צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

הפתרון החדש שיוצר דיגיטציה של מרחבים ביישומי IoT

פתרון Cisco Spaces הינה פלטפורמת המיקום (RTLS) המספקת למשתמשים בפתרונות אלחוטיים של סיסקו אפשרות לשדרג את הרשת האלחוטית שלהם מעבר לקישוריות בכדי להניע דיגיטציה של המרחבים הפיזיים שלהם.
23.07.2023
3 min
אייל אלבז, מהנדס מערכות, סיסקו ישראל
הפתרון החדש שיוצר דיגיטציה של מרחבים ביישומי IoT

הפתרון משמש כ Overlay על בסיס הרשת הקיימת, שירות מבוסס ענן בעל תקינות מחמירות (אירופה, ארה״ב ואסיה) ומתאים גם ללקוחות ביטחוניים (Air-Gap) בהתקנת DNA Spaces Connector מקומי.

כמה מהיתרונות של הפלטפורמה:

שליטה מרכזית ונראות לשירותי מיקום באמצעות לוח מחוונים מבוסס תפקיד/אזור כולל ניטור 24×7 והסכמי רמת שירות (SLA) מקצה לקצה כדי לעזור להבטיח אמינות וביצועים של שירותי מיקום

פתיחה מחודשת למרחבים בבטחה תוך שמירה על מקומות עבודה בטוחים ואמינים, כולל אפליקציות מובנות לניטור צפיפות האנשים, חקירת השפעת תקריות דיווח עצמי ומסירת חוויות (מה זה מסירת חוויות?) ללא מגע

ניצול נקודות הגישה Wi-Fi 6 Catalyst / Meraki MR המותאמות בכדי לאפשר התקנים ויישומים מרובים, יכולת הרחבה גבוהה יותר ומודל תמיכה מאוחד בעלות נמוכה משמעותית

שיפור חוויות משתמש על ידי השגת תובנות מלקוחות ועובדים והעברת חוויות רלוונטיות בזמן ובמקום הנכון

שיפור ביעילות התפעולית והפחתת עלויות על ידי ניטור הנכסים והתקני התפעול של הארגון

מקרי שימוש (Use Case)

  1. מקומות עבודה בטוחים (Safe Workplaces) – כאשר מקומות ברחבי העולם מתכוננים לפתיחה מחודשת, ארגונים שוקלים מחדש דרכים ליצירת מקום עבודה בטוח ואמין לעובדים על ידי מינוף תשתית ה- Wi-Fi הקיימת, ארגונים יכולים להשתמש במרחבי ה- DNA של סיסקו כדי לספק תובנות עשירות המסייעות בשיפור הבטיחות והבריאות של עובדים והלקוחות ל- לֹCisco Spaces יש מגוון יישומים מובנים שיכולים לתמוך בכך.
  2. עדכון צוותי התגובה כאשר סף הצפיפות חורג – אפליקציית Engagements מאפשרת לכם לספק מעורבות רב-ערוצית באמצעות SMS, 

מערכות צ'אט או ערוצים אחרים. התקשרויות אלו יכולות לשמש גם כמפעילות API גמישות שיוצרות התראות אם מתקיימים תנאים מוגדרים מסוימים (התממשקות מלאה ל WebEx Teams, Service-Now ועוד…) 

  1. תגובה מהירה לאירועים שדווחו – תוצאה שימושית של דוח זה תהיה היכולת למקד את מאמצי הניקיון בבניינים או בקומות המושפעים, מה שיכול לעזור בחסכון זמן, משאבים ועלויות. דיווח קרבה מובנה במרחבי ה- Spaces של סיסקו, ניתן למנף דרך הרשת הקיימת ואינו דורש התקנה נוספת של יישום נייד או חומרה.
  2. מדידת היעילות של מדיניות סביבת עבודה בטוחה – ארגונים ירצו למדוד את ההשפעה של COVID-19 על עסקיהם. 

מרחבי ה- Spaces של סיסקו מדגיש מגמות, המאפשרות  להבין את השפעת העסק ולהקל על קבלת ההחלטות 

כאשר שוקלים את אסטרטגיית הפתיחה מחדש.

  1. חיזוק מדיניות סביבת העבודה הבטוחה – ניתן להשתמש באפליקציית Captive Portal על מנת ליחצן במכשירים ניידים של עובדים ואורחים, 

ולאחר מכן לספק מידע קריטי לעסקים כגון שעות פעילות, שינויים בשירות או בתפוסה ופרוטוקולי בטיחות.

IoT Device Marketplace & Partner Ecosystem

הפעלת הרשת האלחוטית עם eBLE/ZigBee, תועיל בפחות הטרחה- יש מילה אחרת? של פריסת IoT יקרה. ניתן להשתמש ברשת Cisco הקיימת כדי לפרוס, לנהל ולנטר התקני BLE. לאחר שפתרנו את נושא ניהול ותחזוקת התקני BLE, ניתן לקבל תאימות מלאה לשלל מוצרי IoT Device צד שלישי אשר כולם נמצאים תחת פורטל אחוד, החל מתהליך בחינת המוצר, הורדת נתונים טכניים ואף רכישתם ישירות מאתר Spaces ע״י חנות ה IoT Device Marketplace. ואם מכשירים חכמים וקטנים פחות התחום שלכם, והייתם רוצים לנצל את יכולות האפליקטיביות של הפלטפורמה בשילוב שפת Firehose API או SDK כך שמערכת ניהול התקנים כמו SAP, או מערכת ניטור ובקרת התקנים רפואיים תנוהל ע״י Stanley ניתן לבצע זאת תחת שיתופי הפעולה אשר קיימים כבר בפלטפורמה תוך שימוש תשתיות הרשת הקיימות בארגון שלכם.

לסיכום, הארגונים המשתייכים לאחת התעשיות האלה, יהנו לסיסקו פתרון חדשני ויעיל לניהול חכמים של מבנים, עם יכולות האינטרנט של הדברים (IoT) :

Healthcare, Retail, Education, Workspaces, Manufacturing, Airports, Stadium, Venue, Hospitality 

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם