צרו קשר תנו פידבק

כך חדשנות ברשתות נתונים תעזור לארגונים להתנהל כמו צוות של ה-F1

כך חדשנות ברשתות נתונים תעזור לארגונים להתנהל כמו צוות של ה-F1

מרוצי פורמולה 1 הם אחד מענפי הספורט התובעניים והתחרותיים ביותר בעולם. ההצלחה שלהם פעמים רבות נמדדת באלפיות השנייה, כך שהצוותים חייבים לחפש כל העת דרכים חדשות לשפר את ביצועי המכוניות שלהם, ותלויים בטכנולוגיות החדישות לשדרג עוד ועוד את היתרונות התחרותיים שלהם.

19.07.2022
2 min
איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר ישראל
כך חדשנות ברשתות נתונים תעזור לארגונים להתנהל כמו צוות של ה-F1

מה שמתרחש בסופו של דבר על מסלול הפורמולה 1 הוא עבודה אינטנסיבית מאחורי הקלעים, של צוות מגוון ומיומן, ותוכניות הנדסה מתוחכמות – כאשר טכנולוגיות כמו ניהול נתונים בענן ורשתות מהירות ממלאות תפקיד קריטי בשיפור הביצוע הכולל. סתם כדי לסבר את האוזן, לפי AWS, כל מכונית F1 מצוידת ב-300 סנסורים, המספקים 1.1 מיליוני נקודות דאטה בשנייה. כל מסות המידע הללו מעובדות בזמן אמת. 

מינוף הנתונים, אפוא, הוא קריטי, ורשתות אמינות, מדורגות וחכמות הן אלה שיבטיחו מידע עקבי ומדויק שיסופק בזמן אמת. במחזור חייה של מכונית ספורט מוטורי, יש צורך באיסוף נתונים מאסיבי, הן בסביבות וירטואליות, והן בסביבות אמיתיות, כמו מנהרת רוח – סביבת בדיקה נפוצה המשמשת לבדיקת רעיונות שנוסו קודם בסימולציות מחשב. כמויות עצומות אלה של נתונים, ויישומים ממקורות רבים מחייבים תשתית רשת אמינה ובטוחה. 

טכנולוגיית הרשת בפורמולה 1

הצוות הטכני של צוותי F1 מורכב ממהנדסי מירוץ, מהנדסי ביצועים, מהנדסי בקרה, מהנדסי אסטרטגיה ומהנדסי ביצועי רכב – שצריכים לתקשר זה עם זה, ועם הנהגים – כדי להבטיח ביצועים מיטביים על המסלול. לולאות משוב יעילות בין נקודות הנתונים הוירטואליות והמציאותיות הן קריטיות להצלחת המשימה.

כדי להצליח לעשות זאת, הרשתות צריכות לאפשר תגובה מהירה, חפה מתקלות לכל הפעולות. ספקי רשת שונים עובדים עם צוותי פורמולה 1, ומנסים להבטיח חדשנות ברשתות נתונים המתאימה לדרישות אלה. לאחרונה הכריזה ג'וניפר נטוורקס על שיתוף פעולה עם Aston Martin Aramco Cognizant F1™ Team. שיתוף הפעולה יספק לקבוצה פלרפומת רשת מבוססת בינה מלאכותית, ואת חווית המשתמש הייחודית של ג'וניפר נטוורקס.

הרשת של Aston Martin לנהיגה עצמית

צוות AMF1 זקוק לרשתות נגישות ומהירות. לאורך מחזור חיי הייצור של המכונית, כל משימה בודדת דורשת איסוף מידע מפורט בזמן אמת. מהחיבור של חלקים שונים, ועד הגדרת המומנט שלהם על ידי טכנאי, בהתאם למיקום, סוג הכלי, תאריך ושעה מסויימים. כל המידע הזה צריך לחזור במהירות אל הרשת כדי להניע את פסי הייצור. זמני תגובה מהירים, ורשתות אמינות הם קריטיים לתהליך היצור.

גם מערכות גמישות הן הכרחית ב-F1. פרוייקטים שונים מתחילים ומסתיימים במהירות, כך למשל, יתכן שיהיו ברגע נתון עשרה משתמשי רשת בפרוייקט מסוים, ובפרוייקט הבא יהיה צורך ב-200 מהם. רשת מדורגת, פשוטה לפריסה וניהול מאפשרת לתשתיות לעמוד בשינויים תכופים בביקוש. רשתות גמישות מאפשרות לצוות Aston Martin F1 לספק את הנתונים והיישומים הנכונים למקום הנכון, בזמן המתאים ועם היכולות המתאימות – מה שמקנה להם יתרון תחרותי.

אך החידוש לא נגמר כאן.  הרשת של AMF1 מתוכננת לעבוד במתכונת של  'נהיגה עצמית' – במילים אחרות, מסוגלת להבין, לפרש, לדווח ולנטר את הביצועים שלה, בזמן אמת. פלטפורמת Mist AI של Juniper, למשל, תשתמש בבינה מלאכותית ואוטומציה כדי להניע את הרשת הקווית והאלחוטית של AMF1, חידוש ייחודי המספק תשתית דיגיטלית אמינה, צפויה וניתנת למדידה.

מה ארגונים יכולים ללמוד ולאמץ?

ישנן נקודות השקה בין צוותים של ספורט תחרותי, לחדשנות גם בארגונים. ב2019, אוניברסיטת MIT ו- F1 שיתפו פעולה בסדרה של אירועים שבקשו לחבר בין חדשנות שנהוגה בצוותי ה-F1 לבין תוכניות עסקיות לארגונים. הפורום הכלכלי העולמי סיפק תובנות נוספות לגבי האופן שבו תעשיות שונות מבתי חולים, סופרמרקטים ועד תחבורה יוכלו לאמץ את טכנולוגיית F1 ולפרוץ את גבולות החדשנות בתחומם.

"נהיגה עצמית" הוא מושג המשמש לעתים קרובות בעולם הרכב, ואף נבדק בהקשר של ספורט מוטורי. בדיוק כמו כלי רכב אוטומטיים, רשתות F1 דורשות אוטונומיה, ואמינות – ובינה מלאכותית משחקת תפקיד חשוב באספקת היכולות הללו. כשם שצוותי ה-F1 מתאימים כל פעם מחדש את הטכנולוגיה בה הם משתמשים בסביבות עתירות נתונים, גם ארגונים יכולים לדרוש יותר מהרשת שלהם. רשת הנתונים היא בסיס קבלת ההחלטות לצוותי ה-F1. השימוש בנתונים כדי להבין דפוסים וניואנסים, מהווה את ההבדל בין שניות קריטיות שאבדו על המסלול. גם מחוץ למתחמי המירוץ, עסקים צריכים להבין שחדשנות ברשתות נתונים היא מפתח לזכייה או לאבדן של נתח שוק מבוקש, ולא להתפשר על הרשת שלהם.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם