אנו יודעים הרבה מאוד היום על התנהגות צרכנים הודות לשימוש הנרחב בטלפונים חכמים והרשתות החברתיות. אולם כל אלו אינם מספקים לקמעונאים את המידע הנדרש, כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות. הפקטור החסר נמצא בנתוני מיקום, המספקים פרספקטיבה עשירה ומדויקת על צרכנים ודפוסי תנועה במרחב ובזמן.
מערכות לניתוח נתוני מיקום עושות שימוש בנתוני המידע הבאים, כדי להבין טוב יותר את התנהגות הצרכנים:
אנו מעוניינים בהפקת תובנות עסקיות אמינות, המבוססות על התנהגות לקוחות מצד אחד, אך, כאלו השומרות על פרטיותם ובעלות מהימנות נתונים גבוהים שאינה "מאבדת" לקוחות, כשבו זמנית המערכות יוכלו לנהל מידע רב בזמן אמת. תוצאות איכותיות הן תוצר של נתונים הקרובים מאוד למצב האמיתי, ואלו יכולים לבוא אך ורק משימוש מושכל במגוון מקורות טכנולוגיים עם ביצוע אנליטיקה חכמה עליהם.
א. מצלמות רגילות במעגל סגור – שיכולות למדוד את זרימת האנשים הלא מזוהים בתוך שדה הראייה שלהן.
ב. מצלמות סטריאוסקופיות – הממוקמות בד"כ מעל הכניסות לנקודות יציאה וכניסה לחנות מסוימת, ומספקות תובנות משלימות למצלמות הרגילות.
היכולת לשלב בין טכנלוגיות אלו ולייצר היתוך מידע ברמת מערכת הניהול היא מכפיל הכוח, אשר מביא את אותם יתרונות עסקיים הנעלמים כיום מבעלי העסקים.
פיזרנו חיישנים ומצלמות, אספנו נתונים, עיבדנו אותם וכעת אנו יודעים כל מה שצריך לדעת על הלקוחות שלנו. מה עוד ניתן לעשות?
שימוש במערכת ניהול המתקדמת, המאפשרת ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך נתונים דמוגרפיים כגון גיל, מגדר ותחומי עניין; התנהגות קניות בדומה לקונה ראשונה, תייר או קונה תדיר; וסיווג לקטגוריות, כמו: משפחות, צרכני אופנה וחובבי קניות יוקרה.
כמו כן, ניתן לבצע קמפיינים שיווקיים חברתיים באמצעות הניידים והאימייל לקבוצת הקונים המתאימה, הישר מתוך המערכת או בחיבור ל- CRM שלכם, וכמובן הפעלת סקרים ממוקדים לקבוצות קהלים שונות.