צרו קשר תנו פידבק

חדשנות טכנולוגית כתנאי לצמיחה עסקית

חדשנות טכנולוגית כתנאי לצמיחה עסקית

רבות נכתב על חדשנות ארגונית. חדשנות, מושג חמקמק, כמשוואה מרובת נעלמים, אשר רבים מתחקים אחריה. טרם הומצא הכפתור הארגוני עליו נלחץ והארגון יהפוך לחדשני. חדשנות גם אינה נשמעת להוראה ניהולית הבאה מלמעלה.

19.07.2022
2 min
אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל
חדשנות טכנולוגית כתנאי לצמיחה עסקית

חדשנות טכנולוגית קשורה ברכיבים רבים, אך בעיקר בחשיבה והלך רוח שונים. החופש לפעול, לנסות, להצליח וגם לטעות. על מנת להיות חדשני עלינו לאפשר סביבה ניהולית ותרבותית תומכת אך גם סביבה טכנולוגית גמישה ומאובטחת.

כיום, אנחנו, אנשי הטכנולוגיה, מובילים את החדשנות בארגונים. מרחב היצירה שלנו מתאפשר על ידי מערכות גמישות אוטומטיות ומאובטחות. עבור מפתחים, הקנבס הלבן הוא לרוב היכולת להקים סביבת פיתוח בלחיצת כפתור – בלי לדעת איפה השרת שלהם יפעל, או מאיפה בסיס המידע יגיע. עלינו לאפשר למפתחים ואנשי האפליקציה בארגון לקבל את הסביבה המתאימה בזמן שהם צריכים אותה, בצורה שהם צריכים אותה, ובאופן מאובטח ופשוט. זהו תנאי בסיסי לחדשנות טכנולוגית ארגונית.

אי אפשר לדבר על חדשנות טכנולוגית מבלי לדבר על האפליקציה והענן. האם האפליקציה תרוץ במרכזי המידע המקומיים או בעננים הציבורים? האם עלינו לכתוב את האפליקציות הקיימות מחדש כדי שינצלו יכולות Cloud-native או להשאירן כפי שהן? אלו הן שאלות קריטיות לאימוץ אפשרויות חדשות.

על פי מחקר של גרטנר, 81% מהלקוחות טוענים כי ענן ציבורי אחד לא מספיק לצרכים העסקיים ולכן פיתוח של אסטרטגיית ריבוי עננים היא הכרחית. אך יישום אסטרטגיית מרובת עננים אינו פשוט כלל. זהו אתגר טכנולוגי מורכב – כיצד ליישם סביבות אלו בצורה נכונה, מרמת התשתית ועד האפליקציה, כולל נראות מלאה מקצה לקצה ומתן מענה לאתגרי אבטחת מידע.

אנחנו בסיסקו מחברים היום את העולמות הטכנולוגים השונים עם ארכיטקטורה מלאה, הבנויה לסביבה מרובת עננים, תוך פניית פתרונות מאפשרים לכלל הלקוחות – לקוחות שנולדו לסביבת הענן, לקוחות משולבים ולקוחות ביטחוניים המנותקים מרשת האינטרנט.

בהתאם בנינו את האסטרטגיה שלנו על בסיס ארבעה נדבכים עיקריים:

Reimagine applications

Power of the Hybrid workplace

Secure Enterprise

Transform infrastructure

סיסקו, שהמציאה את תשתיות האינטרנט  ופיתחה את האינטרנט העולמי,  ממציאה אותן עכשיו מחדש עם פלטפורמה חדשה הבנויה לעולמות המולטי קלאוד המורכבים.

וכך אנחנו בסיסקו מוצאים את עצמנו בלב החדשנות של הארגונים הטכנולוגים המודרניים, ומאפשרים לאנשי הפיתוח, אנשי התשתיות ואנשי הסייבר, שימוש בתשתית אחודה, המושתת על עוצמה טכנולוגית לארוך כל השדרה הטכנולוגית, כאשר הכל מסופק  כ Infrastructure as code עם מערך API פתוח.

הכניסה של סיסקו לסביבת מרובת עננים נעוצה בכמה מהלכים אסטרטגים משמעותיים שעשינו בשנים האחרונות. החלטה משמעותית היתה להשקיע בתעשיית ההייטק הישראלית ולהעצים את מרכזי הפיתוח שלנו פה בישראל.

וכך, בשנתיים האחרונות, באמצעות מספר רכישות אסטרטגיות, הפכנו את סיסקו ישראל ללב הפועם של מהפיכת הענן הסיסקואית.

רכישות של פורטשיפט ואפסגון – שתי קבוצות של אנשי טכנולוגיה מהשורה הראשונה שהתמזגו לתוך קבוצת החדשנות של סיסקו ופתחו מרכז מצוינות ישראלי שמוקדש לחדשנות בענן. אני רואה את מאות המהנדסים שהצטרפו לשורותינו מובילים פיתוח פורץ דרך ומפיצים את החדשנות לסיסקו העולמית ולקהל לקוחותיה בעולם. אני מזמין אתכם להפגש עם המייסדים ומובילי הטכנולוגיה העולמית בתחומי אבטחת הענן והאנליטקה ושל התעבורה.

בכנס סיסקו לייב המסורתי בלאס וגאס שנערך ביוני השנה, כיכבה החדשנות הישראלית – שלושה מרכזי מצוינות ישראלים הציגו שם יכולות פורצות דרך – מרכז פיתוח השבבים שלנו בקיסריה שאחראי על הפיתוח של שבב הסיליקון וואן, השבב החזק בתעשייה, המניע פורטפוליו מוצרים בשווי 32 מיליארד דולר ומפתח כעת שבבים חדשים בטכנולוגיה של 3 ננו מטר, מוצרי ניטור תעבורת ענן, טלסקופ, המפותחים בתל אביב וסט של פתרונות חדשים לאבטחת קונטיינרים. זהו המסע שלנו בסיסקו, מדובר באחד המסעות המרתקים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה המודרנית. והמסע שלנו, לא מחבר אותנו מנקודה אלף לנקודה בית, אלא לוקח אותנו לתובנות חדשות, הוא מקרב אותנו ללקוחות שלנו, ולפעמים אפילו מאפשר לנו הצצה קדימה בזמן.  כל זאת על מנת לאפשר לכם הלקוחות שלנו לבנות עולם טוב יותר, בטוח יותר, ומעצים יותר.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם