צרו קשר תנו פידבק

ענן פרטי ארגוני: הדרך לענן לעולם לא הייתה ברורה יותר

ענן פרטי ארגוני: הדרך לענן לעולם לא הייתה ברורה יותר

20.05.2024
3 min
אביב וייס, דירקטור בחטיבת פתרונות עסקיים, VMware ישראל
ענן פרטי ארגוני: הדרך לענן לעולם לא הייתה ברורה יותר

בתקופה שבה הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר, ארגונים רבים משקיעים משאבים רבים במערכות מחשוב מתקדמות ותשתיות מתקדמות כדי להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים והעסקיים של היום. אחד מהם הוא המעבר ממחלקת מחשוב מקומית (IT) רגילה להיות ספק שירותי ענן מקומי.

מה משמעות המעבר הזה? במונחים פשוטים, זהו השינוי מהפעלת מערכות מחשוב ותשתית כאשר ארגון המחשוב הוא זה שמגדיר את השימוש במערכות, לפריסה וניהול של שירותי ענן מקומיים על פי דרישות המשתמשים תוך הבטחת רמת שירות מינימאלית.
המעבר הזה יכול להיות מאתגר, אך הוא מבטיח את היתרונות הרבים של טכנולוגיית הענן תוך שמירה על השליטה והאבטחה של הנתונים בתוך הארגון.

אחד היתרונות המרכזיים של המעבר לאספקת שירותי ענן מקומי הוא הפיתרון המותאם אישית והגמישות שהוא מציע. בניגוד לשירותי ענן ציבוריים, כאשר ארגון מחליט להיות ספק ענן מקומי, הוא יכול לבנות ולהתאים את התשתית והשירותים לפי דרישותיו המיוחדות. זה מאפשר לו לשלוט באופן מלא על התשתיות ועל התהליכים הטכנולוגיים, ולהתמודד ביעילות עם האתגרים העסקיים המשתנים.

עוד יתרון של המעבר הוא יכולת הארגון לשמור על שליטה וביטחון גבוהים יותר בגישה לנתונים עסקיים רגישים. הגנה על הפרטיות והאבטחה של הנתונים היא עניין קריטי לארגונים, והפתרון המקומי מאפשר להם להתמודד ביעילות עם איומים וחדשנות בשדה הסייבר.

אך עם כל היתרונות, ישנם גם אתגרים שעלולים להתעורר במהלך המעבר. התהליך עשוי לדרוש השקעה טכנולוגית והתאמת תהליכי העבודה והתרבות הארגונית לשימוש בטכנולוגיה חדשה ובתהליכי עבודה שונים.

אחת משיטות העבודה המומלצות היא לפעול בשני מישורים במקביל:

המישור הראשון – אפיון דרישות השירותים בהתאם לדרישה העסקית של הארגון והצורך השימושי (Use Case), כמו כן יש לקבוע את המודל התפעולי עבור כל קבוצת שירותים באופן שיבטיח את המשכיות השירות שלהם (SLA).

מפת איפיון שירותים

המישור השני – מיפוי השינוי הארגוני הנדרש לצורך המעבר לאספקת שירותי ענן מקומיים.
כאן עלינו למפות ולהגדיר את מבנה הארגון האופטימלי לבנייה מהירה ותחזוקה של כל סוגי השירותים בכל מקום שבו נרצה להריץ אותם.
מיפוי הארגון הוא בעצם הגדרה וירטואלית של מרכזי מצויינות (Center of Excellence) וסינרגיה בין מחלקות המחשוב כך שכל אחד יבין את חלקו בהקמה ותפעול השירותים.

מיפוי ספק שירותי ענן

המעבר ממחלקת מחשוב לספק שירותי ענן מקומי הוא תהליך מרתק וחשוב המביא עמו אתגרים והזדמנויות. כל ארגון צריך לבחון את יתרונותיו ואתגריו ולקבוע את אופי המעבר וסדר העדיפות הארגוני.

בחירת פלטפורמת ענן פרטית היא צעד מרכזי בתהליך הדיגיטציה של ארגון. בעת בחירת פלטפורמת ענן פרטית, יש לקחת בחשבון מספר רב של תכנים, כולל אבטחת מידע, קבלת מדיניות ארגונית, תמיכה באמינות וביצועים מעולים. בחירת הפלטפורמה הנכונה יכולה לשפר ביצועים, להפחית עלויות תשתיות ולהעניק לארגון מענה גמיש ומותאם אישית.

פלטפורמת VMware Cloud Foundation מבית VMware by Broadcom היא מערכת מקיפה להקמה ותפעול של ענן פרטי לכל סוגי השירותים והפלטפורמה המובילה היום בשוק הענן הפרטי הארגוני.
המערכת תוכננה לשמש פתרון ייחודי הפועל בתוך מערך המחשוב הארגוני ומיצר הפשטה (Abstraction) של ענן על גבי המערכות הקיימות, תכונה זו חוסכת הקמה של תשתיות חדשות ומנצלת את כל מערך המשאבים הקיים (מחשוב, תקשורת, אחסון) לטובת הענן הפרטי.
כמו כן המערכת תוכננה לתמוך בכל מגוון האפליקציות , שיטות העבודה והקישוריות הנהוגה היום בשוק, לדוגמא: אפליקציות 3 tier סטנדרטיות, אפליקציות Cloud Native חדשות, תהליכי DevSecOps שמייצג גישה מתקדמת לפיתוח תוכנה, המשלבת בצורה סמוכה אבטחת מידע עם תהליכי פיתוח .


יתרונות נוספים של VMware Cloud Foundation:

  • הקמת מערכי מחשוב וירטואליים (Workload Domain) לסביבות עבודה שונות בלחיצת כפתור כולל כל הגדרות ה  מחשוב, מידע, ואבטחה היכולים להריץ את כל סוגי האפליקציות.
  • ניהול מחזור החיים (Life Cycle) בצורה מלאה כולל גרסאות מוצרים , עדכוני אבטחה וכו.
  • יצירה ,ניהול  וצריכה של כל סוגי השירותים.
  • ניהול משאבים של כל מערכי המחשוב כולל פתרון תקלות מבוסס AI וניתוח לוגים.
  • ניהול כל תצורות התקשורת ואבטחת המידע בין משתמש הקצה לשירות ולמידע הארגוני שאותו הוא צורך.
  • הקמת מערך Kubernetes בלחיצת כפתור עם כל המשאבים הדרושים על פי הגדרה מראש, ניהול המערך הגדלתו והקטנתו על פי הצורך.
  • הנגשת מערך ה Kubernetes למפתחים כשירות עם ניהול מחזור החיים שלו על ידי מנהלי המחשוב.

לסיכום: VMware Cloud Foundation מביא את חווית הענן הציבורי אל תשתית המחשוב של הארגון, מיעל ומקצר את הדרך מהבנת הצורך הארגוני ועד לשירות עובד מנוהל ומתוחזק בארגון.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם