צרו קשר תנו פידבק

פתרון Hyper-Converged לארגון: למה VMware vSAN ולמה עכשיו?

פתרון Hyper-Converged לארגון: למה VMware vSAN ולמה עכשיו?

16.02.2021
3 min
חיים מלמד, מהנדס פתרונות מוביל, VMware ישראל
פתרון Hyper-Converged לארגון: למה VMware vSAN ולמה עכשיו?

בחמש השנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי היסטורי בתעשיית האחסון הארגוני – שוק מוצרי האחסון המרכזי מצטמק, ועל חשבונו גדל במהירות השוק של מוצרי ה-Hyper-Converged, שמשלבים את פתרונות האחסון בתוך השרתים הארגוניים ומערכת הווירטואליזציה.
אם בתחילת התפתחות הטכנולוגיה הזו, היה פתרון ה-Hyper-Converged פתרון נישה, שהתאים לנפחי אחסון קטנים יחסית, ולסביבות קטנות ומבודדות, היום התמונה השתנתה.
ארגוני ענק בארץ ובעולם עוברים לפתרונות Hyper-Converged כפתרון האחסון הארגוני המרכזי או אף היחיד, ונפטרים מארכיטקטורת ה-3-Tier הישנה שלהם.

לכולנו ברור שפתרונות Hyper-Converged הם כאן ובגדול. הרבה ארגונים שואלים את עצמם, באיזו טכנולוגית Hyper-Converged לבחור, ומתי הוא הזמן הנכון להיכנס לטכנולוגיה?
התשובה, ברוב המקרים, היא – VMware vSAN, ועכשיו.
חשוב להבין – VMware vSAN הוא לא מוצר נפרד. לא מתקינים אותו בנפרד, לא מנהלים אותו בנפרד, ולא משדרגים אותו בנפרד. VMware vSAN הוא סט של יכולות וטכנולוגיות המוטמעות בתוך ה-Hypervisor של חברת VMware – VMware ESXi, שמוגדרות ומנוהלות מתוך מערכת הקונפיגורציה של VMware vCenter. היתרון הגדול בכך, הוא שרובם המוחלט של הקוראים של כתבה זו, בארץ או בעולם, הם לקוחות ומשתמשים קיימים של VMware. הפעלה של vSAN על Cluster קיים של vSphere דורשת הוספה של דיסקים מתאימים לשרת, וזה הכול. הפתרון מוטמע בתוך תוכנת ה-Hypervisor, ולא דורש התקנה של מכונות ווירטואליות מיוחדות, מערכות ניהול נפרדות, או רכישת ידע נוסף ולא קיים.
נשאלת השאלה – מתי הוא הזמן הנכון לעבור ל-vSAN?

התשובה היא שבהרבה מקרים המעבר ל-vSAN משתלב עם שדרוגים או שינויים במערך השרתים והאחסון הארגוני. מערך האחסון הארגוני מתקרב לסוף חייו? יש דרישה להרחבה משמעותית של קיבולת האחסון? מתכננים החלפה או תוספת משמעותית של שרתים בארגון? זה הזמן לבחון מעבר ל-vSAN ולבדוק את התועלות התפעוליות והכלכליות במעבר כזה.

רבים מהפרויקטים האחרונים של vSAN בשוק הישראלי כוללים החלפה כוללת של תשתית המחשוב הארגוני: מעבר לשרתים מודרניים מרובי ליבות, עם סלוטים רבים לדיסקים, רשת מודרנית ומהירה, תוך שימור של ההשקעה הקיימת בטכנולוגיות VMware, והעברה פשוטה ללא השבתה של המכונות הווירטואליות מהסביבה הקיימת לסביבה החדשה.
מצד שני, פרויקטים אחרים עושים שימוש בחומרת שרתים קיימת, ומשלבים לתוכה את טכנולוגית vSAN ע״י תוספת של דיסקים ורישוי vSAN בלבד. אחד היתרונות העיקריים של הטכנולוגיה היא בזה שטכנולוגית vSAN נתמכת על שרתים של כל היצרנים המובילים בשוק: DELL, HPE, Lenovo, Cisco, Fujitsu ועוד רבים אחרים. יתרה מזו, ב- Cluster אחד של vSAN ניתן אפילו לשלב שרתים של יצרנים שונים, מדגמים שונים, חלקם עם דיסקים וחלקם ללא דיסקים.
רבים שואלים את עצמם לגבי בשלות הטכנולוגיה. vSAN קיימת כיכולת בתוך ה-Hypervisor של VMware כבר מגרסת vSphere 5.5, כלומר משנת 2013. מאז, שוחררה גרסה חדשה של vSAN עם כל גרסה ותת-גרסה של vSphere, והיום מדובר במוצר בשל מאוד, שאינו נופל, ואף עולה בפונקציונליות שלו על מערכות אחסון מרכזית מסורתיות. לראיה, חברות אחסון מסורתיות מובילות כמו DELL/EMC, HPE ואחרות, מובילות את השוק עם פתרונות Hyper-Converged מבוססי vSAN, על חשבון מערכות ה-Legacy Storage שעדיין קיימות באמתחתן.

כחלק מבשלות הטכנולוגיה, עושות שימוש ב-vSAN כפתרון אחסון מרכזי בארגון, חברות מובילות במשק הישראלי בתחומים שונים כולל בתחום הביטחוני, חברות פיננסיות, חברות היי-טק, וחברות בשוק המסחרי. ההתקנות המובילות במשק כוללות מאות Terabytes ואפילו Petabytes של נפחי אחסון, Clusters הכוללים עשרות שרתים, ורבים העושים שימוש בתצורה של Stretched Cluster Active-Active. בהקשר זה ניתן לציין את ה-vSAN Stretched Cluster הגדול בארץ, המחבר שני חדרי מחשב, בתל אביב וחיפה – מרחק של כ-100 קליומטרים, דרך Dark Fiber, לכדי Data Center אחד ומאוחד.

כדאי לציין גם את נושא טכנולוגית הדיסקים בה עושים שימוש בהתקנות vSAN היום. אם בתחילת חייה של הטכנולוגיה, עשינו שימוש לא מעט ב-Hybrid vSAN Clusters, העושים שימוש בדיסקים מסוג SSD ל-Cache, ודיסקים HDD ל-Capacity, לא כך הדבר היום. ההתפתחות של טכנולוגיות ה-SSD, HDME, Optane ואחרות בשנים האחרונות, הביא למצב שבו רובן ככולן של התקנות ה-vSAN בשנה האחרונה מבוססות All-Flash, ובעזרת שילוב של דיסקים מסוג SSD ו-NVME, מספקות ביצועים פנטסטיים של מאות אלפי ומיליוני IOPS למערכת, ו-Latency של מתחת ל-1msec. מערכות כאלה גם מספקות תמיכה בטכנולוגיות של Compression, Deduplication, Encryption, Erasure Coding, ועוד יכולות הנדרשות בעולם ה-Enterprise Storage.

לסיכום – לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בחיי מערך המחשוב בארגון שלכם, טכנולוגית Hyper-Converged היא הבחירה הנכונה וההגיונית בהסתכלות אל העתיד, ובהנחה (סבירה..) שאתם עושים שימוש ב-VMware vSphere כבר היום, המעבר ל-vSAN הוא הקל והפשוט ביותר מבחינתכם, ויאפשר לכם לגדול אל העתיד.

חיים מלמד, מהנדס פתרונות מוביל, VMware ישראל

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם