צרו קשר תנו פידבק

מרכיבי האוטומציה בעולם הדיגיטלי

מרכיבי האוטומציה בעולם הדיגיטלי

22.11.2020
3 min
מרכיבי האוטומציה בעולם הדיגיטלי

בפגישה עם מנמ״ר, מנהל התשתיות ומהנדס תקשורת של אחד מלקוחותינו הגדולים הצגנו פתרון חדשני שיוכל להאיץ תהליכים עסקיים ולקצר את זמן השקת האפליקציות בארגון. כמו בכל פגישה עלו שאלות ותהיות סביב הפתרון ונושאים סביבו.
כאשר התחלנו לדבר על מרכיבי האוטומציה בפתרון, שמתי לב שמהנדס התקשורת החל לנוע בחוסר נוחות בכיסאו. הסברנו כיצד הפתרון יצמצם את עלויות התפעול הקיימות ויצמצם סיכונים מיותרים. נראה היה שהמנמ״ר ומנהל התשתיות מרוצים ממה שהם רואים, אך ככל שהם נראו מרוצים יותר – כך מהנדס התקשורת נראה נינוח פחות ופחות, עד שהחל להציג שורה שלמה של התנגדויות.
מהנדס התקשורת הזה אינו לבד, ורחוק מלהיות מקרה נדיר. מהנדסי תקשורת רואים באוטומציה כאיום על מקום עבודתם, בעוד שבעיני זו הזדמנות אדירה.
אנו נמצאים בתוך תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית, והיא לא תיעלם. חברות בתעשיות שונות מחפשות את הטכנולוגיה העדכנית ביותר שתוכל לתת להם יתרון תחרותי, ומסיבה טובה: לא רק שחברות שיתאימו עצמם יהיו רווחיות יותר מאשר מתחרותיהן, 40% מהחברות הקיימות עשויות להיעלם.
כיצד זה נוגע למהנדס התקשורת? מסתבר שגם ב- 2019 95% מהשינויים שמבוצעים ברשתות התקשורת מבוצעים באופן ידני ו- 70% מהפרות המדיניות הן תוצאה של.. טעות אנוש.
בשנת 2001 הגדרתי בפעם הראשונה נתב סיסקו. חיברתי כבל קונסול (ללא מתאם, בתקופה בה היו למחשבים מבואות RS-232), הקשתי Conf t והתחלתי לעבוד. במהלך 20 השנים מאז ועד היום מכשיר הנוקיה שהיה לי הוחלף כמה פעמים, גם המחשב – אז מדוע אנחנו עדיין מגדירים את הרשת באותו אופן..?

מהנדסי תקשורת אשר יאמצו את השינוי יהיו יעילים יותר, יהפכו להיות נכס חשוב בארגון וירוויחו 30% יותר מעמיתיהם שנשארו מאחור עם ה- CLI. מבט חטוף במשרות המתפרסמות בלינקדאין מראה שמשרות ״מהנדסי התקשורת״ פינו את מקומן לטובת ״מהנדסי אוטומציית תקשורת״.
חושבים על משרת מהנדס תקשורת בפייסבוק? פייטון, פרל ו- shell scripting הן יתרון מובהק. משרד ב- JP Morgan? נדרש ידע בפייטון ו- shell scripting. אולי בוש? גם כאן נדרש פייטון.

מאחר ובממוצע מבלה מהנדס תקשורת 75% מזמנו בטיפול בתקלות ומתן שירות בסיסי לארגון, אוטומציה תוכל לחסוך חלק מזמן זה. את הזמן שמתפנה אפשר יהיה להשקיע ברכישת מיומנויות נוספות.

האפשרויות הנפתחות בפנינו אינן מוגבלות. תארו לעצמכם שבכל רגע נתון תוכלו לדעת בוודאות שהגדרות הרשת אחידות בכל הציוד, שהרשת יציבה ואילו שינויים נעשו בה. תארו לעצמכם שניתן ליישם פרויקט מיקרו-סגמנטציה בתוך ימים ולא חודשים, שרשת סיסקו תסייע לכם באיתור החניה הפנויה הקרובה, שניתן יהיה לאבחן תקלות ברשת מהטלפון הסלולארי מהבית.. כל האפשרויות האלו הופכות לממשיות ברגע שנחשפים לעולמות האוטומציה.

אנו מזמינים אתכם לעשות את הצעדים הראשונים יחד איתנו במסע הזה. אנו בסיסקו נספק ללא עלות את הידע הבסיסי הנדרש בהדרכות DevNet Express המועברות ע״י מדריך ישראלי בעברית, שפע של הדרכות, דוגמאות ותמיכה בקהילת ה- DevNet המונה מעל 500,000 מפתחים.
בנוסף, כדי שתוכלו להתאמן ללא חשש – סיסקו מציעה מגוון רחב של מעבדות עם הפתרונות והמוצרים הרבים הזמינים עבורכם, ללא עלות גם כן.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם