צרו קשר תנו פידבק

Digital Smart Factory, Industry 4.0 Strategy, תרבות ארגונית ומה שביניהם

Digital Smart Factory, Industry 4.0 Strategy, תרבות ארגונית ומה שביניהם

במרוץ לפתח ולאמץ טכנולוגיות חדשות אנו נדרשים גם למושגים כמו "הגורם האנושי" אסטרטגיה , תרבות ארגונית, מנהיגות, חדשנות מוצרית (עיצוב וטכנולוגיה).

12.04.2022
2 min
בני אמויאל, יועץ בתחום Industry 4.0, לשעבר מנכ"ל המכון לייצור מתקדם; רונית שר-שלום, מנהלת תחום תעשיה ומסחר, בינת תקשורת
Digital Smart Factory, Industry 4.0 Strategy, תרבות ארגונית ומה שביניהם

EMERSON – אחת החברות המובילות בעולם בתחומי האוטומציה ורובוטיקה ציינה 5 מפתחות להצלחה של הארגון בטרנספורמציה דיגיטלית:

1 – אוטומציה בתהליכים בהם ניתן וכדאי.

2 – הכשרת העובדים וחיבורם לאסטרטגיה ומטרות הארגון.

3 – שקיפות בנתונים והצגת המדדים הרלוונטיים לעובדים ב"זמן אמת"

4- הכשרת העובדים והגדלת המודעות והנכונות לאמץ טכנולוגיות מתקדמות.

5 – חינוך כל שכבות הארגון לקבלת החלטות על סמך נתונים.

המעניין בחמש המפתחות הוא שדווקא חברה המובילה באוטומציה ורובוטיקה שמה דגש על החשיבות של ה"תרבות הארגונית".

הפריון בתעשייה בישראל (מתוך אתר משרד הכלכלה):

אך גם לאור ההתפתחות הטכנולוגית וההישגים בתעשייה, האם זה מספיק? מה באמת יביא לפריצות דרך משמעותיות בתעשייה, שיגדיל את הפריון ויגרום לתעשייה היצרנית להוות גורם משיכה לעובדים צעירים שיבינו ש"הייטק"  זו גם תעשייה יצרנית המשתמשת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת לייצר מוצרים העונים לצרכים והטעמים של הלקוחות. צעירים אלו יהיו מתוגמלים כמו חבריהם בתעשיית ה"הייטק" עם הרגשה של סיפוק מעשייה משמעותית.

איך מתחילים את המסע ומגיעים אל היעד

פרופסור סולומון, מומחה בינלאומי לשיווק ואסטרטגיה, אמר "אם יש לך מוצר מצויין יש לך יתרון יחסי של חצי שנה. אם יש לך טכנולוגיה מצויינת יש לך יתרון יחסי של שלוש שנים. אם יש לך אנשים טובים שעובדים כצוות עם אסטרטגיה ברורה, יש לך יתרון יחסי של 10 שנים".

השני, התעשיין סטף וורטהיימר, מייסד "ישקר" אמר": "שילוב של רובוט ומעצב, מנצח כל סיני"

השילוב של שני המשפטים צריכים להיות אבני היסוד להצעיד את התעשייה היצרנית קדימה.

אסטרטגיה כוללת המסתכלת על כל שרשרת הערך

האסטרטגיה(מחומר הגלם, דרך תהליך הייצור, מכירה, שיווק, לוגיסטיקה עד ללקוח הסופי) נעזרת בכל הטכנולוגיות החדשניות הרלוונטיות על מנת לקבל נתונים רלוונטיים בזמן אמת על כל מרכיבי שרשרת הערך. יצירת תרבות ארגונית המחברת את האנשים בכל הרמות של הארגון לאסטרטגיה, באמצעות ויזואליזציה של הנתונים בזמן אמת.

התוצאה של תהליכים אלו תביא בין היתר להגדלת הפריון, קבלת החלטות המסתמכות על נתונים בזמן אמת. שיפור איכות המוצרים. שיפור מהירות התגובה לשוק הן בפתוח מוצרים חדשניים העונים על צרכי הלקוחות והן במהירות וגמישות באספקות.

לסיכום, בעידן התחרותי של היום חברה חייבת להכנס לתהליך של אימוץ טכנולוגיות מתקדמות על מנת לשרוד, אך על מנת שתהליך כזה יצליח ההנהלה והבעלים צריכים להיות מחוייבים לתהליך ולהוביל אותו תוך כדי גיבוש אסטרטגיה כוללת של דיגיטיזציה של כל שרשרת הערך, תוך כדי חיבור כל הארגון למימוש אסטרטגיה זו.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם