צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

כיצד נתוני מיקום ואנליטיקה מקדמים את תעשיית הקמעונאות

היכולת לדעת ולכמת את ההזדמנויות העסקיות שההעסק שלנו החמיץ בכל שעה, יום ושבוע, מאפשרת להגדיל את מחזור העסקים מבלי לבצע פעילויות שיווק מורכבות. בעיית המידע החסר הזו, מצריכה פתרון המבוסס על מכנה משותף למרבית או כלל הלקוחות, שאינו פוגע בפרטיות הלקוחות ואינו דורש מהם להיות חלק פעיל ומודע בתהליך.
11.04.2022
2 min
איתי וולר, Professional Sales, IOT and Mobile, בינת תקשורת
כיצד נתוני מיקום ואנליטיקה מקדמים את תעשיית הקמעונאות

טכנולוגיה חכמה בשירות העסקים

אנו יודעים הרבה מאוד היום על התנהגות צרכנים הודות לשימוש הנרחב בטלפונים חכמים והרשתות החברתיות. אולם כל אלו אינם מספקים לקמעונאים את המידע הנדרש, כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות. הפקטור החסר נמצא בנתוני מיקום, המספקים פרספקטיבה עשירה ומדויקת על צרכנים ודפוסי תנועה במרחב ובזמן.

מערכות לניתוח נתוני מיקום עושות שימוש בנתוני המידע הבאים, כדי להבין טוב יותר את התנהגות הצרכנים:

  1. שיפור ההחזר על ההשקעה  -על ידי למידה בדיוק אילו תחומים בעסק זקוקים להשקעה? ובדיקת אסטרטגית תוכניות ההשקעה.
  2. הגדלת המכירות – על ידי הבנה מדויקת אילו לקוחות רוצים אילו מוצרים ושירותים? וכן, מיקוד אסטרטגית השיווק ללקוחות ספציפיים, בצורה יעילה יותר.
  3. בקרת עלויות ניהול העסק וטיוב הצעות הערך ללקוח
  4. הגברת שביעות רצון הלקוחות – תוך שימוש בתובנות לגבי הביצועים העסקיים הנוכחיים, כדי לזהות ולפתור בעיות ולספק שירות טוב יותר.
  5. שיפור נאמנות הלקוחות – על ידי בניית פרופילי לקוחות מדויקים ומקיפים יותר, באמצעות נתונים הנאספים ממספר ערוצים.

אנו מעוניינים בהפקת תובנות עסקיות אמינות, המבוססות על התנהגות לקוחות מצד אחד, אך, כאלו השומרות על פרטיותם ובעלות מהימנות נתונים גבוהים שאינה "מאבדת" לקוחות, כשבו זמנית המערכות יוכלו לנהל מידע רב בזמן אמת. תוצאות איכותיות הן תוצר של נתונים הקרובים מאוד למצב האמיתי, ואלו יכולים לבוא אך ורק משימוש מושכל במגוון מקורות טכנולוגיים עם ביצוע אנליטיקה חכמה עליהם.

מאיפה מגיעים נתוני מיקום?

  1. רשתות WIFI – המסוגלות לזהות ולנטר מכשירים גם אם לא התחברו ונרשמו ברשת.
  2. טכנולוגיות WiFi Analytics – טכנולוגיות אלו טובות מאוד בהפקת נתוני מגמות של לקוחות ומבקרים, וכתוצאה מכך מידע עסקי רב וחשוב דוגמת מסלולי הליכה נפוצים במרחב, אזורים בהם לקוחות נוהגים לעצור או לשהות, פיזור המבקרים במתחם ועוד.
  1. Lidar – חיישנים אלו מסוגלים לעקוב אחר אנשים ברוב הסביבות עם דיוק של 98% או יותר, והיתרון העצום הוא שמירה על הפרטיות, היות ולא ניתן לזהות דרכם אנשים אינדיבידואליים. הוספת חיישני LiDAR בכניסות ויציאות לחנויות מאפשר לבצע ספירות אנשים בקלות ויעילות.
  1. מצלמות ואנליטיקות ווידאו:

 א. מצלמות רגילות במעגל סגור – שיכולות למדוד את זרימת האנשים הלא מזוהים בתוך שדה הראייה שלהן.

ב. מצלמות סטריאוסקופיות – הממוקמות בד"כ מעל הכניסות לנקודות יציאה וכניסה לחנות מסוימת, ומספקות תובנות משלימות למצלמות הרגילות.

היכולת לשלב בין טכנלוגיות אלו ולייצר היתוך מידע ברמת מערכת הניהול היא מכפיל הכוח, אשר מביא את אותם יתרונות עסקיים הנעלמים כיום מבעלי העסקים.

שיווק מבוסס נתוני מיקום

פיזרנו חיישנים ומצלמות, אספנו נתונים, עיבדנו אותם וכעת אנו יודעים כל מה שצריך לדעת על הלקוחות שלנו. מה עוד ניתן לעשות?

שימוש במערכת ניהול המתקדמת, המאפשרת ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך נתונים דמוגרפיים כגון גיל, מגדר ותחומי עניין; התנהגות קניות בדומה לקונה ראשונה, תייר או קונה תדיר; וסיווג לקטגוריות, כמו: משפחות, צרכני אופנה וחובבי קניות יוקרה.

כמו כן, ניתן לבצע קמפיינים שיווקיים חברתיים באמצעות הניידים והאימייל לקבוצת הקונים המתאימה, הישר מתוך המערכת או בחיבור ל- CRM שלכם, וכמובן הפעלת סקרים ממוקדים לקבוצות קהלים שונות.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם