צרו קשר תנו פידבק

הגירה לענן בחברות הממשלתיות והציבוריות בישראל 2022

הגירה לענן בחברות הממשלתיות והציבוריות בישראל 2022

אחת מהמהפכות הגדולות כיום במגזר הציבורי בישראל, הינו תהליך הגירה ממחשוב מקומי (On-Premises) למחשוב בענן.

26.10.2022
2 min
גד שושן, מפתח ענן ותוכנה, Kaleidoo.ai
הגירה לענן בחברות הממשלתיות והציבוריות בישראל 2022

פרויקט נימבוס, שהוכרז בשנת 2020 ע״י ממשלת ישראל, נמצא בעיצומו בימים אלה. לאחר שחברת גוגל ואמזון זכו במכרז ומסיימות להקים את אתרי המחשוב שלהם פה בישראל. [1]

ההגירה לענן, עם כל המשתמע מכך, מאפשרת לחברות ממשלתיות במגזר הציבורי רבות לבחון מחדש את המשמעות והכדאיות של מעבר לענן בדגש על אבטחה, שירותים מנוהלים, עלויות ועוד.

בכך מדינת ישראל מצטרפת לטרנד העולמי. שמציג שעד 2023, 40% מכל עומסי העבודה הארגוניים ייפרסו בתשתיות ענן ובשירותי פלטפורמה. ועד- 2024, כ- 60% מהוצאות ה-IT על תוכנות יישומים יופנו לטכנולוגיות ענן. [2]

הגירה לענן במגזר הציבורי – קפיצת מדרגה משמעותית

מעבר לענן יכול להרתיע מנהלים ובפרט בשירות הציבורי והממשלתי בו יש רגולציה גבוהה ואבטחת מידע מורכבת, אך דווקא פתרון נכון יאפשר לא פעם, לייעל ולקדם את הארגון. מעבר מוצלח לענן פרושו בראש ובראשונה, להבין שסביבת המחשוב המקומית היא שונה במהותה מסביבת ענן הן בהיבט אבטחה, חיבוריות, חומרה, וירטואליזציה, ועוד.

סביבות העבודה הישנות בדרך כלל דורשות תמיכה רחבה, הן פחות סקלבילות ורובסטיות. כדוגמת כוח עיבוד ונפח אחסון ומעל לכל דורשות ניהול ותחזוקה. מעבר לכך סביבות אילו מוגבלת בהרחבת משאבי המחשוב ולכן, סביבות אלה קשות לשינוי, ודורשות ידע וניסיון לתחזוקה. העברתן לענן, לפי שיטות עבודה מומלצות, יכולה להביא לשיפור הפרודוקטיביות והגמישות של הארגון.

הגירה לענן – השוואה בין סביבת ענן לסביבת On-Prem

נדרש להחליט מהן סביבות העבודה, שעוברות לענן, ומה נשאר כ- On-Prem. ישנה דילמה קבועה האם להעביר מערכות ישנות או להתקדם למערכות חדשות מתקדמות ומנוהלות.

ברוב המקרים, יוחלט על פתרון היברידי, שמשלב יכולות ענן עם מערכות ומאגרים קיימים. ההבנה שלכל פתרון היתרון שלו. ושילוב של השניים בחלק מהפעמים יכול להתאים לארגון גם כשלב מקדים למעבר לענן באופן מלא.
זאת נעשה באמצעות StratoZone שירות חדש של GCP. אשר עוזרת להעריך בצורה מהירה ומקיפה את תהליך ההגירה לענן Google. אספן הנתונים StratoProbe מגלה וסורק באופן אוטומטי את השרתים לתוך פורטל StratoZone ובכך מספק הערכה מדויקת על התצורה, הניצול, התלות ברשת, והיישומים המותקנים עבור כל שרת.

היתרונות לשימוש בשירות זה

  • קיצור בזמנים וכוח אדם הנדרשים לאפיין הגירה לענן של תשתית של חברה גדולה.
  • גילוי משאבים, משתמש בתהליך ללא סוכנים: אין מכשירים, חומרה או סוכנים לפריסה. הגילוי הוא אגנוסטי לגבי היפרוויזורים, ומשאבים פיזיים או וירטואליים.
  • כל הנתונים מוצפנים במעבר ובמצב מנוחה (at Transit & at Rest). StratoZone אינו אוסף נתונים רגישים או נתונים הכפופים לדרישות רגולטוריות. ניתן גם לשלוט אילו נתונים יישלחו ל- StratoZone באמצעות תכונות אנונימיזציה מובנות של נתונים.

אנחנו ב-Kaleidoo מבצעים בין היתר, הגירה של כל סוגי הפתרונות. בדגש על שימוש בשירותים מנוהלים, אבטחת מידע, ופונקציונליות עסקית בדגש על יכולות הלקוח וצרכיו.

כשותפה מרכזית ואסטרטגית של Google רכשנו בשנים האחרונות ניסיון רב בתחום ההגירה לענן בגופים ציבוריים וממשלתיים במגזר הציבורי ואנו כיום מהמובילים בתחום עם הפנים קדימה לאתגרים שיבואו ב 2023.


[1] https://cloud.google.com/blog/products/infrastructure/new-google-cloud-region-in-israel

[2] How Cloud Adoption Will Increase Opex Budgets Gartner

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם