צרו קשר תנו פידבק

ענן ציבורי לא חייב להיות רק בשמיים

ענן ציבורי לא חייב להיות רק בשמיים

מאת: רונן מרלי, מנהל חטיבת ענן ציבורי, בינת תקשורת מחשבים

31.10.2018
3 min
ענן ציבורי לא חייב להיות רק בשמיים

ענן ציבורי הוא עובדה מוגמרת. לא מעט נאמר ונעשה בתחום שמתפתח יותר ויותר, אבל מה עושים ארגונים שרוצים ליהנות מיתרונותיו המובהקים של ענן ציבורי, אך בשל מדיניות אבטחת מידע, רגולציה או דרישות שיהוי מחמירות ((Real Time Latency Requirements נאלצים לוותר על היתרונות והיעילות העסקית ובעקבות כך נשארים מאחור?

לפני למעלה משנה הכריזה מיקרוסופט על פתרון Azure Stack. בבסיסו הרעיון שמאחורי הפתרון הוא מאוד פשוט – הקמת ענן ציבורי מלא באתר הלקוח (On Premise) או במתקן אירוח מקומי. כך יכול הלקוח ליהנות מגמישות, מעושר השירותים, מתשלום לפי צריכה בפועל וגם משליטה על החומרה וניהולה באופן מלא.

מדובר בפתרון שמשדרג את המושג Hybrid Cloud לרמה אחרת לחלוטין ומאפשר לארגונים רבים לקצר משמעותית את זמני הפיתוח והעברה לייצור של אפליקציות ארגוניות ואחרות, ויחד עם זאת לשמור על סביבה סגורה, מאובטחת ועם שיהוי אפסי. היתרונות המובהקים שמציע הפתרון הזה הם לארגונים שחלק מהמידע שלהם מוגדר כרגיש, כדוגמת גופי בטחון, ממשלה, בריאות ופיננסים, וחלקו האחר אינו רגיש או כולל מידע פומבי שיוכל לעבוד מול הענן הציבורי בסינכרוניזציה מלאה, כמובן שמתאפשרת גם עבודה מלאה למול סביבת ה – On Premise.

איך זה עובד ?

מיקרוסופט הסמיכה מספר ספקי חומרה כמורשים למכור את פתרון ה – Azure Stack כדוגמת –  Cisco, DellEMC, HPE, Lenovo, Huawei ואחרים. ספקי חומרה אלו מציעים את המערכות כפתרון  סגור שכולל מינימום 4 שרתים (דרישת סף), מתגי תקשורת ורכיב תוכנתי – Azure שלמעשה “עוטף” את החומרה כיחידה אחת, מגדירה כ – Stack ומאפשר שימוש במרבית יכולות הענן הציבורי.

כיום, מדובר על הפתרון ההיברידי היחיד מסוגו, שמאפשר תשלום רק עבור צריכה בפועל במודל PAYG בהתאם לשימוש שעשה בו הלקוח. מדובר על פתרון שעובד בצורה מושלמות למול ענן ציבורי של Azure , כשהפורטל ומערכת הניהול Azure Resource Manager של Azure  ו – Azure Stack זהות – כך שהפעולות מתבצעות בשקיפות מלאה.

Azure Stack מציע פלטפורמות IaaS ו – PaaS רחבות, מאפשר שליטה, הקצאת משאבים ומתן הרשאות למספר גופים מקבילים בארגון. יחידת Stack בודדת יכולה להתרחב עד לכמות של 16 שרתים. כמובן ניתן להרחבה למספר יחידות (של 16 שרתים כל אחת) וכן ליחידות שונות המותקנות באתרים שונים בארץ או בחו”ל.

אופן התמחור והעלויות

קיימות שתי אפשרויות לתמחור הפרויקט ועלויותיו, האחת רכישת השירות בתצורת שירות מנוהל, ה – Stack מותקן באתר DC חיצוני מארח וניתן לצרוך באמצעותו שירותים. האפשרות השנייה הינה רכישה של ה –  Stack ע”י הלקוח לשימושיו הבלעדיים, במקרה זה הלקוח רוכש את החומרה במגוון אפשרויות שמציעות ספקי החומרה ומשלם על שירותי ה – PaaS וה – IaaS  שהוא צורך לפי שימוש בפועל. ראוי לציין, כי מחירי השירותים ב – Azure Stack נמוכים משמעותית ממחירי Azure וזאת כמובן בשל העובדה שהחומרה עליה “רוכב” הענן הינה בבעלות הלקוח.

שירותי התמיכה ניתנים ע”י ספק CSP של מיקרוסופט, כשבמקביל נדרש להיות ספק מורשה (רצוי  Tier 1) של יצרן הציוד המוסמך לפתרון Azure Stack . ספק השירות נדרש למתן שירותי תמיכה ותחזוקה מלאים לחומרה ולתוכנה (לציוד) וכן תמיכה כוללת למערך ה – Azure בדגש על Azure Stack. שירותים אלו כוללים בין היתר מתן ייעוץ ואופטימיזציה, שירותי ניטור, Cost Management ועוד.  ספקי השירות, כדוגמת חברת בינת תקשורת מחשבים, נדרשים למומחיות גבוהה ולניסיון בפרויקטי אינטגרציה היברידיים הכוללים תקשורת ומחשוב בשילוב Cloud Architects בעלי הסמכות פורמאליות וספציפיות לפתרון Azure Stack.

לסיכומו של דבר, ענן ציבורי הוא לא רק בשמיים ובהחלט יכול להיות גם באדמה, השאלה שצריכה להישאל היא מהו הצורך המדויק? ומהם ההגבלות והרגולציות אליהם כפוף הארגון? כפי שאנו מבינים כבר היום, טכנולוגיית ענן תמשיך ותעמיק בכל סוגי הארגונים. גם אם היום ארגונים עדיין  קצת חוששים להרטיב את הרגליים במים, כבר בזמן הקרוב הם יצטרכו לא רק לטבול אלא ממש  לצלול למים, ואני בטוח שמהר מאוד יתמכרו לנעימות ולמתיקות שלהם ולחיים הקלים שפתרון היברידי זה יודע להציע. פתרון Azure Stack  ללא ספק מאפשר לנו את הנוחות של ענן ציבורי עם ניהול מלא של סביבת המחשוב והעלויות. נוסיף לזה גם ליווי של אינטגרטור מוביל וקיבלנו שילוב מנצח של טכנולוגיה, מבנה עלויות מותאם אישית וניהול מלא מקצה לקצה.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם