"ח

פורסם ב- 'אנשים ומחשבים' בתאריך

אוניברסיטת אריאל בשומרון הנה אוניברסיטת מחקר ציונית ורב תחומית. בקמפוס האוניברסיטה לומדים כיום כ-17,000 סטודנטים, מרביתם לומדים לתואר אקדמי בתוכניות לימוד לתואר ראשון, שני ושלישי, ובתכניות לימוד לפוסט-דוקטורט לסטודנטים מהארץ ומחו”ל ויתרת הסטודנטים לומדים במרכז ללימודים קדם אקדמיים ובמכללה הטכנולוגית “הנדסאים באריאל”. בנוסף, פועלת בת”א יחידה ללימודי חוץ והמשך.
בימים אלו סיימה אוניברסיטת אריאל פרויקט רחב היקף של שדרוג תשתיות האינטרנט האלחוטי בכל רחבי הקמפוס, וזאת כחלק מההיערכות לחזרה ללימודים בסימסטר השני בפורמט משולב – לימודים פיסיים בכיתות, למחוסנים בלבד, במקביל להמשך לימודים און ליין שיצולמו בשידור ישיר באמצעות ציוד היקפי ומערכות שהותקנו במרבית הכיתות בקמפוס.
על מנת לאפשר תקשורת רציפה ומהירה לסטודנטים ולמרצים, יצאה האוניברסיטה לפרויקט שדרוג תשתיות ה- LAN (מתגים) והאינטרנט האלחוטי במסגרתו הוטמע פתרון קצה לקצה מבוסס מתגי גישה, מתגי ליבה ורשת אלחוט בתקן החדש – WiFi6 של חברת ראקאס (RUCKUS Networks). כחלק מהפרויקט, הוטמעו כ – 1,200 יחידות אלחוטיות של ראקאס (Access Points) שהותקנו ברחבי הקמפוס, במעונות הסטודנטים ובמבנים החדשים שנוספו לאוניברסיטה, הנמצאת במגמת צמיחה מתמדת.
את אגף מערכות המידע של האוניברסיטה מנהל ישי לבקוביץ עוד מימיה הראשונים כשהייתה מכללה. האגף מונה כ- 40 איש, ומשרת את הסטודנטים כמו גם כ-3,000 אנשי סגל ומינהלה.
"הגמישות בפתרון של ראקאס אפשר לנו להקים ענן פרטי, מבוסס בקר מסוג RUCKUS Virtual SmartZone, לניהול כולל, קצה לקצה, של רשת ה – LAN והרשת האלחוטית כך שלמעשה ניהול התשתיות הקוויות והאלחוטיות של הקמפוס, החלת מדיניות וביצוע Troubleshooting במידת הצורך, מתבצע בסביבה אחת אחודה וממערכת מרכזית אחת. בנוסף יחידות האלחוט (AP), המבוססות על פטנט ייחודי של ראקאס, מאפשרות התחברות ועבודה רציפה מכל מקום, ומנטרלות רעשים וחסמים שבמערכות אחרות מפריעים לתקשורת אלחוטית", אומר לבקוביץ.
"המערכות שהותקנו כעת בקמפוס חוסכות משאבים לאוניברסיטה, מייצרות פחות הפרעות, ובאופן ישיר גם חוסכות לא מעט כסף" אומר יונתן חרוסט, מהנדס מערכת בכיר בראקאס ישראל. "האתגר שלנו היה למצוא פתרון לבעיות שהיו בקמפוס עם מערכות מקבילות, של יצרנים אחרים, שבאזורים ומקומות שונים לא נתנו את הפתרון הנדרש, ואני שמח שעמדנו באתגר".

רמת השירות מחייבת
כחלק ממהפיכת תשתיות המחשוב של האוניברסיטה, אותה מוביל לבקוביץ , עוברות מערכות המידע והשירותים של הקמפוס, המבוססים כיום על תשתיות קלאסיות, לענן, הן במודל ענן פרטי והן ענן ציבורי. "אני מאמין בתצורת העבודה הזו, היא הוכיחה את עצמה. רמת השירות הגבוהה שאנו מקבלים מהחברות שאנחנו עובדים איתן, כמו גם השילוב המוצלח בין חברת בינת וראקאס, אינה דומה לרמות שירות אחרות שהיינו רגילים אליהן בעבר", אומר לבקוביץ.
"הקורונה הייתה עבור האוניברסיטה אירוע מכונן", אומר לבקוביץ. "נכנסו לזה כשנושא הלימודים המקוונים כמעט ולא היה קיים. נדרשה פעולה רחבה ומהירה של הטמעת כלים, הדרכת מרצים ולימוד תוך כדי תנועה שמגובים בתשתית חזקה, אמינה ויציבה שיכולה לתמוך בכמויות המידע העצומות שעוברות ברשת. בדיעבד עמדנו בזה בצורה יפה ואנו רואים זאת מהמשובים שאנו מקבלים", הוא אומר.
"אנו גאים בבחירה החוזרת של אוניברסיטת אריאל בפתרון ה – LAN והאלחוט של חברת ראקאס בשילוב עם יכולות האינטגרציה והשירות של בינת תקשורת", אומר אחיעד ויינר, מנכ"ל ראקאס ישראל. "כמי שמובילים את שוק תשתיות התקשורת למוסדות החינוך בישראל בכלל ומוסדות ההשכלה הגבוהה בפרט, אנחנו מקיימים קשר ישיר, רציף, ומעמיק עם המוסדות השונים. קשר זה מאפשר לנו לנתח ולהבין לעומק את האתגרים העצומים שעומדים בפני מנהלי ה-IT והצרכים הטכנולוגיים שמשתנים בקצב מסחרר. הפרויקט של אוניברסיטת אריאל ממחיש למעשה את הפוטנציאל האדיר של רשתות האלחוט והחשיבות ביצירת ארכיטקטורה הוליסטית המאגדת את עולמות האלחוט וה- Networking, תומכת ביישומי IOT עתידיים, מאפשרת הרחבה קלה של הפתרון ומנוהלת ע"י פלטפורמה אחודה שהוקמה בענן הפרטי של האוניברסיטה".

איילן קליין מנהל מכירות למגזר האקדמיה והפיננסים בבינת תקשורת מחשבים :
חברת בינת רואה באוניברסיטת אריאל לקוח אסטרטגי ומשמעותי , אנו שמחים שהלקוח מביע אמון נוסף בחברת בינת בשיתוף עם היצרן ראקאס ביישום והטמעת פתרון אלחוט מתקדם , חשוב לנו בחטיבה להמשיך ולהטביע חותם באוניברסיטאות ולהמשיך לתת פתרונות טכנולוגיים מיטביים.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם