צרו קשר תנו פידבק

“ה-ICT מוביל מהפכה משבשת – והיא משתבשת בעצמה”

“ה-ICT מוביל מהפכה משבשת – והיא משתבשת בעצמה”

22.01.2020
2 min
יוסי הטוני
“ה-ICT מוביל מהפכה משבשת – והיא משתבשת בעצמה”

פורסם ה ב’אנשים ומחשבים’

בהרצאתו בוועידת יערות הכרמל שעורכת קבוצת בינת, דיבר יהודה זיסאפל, ראש קבוצת רד-בינת, על השיבושים המתרחשים בתעשייה, בהם מחשוב הענן, אבטחת המידע והסייבר והשינויים במשאבי האנוש ועל התוכניות לקידום צעירים וצעירות ממגזרים מוחלשים שמקיימת הקבוצה

“אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה, מהפכה שמובילה אותה תעשיית המידע והידע. עוצמתה של המהפכה גדולה משמעותית מכל המהפכות שהכרנו, והיא שוות ערך לצונאמי. המהפכה הזאת משפיעה על כל תחומי החיים שלנו – מסחר, בנקאות, תעסוקה, תחבורה, חברה ובידור. עולם ה-ICT מוביל מהפכה, וגם היא-עצמה משתבשת, זהו שיבוש מתמיד”, כך אמר יהודה זיסאפל, יושב ראש קבוצת רד-בינת.

זיסאפל דיבר בפתח יומה הראשון של ועידת יערות הכרמל בהשתתפות מאות מלקוחות בינת ושותפיה העסקיים. את הכנס, הנערך זו השנה השמינית, הנחה עיתונאי חדשות 12 דני קושמרו.

לדברי זיסאפל, “התעשייה שלנו משתבשת במעבר למחשוב ענן. הענן הוביל מהפכה בדרך שבה היה נהוג לצרוך משאבי מחשוב. אלא שהענן לא יחליף את המחשוב ברישוי המסורתי. בעתיד יפותחו יישומים אשר דורשים רוחב סרט וזמני תגובה, שהענן לא יכול לספק. לכן נמשיך לצרוך גם מחשוב ברישוי מסורתי”.

זיסאפל אמר, כי “המהפכה משבשת גם את עולם אבטחת המידע והגנת הסייבר. זאת, מפני שבעקבות התרחבות חלל העבודה מעבר למשרד עצמו, גם משטח התקיפה גדל”. הוא הוסיף, כי “המהפכה משבשת. המיכון ההולך וגדל מייתר צורך בעובדים, אולם לא בכל מקום ותפקיד: רובוטים לא יכולים לעשות את מה שאנשים עושים. המוח האנושי מגביר את תהליכי החדשנות. במקום לייתר עובדים – נזדקק לעובדים מיומנים. כך, בדרך זו, ההון האנושי הופך לנכס החשוב ביותר. נידרש לעבור הכשרה, לרענן את הידע בשוק העבודה, ולשוק זה ייכנסו מקצועות חדשים. האתגר יהיה כוח אדם מיומן”.

לאורך השנים יזם זיסאפל כמה תוכניות משמעותיות לקידום צעירים וצעירות ממגזרים מוחלשים. מטרת הפרויקט הראשון, “משלוש לחמש”, הייתה לקדם תלמידי י”א וי”ב בפריפריה שנכשלו במתמטיקה ברמת 3 יחידות, וללמדם עד שיצליחו בבגרות ברמת 5 יחידות. לאורך 13 שנות פעילותו של הפרויקט הוא העמיד 2,000 בוגרי 5 יחידות מתמטיקה מדי שנה. הפרויקט השני, “אופקים להיי-טק”, נועד לקדם יוצאי צבא מהפריפריה, עם העדפה ליוצאי אתיופיה וחבר המדינות, בלא תעודת בגרות ובמצב סוציו-אקונומי נמוך. משתתפי התוכנית לומדים במכינה אנגלית, מתמטיקה ופיזיקה ברמה של 5 יחידות, עד לשלב שבו יוכלו להתקבל ללימודי הנדסה או מדעים בטכניון או באוניברסיטת בן גוריון. ההכשרה גם כוללת תשלום של שכר הלימוד שלהם, מגורים ותמיכה כלכלית. כ-60% מבוגרי התוכנית התקבלו לאוניברסיטאות, והאחרים פנו למכללות להמשך לימודיהם. בחלוף כמה שנים הממשלה אימצה את התוכנית והפכה אותו לפרויקט הממשלתי “הישגים להיי-טק”.

לפני כשנה יצא זיסאפל לסיבוב נוסף במסגרת חזונו למיצוי פוטנציאל התעסוקה של תושבי הפריפריה. הפרויקט, קמטק – קמפוס ומרכז היי-טק, החל לפעול בפברואר האחרון: מסלול לימודים אקדמיים במדעי המחשב עם התמחות בסייבר, שבסופו מובטחת תעסוקה במפעלי ההיי-טק של קבוצת רד-בינת. ייחודיות המיזם היא, שכולו מתקיים בערד. משתתפי התוכנית הם צעירות וצעירים מערד, הלימודים מתקיימים בקמפוס של האוניברסיטה הפתוחה שהוקם שם, וגם מקום העבודה יהיה בשלוחה של בינת שתוקם בערד. התוכנית כולה, משכר הלימוד ועד עלות המגורים והמחיה, ממומנת על ידי הפרויקט. “התחלנו בערד הכשרה למדעי המחשב ולסייבר”, סיכם זיסאפל, “נעסיק בוגרים במרכז שבנינו שם. סיסקו הייתה שותפה למיזם. בעתיד האקו-סיסטם בערד יוכל לתמוך בתעשיות ההיי-טק במרכז וגם לפתח סטארט-אפים. הרעיון הוא לראות את המיזם בערד כפיילוט שניתן להעתיק אותו לכל עיר. ככה ניתן יהיה לסגור את הפער הדיגיטלי שבין המרכז לפריפריה ולהשביח את ההון האנושי במדינה”.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם