צרו קשר תנו פידבק

בינה מלאכותית לפיננסים- כיצד בנקאות ובינה מלאכותית יוצרות חדשנות פיננסית במהירות האור

בינה מלאכותית לפיננסים- כיצד בנקאות ובינה מלאכותית יוצרות חדשנות פיננסית במהירות האור

במסגרת שיתוף הפעולה בין אנבידיה ודויטשה בנק ישולבו מערכות מחשוב מואץ ובינה מלאכותית במערכות המחשוב של הבנק, כדי לפתח שירותים פיננסיים יעילים וטובים יותר. למשל: ביצוע פעולות הדורשות משאבי מחשוב גדולים על שרתי ענן מבוססי GPU, פיתוח אווטארים מונעי AI, וזיהוי הונאות.

21.12.2022
2 min
בינה מלאכותית לפיננסים- כיצד בנקאות ובינה מלאכותית יוצרות חדשנות פיננסית במהירות האור

אנבידיה ודויטשה בנק חברו לשותפות רב-שנתית להאצת השימוש בבינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML). כדי לשפר את יעילות השירותים הפיננסיים שהבנק מעניק, ולהאיץ את המעבר לענן.

השותפות החדשה בין אנבידיה לדויטשה בנק

הבנק הגלובלי, שהמטה שלו בפרנקפורט, מעסיק כיום כ-80 אלף עובדים ב-58 מדינות מסביב לעולם. התוכניות האסטרטגיות של הבנק לשנים הבאות שואפות להאיץ את המאמצים לשרת לקוחות ברחבי העולם. לפתח מוצרים ושירותים חדשים מונעי דאטה ותואמי רגולציה. ולהגביר את היעילות ולגייס כישרונות טכנולוגיים.

בינה מלאכותית, למידת מכונה וניתוח דאטה משנים את כללי המשחק בבנקאות. והחיבור של דויטשה בנק עם אנבידיה מגדירה מחדש את מגוון האפשרויות עבור לקוחות הבנק וענף הפיננסים בכלל.

כיצד בינה מלאכותית משנה את עולם הבנקאות והפיננסים?

מחשוב מואץ ובינה מלאכותית נמצאים כיום בנקודת מפנה, וארגונים בעולם מיישמים אותם דרך הענן. כל היבט של עולם העסקים העתידי יהיה מבוסס תובנה ובינה הפועלת במהירות האור. זהו עידן של מודרניזציה וחשיבה מחודשת על האופן שבו השירותים הפיננסיים פועלים ומסופקים ללקוחות.

בנקאות העתיד- האם העתיד שייך לבנקאות בענן עם בינה מלאכותית?

שיתוף הפעולה מגיעה לאחר חודשים של מחקר ופיתוח משותף שבחן אפיקי פעילות שונים. והתמקד בפיתוח מודלים לניהול סיכונים, מחשוב מואץ לשיפור שירותים. וכן מתן שירותים פיננסיים באמצעות אווטאר במטאברס.

המחקר המשותף גילה, בין היתר, כי פעולות כגון תמחור, ניהול סיכונים ובניית מודלים לבדיקת מערכות. הן פעולות הדורשות משאבי מחשוב רבים על גבי שרתים מבוססי CPU. מעבר למערכות מחשוב מואץ מבוססות GPU. מאפשר להאיץ את יעילות הביצועים פי 30 עד 50 בחוות שרתים קטנות יותר.

יתרונות מחשוב מואץ ו-GPU בבנקאות

כך למשל, במקום להשהות ביצוע של משימות "כבדות" של ניהול סיכונים או תמחור לשעות הערב. שאז מערכות המחשוב המסורתיות של הבנק פחות עמוסות. ניתן לבצען על המערכות המואצות החדשות גם במהלך יום העסקים. הסוחרים של חטיבת שוק ההון בבנק יוכלו גם להריץ תרחישים במהירות רבה יותר על מערכות שצורכות פחות אנרגיה. שיפור היעילות הזה איפשר לסוחרים לספק ללקוחותיהם ערך רב יותר תוך הפחתת העלויות ב-80 אחוז.  

כיצד בנקאות בענן מאיצה שימוש בבינה מלאכותית

כדי להאיץ את משימות הבינה המלאכותית, מריצות המערכות את NVIDIA AI Enterprise. חבילת תוכנה מלאה לייעול הפיתוח והיישום של בינה מלאכותית שיכולה לפעול בענן או במרכז הנתונים. מדעני הנתונים ומומחי ה-IT בדויטשה בנק יוכלו להריץ אותה גם בשרתים המקומיים, וגם ב-Google Cloud, ספקית הענן הציבורי של הבנק.

פיתוח אווטאר וירטואלי לשירות לקוחות הבנק

בחזית השירות שואף דויטשה בנק לפתח חוויית משתמש משופרת באמצעות NVIDIA Omniverse Enterprise – פלטפורמת מחשוב פתוחה לבניית ותפעול יישומי מטאברס והתאמה של עוזרים וירטואליים ותאומים דיגיטליים. במסגרת המחקר המשותף, צוותי הבנק פיתחו אב-טיפוס של אווטאר וירטואלי תלת מימדי שמטרתו לעזור לעובדים לנווט במערכות הבנק פנימיות ולהגיב לשאלות הקשורות לנושאים פנים-ארגוניים והיבטי משאבי אנוש.

שימוש בבינה מלאכותית פיננסית לזיהוי עסקאות חשודות

אתגר נוסף של הבנק היה חילוץ נתונים מדאטה לא מובנה (unstructured) שכן מודלים קיימים של שפה אינם מתפקדים היטב כשמדובר בטקסטים פיננסיים. דויטשה בנק ואנבידיה בחנו מודלים גדולים של שפה הקרויים Financial Transformers שיכולים להפעיל מודלים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה ולהצביע מבעוד מועד על סימני אזהרה לגבי עסקאות הטעונות בדיקה או זיהוי בעיות באיכות הנתונים.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם