צרו קשר תנו פידבק

המגמות המובילות בתחום הדאטה סנטר ל-2023

המגמות המובילות בתחום הדאטה סנטר ל-2023

בשנים האחרונות בהן קצב אימוץ טכנולוגיות דיגיטל הואץ, אך הביא יחד איתו גם מחסור במומחים. יותר ויותר לקוחות בוחרים בספק שירותים מנוהלים לניהול מערך ה IT ושילוב טכנולוגיות ענן בעלות ערך לארגון.

25.02.2023
2 min
מוטי שני, מנהלי מתקני Colocation Data Centers, ועידן קרן, OEM Solution expert בבינת תקשורת
המגמות המובילות בתחום הדאטה סנטר ל-2023

מצד הלקוחות מסדי HPC תופסים מקום גדל והולך בחדרי המחשב בן השאר כתמיכה נדרשת ליישומי ה AI שתופסים מקום מרכזי בתוכניות של לקוחות רבים (מישהו אמר chat GPT?). אם לפני שנה או שנתיים לקוחות דיברו על קיטון חדר המחשב שלהם כחלק מתכנית ההגירה לענן שלהם, כיום אנו פוגשים שוב מצב של דרישות גידול של לקוחות במיוחד בצריכת אנרגיה עולה המאפיינת את המערכות בטכנולוגיות AI וה GPU.

כתוצאה, חדרי המחשב שעד השנים האחרונות תוכננו להספקים של מגה וואטים ספורים נבנים כיום להספקים של 10 ו 20 מגוואט. הצורך הזה פגש, כאמור , את תשתית הולכת וייצור החשמל בישראל במחסור וחדרי המחשב מחפשים פתרונות בהתייעלות אנרגטית לחוות שרתים ושימוש במקורות אנרגיה חלופיים כמו גז שיתחיל לתת מענה לדרישות במחסור של ייצור החשמל. חוות שרתים יהפכו ליצרני חשמל לצריכה עצמית שלהם במטרה להתגבר על המחסור ולייצר חשמל בעלויות תחרותיות לאלו של חברת החשמל. הצפי הוא כי כבר בעוד כשנתיים יתחילו מתקנים להשתמש חלקית בטורבינות גז בהספקים של 5 מגוואט ובעוד כ ארבע שנים יתחיל שימוש נרחב יותר של חדרי מחשב שנמצאים כיום בשלבי תכנון והקמה. במקביל מתחילות להגיע לשוק מערכות אלקטרומכניות (מערכות גנרציה וקירור)  חדשניות שתומכות בהתייעלות אנרגטית לחוות שרתים בצורה משופרת. גם מערכות קירור המשתמשות בטכנולוגיית free cooling נכנסו לשימוש רחב יותר ומשפרות אף הן את מקדמי ההתייעלות האנרגטית של המתקנים החדשים.

מהצד השני של ההתייעלות אנרגטית לחוות שרתים נמצאת צריכת ה IT Load של ציוד הלקוחות המתארחים בחדרי המחשב הגדולים, שהוא עיקר הצריכה האנרגטית של המתקנים. הצורך במסדי HPC לתמיכה במערכות ה AI ושרתי ה GPU שתיארתי דורש טיפול גם ברמת המסדים וצריכת ה IT LOAD  שלהם. אנו פוגשים יותר ויותר דרישות מגופים בהם השימוש במערכות אלו הולך וגדל , כמו למשל גופי מחקר באוניברסיטאות ספקי שירותי ענן מקומיים ובינלאומיים (Hyperscalers)  שיותר מתמיד בוחנים היום מגוון שיטות לקירור המסדים  בכדי להוריד את צריכת ההספק של קירור המערכות שלהם ובכך הן לאפשר ניצול מיטבי של המערכות היקרות שרכשו  בהרבה כסף, והן להפחית בעלויות צריכת האנרגיה שלהם שיורדות בשימוש יעיל זה.

שיטה אחת לדוגמה להורדת הספק הIT LOAD  היא קירור ישיר של המעבדים, המהווים עד 70% מתצרוכת ההספק של השרת וזאת בעזרת נוזל דיאלקטרי.

בינת יחד עם שותפיה הטכנולוגיים המובילים בעולם מציעה :

  • העלאת טמפרטורת המיזוג וחיסכון בתצרוכת החשמל.
  • שימוש במעבדים עם הביצועים הגבוהים ביותר שקיימת הגבלות שימוש שונות בקירור אוויר.
  • דחיסת יותר מחשוב בארון אחד וחיסכון במקום.
  • פתרון קירור מוכח, יעיל ובטוח עם נוזל נדיף שאינו מקצר המאפשר עבודה אופטימלית של המעבד ללא מאווררים עם שירות התקנה במקום על רוב הארונות ב DC.
  • הטכנולוגיה יותר יעילה מקירור מים המחייב הזרקה חזקה של מים קרים מהצ'ילרים של האתר ללא הפסקה וכן הגנה נגד נזילות, טיפולי מניעה תקופתיים נגד אבנית ועובש בצינורות ובמשאבות ועוד.
  • פתרון המאושר על ידי אינטל, AMD ויצרני השרתים המובילים המוכן למעבדי העתיד בהספקים של 1,000 וואט.
תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם