צרו קשר תנו פידבק

מחשבים מסלול מחדש: ארגונים משנים את מודל תשתיות ה IT ובוחרים תשתית ענן היברידית וצריכת IT במודל as-a Service

מחשבים מסלול מחדש: ארגונים משנים את מודל תשתיות ה IT ובוחרים תשתית ענן היברידית וצריכת IT במודל as-a Service

לפעמים שינויים מתרחשים בעולם מתוך בחירה, ולפעמים המציאות מכתיבה את השינוי. משבר הקורונה שהחל ב-2020 האיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים וכך גם את שינוי התפיסה העולמית של עולם ה-IT, תוך מעבר מואץ לצריכת תשתיות ה-IT כשרות, על גבי תשתית ענן היברידית.

1.05.2022
3 min
עידן גרינשפון, סמנכ"ל שירותי ענן, בינת תקשורת
מחשבים מסלול מחדש: ארגונים משנים את מודל תשתיות ה IT ובוחרים תשתית ענן היברידית וצריכת IT במודל as-a Service

השנים האחרונות בהם משבר הקורונה הכה בעוצמה, הכריחו את הארגונים הסולידיים ביותר להתחיל לחשב מסלול מחדש. המגפה שינתה את הדרך בה אנו חיים, עובדים וצורכים מוצרים. הגמישות והיכולת להשתנות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהישרדותן של החברות.

מקבלי החלטות בארגונים הבינו שהעתיד של תשתיות ה IT הוא כזה המבוסס על תשתית ענן היברידי, וצריכת ה IT במודלas-a-Service, במקום להקים אלו בחצר הארגון (On-Premise).
לפי נתונים מחקר של אנליסטים מובילים, שהתפרסמו בשנה האחרונה, עד שנת 2025 כ-90% מהארגונים יעברו לצרוך בין 50% ל 100% ממערך ה IT שלהם בענן במודל as-a-Service.

בשל כך, ארגונים רבים החלו לשנות את הדרך בה הם מיישמים את פתרונות ה-IT  שלהם. שינוי התפיסה עבר מארגון בעל תשתית IT מקומית, לארגון המסוגל להתנהל מכל מקום בעולם. זאת, באמצעות הטמעה של שירותי ענן גמישים וצריכת ה IT כשרות. הרבה מהארגונים עברו לשילוב של אוטומציה של תהליכים ( as-a-Code) שבוצעו בעבר על ידי עובדיהם, ואחרים זיהו הזדמנויות לצמוח ולגדול לשווקים חדשים. חלק מהארגונים פשוט בחרו בפתרון  הענן כנכון יותר עבורם, לאור הערכים והתועלות שהמודל מביא עימו: עושר טכנולוגי רב, הזמן מדרישה לשרות עד ליישום מצטמצם באופן משמעותי, מודל הצריכה משתנה והופך ממודל מבוסס CAPEX , הדורש הוצאה כספית גבוהה בתחילת הפרויקט, למודל מבוסס הוצאה חודשית, OPEX, המשקף את תזרים הארגון.

בפועל, אין זה משנה מהי הסיבה שהחלה את תהליך המעבר לענן. כיום ארגונים רבים מבצעים אותו תוך הקפדה על המשכיות בהענקת שירותים ללקוחותיהם, תוך התגברות על אתגרים חדשים רבים כמו קשיים בשרשרת האספקה, וביקוש שעלה באופן ניכר למוצרים ושירותים דיגיטאליים רבים.

שירותי ענן היברידיים

כיום, אנו עדים לשינויים נוספים בעולם בצריכת שירותי ענן.  בתחילת הדרך הארגונים בחרו ליישם שירותי ה IT במודל מבוזר, חלקם בענן פרטי מקומי, חלקם בקצה (Edge) וחלקם בעננים ציבוריים. היום הארגונים המצליחים והמובילים מבינים שסוד ההצלחה הוא ביישום תפיסה היברידית המשלבת את שלושת הסוגי התשתית, תוך ניצול יתרון יחסי של כל אחד מהרבדים אל מול הצורך העסקי, ומאפשרת לספק חווית שירות ותשתית IT רציפה החל מענן ציבורי, דרך ענן פרטי ועד לקצה.

ארגונים שמתכננים נכון את התשתיות הללו, לרבות התייחסות לתפיסת אבט"מ וקישוריות רשתית חוצת סביבות ועננים, תוך יצירת פתרונות גמישים מתוך הכרה בכך שהמציאות עשויה להשתנות בכול רגע, זוכים ליתרון אסטרטגי על מתחריהם.

שינויים בדרך בה ארגונים מיישמים שינוי IT כיום

בעידן החדש של המידע, ארגונים מתחילים ליישם גישה של שינוי מתמיד והתחדשות לאורך השנה כולה. ניתן לזהות זאת באמצעות בחינה של מספר היבטים בשינוי:

  1. כל המחלקות בארגון עוברות לגמישות (אג'יליות) – כדי לפתח פתרונות במהירות הבזק המחלקות בחברה מסתגלות במהירות לשינויים, ולא רק חלק מהארגון. כך ניתן לפתוח את קהלי היעד לשווקים נוספים במהירות הבזק.
  2. ממודל מפל למודל של זרימה קבועה – במקום לבצע שינויים משמעותיים בתחום ה-IT בחברה אחת לתקופה, ההתאמה של מחלקת ה-IT למציאות משתנה מתרחשת לאורך כל השנה.
  3. מתן עדיפות לאפליקציות בענן – במקום להעדיף התקנה מקומית של תוכנות, ושירותי ענן בעדיפות שניה, סדר העדיפויות משתנה. אפליקציות ענן מקבלות עדיפות גבוהה יותר.
  4. פתרונות הענן אינם משמשים רק כדי למלא חוסרים או לצרכים ספציפיים – הם הופכים להיות חלק מהותי במודל הפעילות של מחלקת ה-IT בחברה.
  5. חדשנות טכנולוגית אינה פעולה חד־פעמית, בעת הצורך, אלא לאורך כל השנה מחלקת ה-IT ממשיכה להתפתח בכיוונים חדשים ומשתדרגת.
  6. הערכות מוקדמת לדרישות גבוהות יותר משרתי החברה – מצב בו השרתים עמוסים בשל ניהול משאבים  לקוי הופך להיות נדיר מאוד. היות והארגון מעריך מראש את הדרישה הגוברת והולכת של שימוש בשירותי הענן ונערך לכך מבעוד מועד.

לסיכום, השינויים בדרך בה הארגונים מיישמים IT כיום דורשים יכולת לספק תשתית IT  דינאמית ובזמן קצר אל מול הצרכים המשתנים של הארגון. מעבר לתשתית ענן היברידית וצריכת IT במודל as-a-Servie , ולא ניתנים ליישום בגישה של הקמת פרוייקטים On-Premise ארוכי תווך. מתוך כך אנו עדים בשנים האחרונות לשינויים מהותיים בהיקף השימוש בפתרונות הענן, כמו גם להבנה של ארגונים רבים שמדובר בתחום שאין להקל בו ראש, כדי לשמור על היתרון האסטרטגי של החברה בעולם שדורש גמישות רבה.

המחויבות שלנו כבינת להוביל את שוק ה – ICT הישראלי במסע הטרנספורמציה הדיגיטלית, מגדירה דרכי חשיבה חדשות וגישה לאינטגרציית IT מודרנית, המבוססים על פורטפוליו רב מימדיBynet-3D .
היכולת שלנו לספק מענה לצרכי ה IT של שלכם, מבוססת על סל פתרונות בכל אחד מהמימדים, משלבת כלים ממספר מימדים ולעתים אף חיבור של שלושתם:
✔️ המימד הראשון: פתרונות ליבה בסיבת חצר הלקוח  (On-Prem).
✔️ המימד השני: סל פתרונות as-a-Service, אשר פיתחנו בבינת ומסופקים כפלטפורמה בעולמות התשתית, סייבר, חווית הלקוח, תהליכים דיגיטאליים ועוד.
✔️ המימד השלישי: סל פתרונות ושירותים המשלבים עננים ציבוריים גלובליים, כלים לטיפול ומיצוי נכסי הדאטה הארגוני והתשתיות עבור אפליקציות מודרניות.
  
חברת בינת, באמצעות חטיבת ה CloudHome, חטיבת השירותים והענן, האחראית על יישום המימד השני והשלישי משכללת ומייעלת את מסע הענן וצריכת שירותים במודל as-a-Service על בסיס גישה מתקדמת וייחודית שיצרה, מתוך ראיה עתידית של מכלול השירותים הנותנים מענה לכל צרכי הלקוחות – מקצה לקצה.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם