צרו קשר תנו פידבק

חווית משתמש או חווית המפתח? חייבים קודם לפתור קודם את סביבת הפיתוח

חווית משתמש או חווית המפתח? חייבים קודם לפתור קודם את סביבת הפיתוח

ארגונים נמצאים כיום תחת לחצים גדולים להשתפר בפיתוח תוכנה במטרה להסתגל במהירות לדרישות העסקיות המשתנות ולספק חוויה טובה יותר ללקוחות. בבסיס הרצון הזה עומדת חווית המפתחים. הארגון מעוניין שהמפתחים ישקיעו יותר בחיזוק הערך העסקי ופיתוח תוכנות מהיר בתגובה לדרישות השוק הדינמיות ולדרישות הלקוחות ולא יצטרכו לבזבז את זמנם על קונפיגורציה של סביבות, השתלבות עם המערכת הכללית או התאמה לתשתית שיכולים לפגוע ביעילות

21.07.2022
2 min
ניב רז, CTO בחברת VMware ישראל
חווית משתמש או חווית המפתח? חייבים קודם לפתור קודם את סביבת הפיתוח

סביבת פיתוח בענן מבוססת Kubernetes

מחקר שנערך על ידי מכון המחקר McKinsey מצא שארגונים עם היקף פיתוח גדול יותר היו גם בעלי צמיחה גדולה יותר של פי ארבעה או חמישה מאשר אלו עם היקף פיתוח נמוך. ארגונים אלו הציגו גם רווח תפעולי גבוה יותר וב-55% מהמקרים השקיעו יותר בחדשנות.

סביבת הפיתוח בענן היא מגוונת ומציעה אפשרויות רבות שיכולות להשפיע על יעילות עבודת המפתחים. מפתחים צריכים להתמקד בכתיבת קוד ויצירת חוויות משתמש מתאימים, אבל חלק ניכר מיומם מוקדש לבניית והרצה של יישומים חדשים שיוכלו להשתלב עם יישומים קיימים ושירותים תומכים וכל זאת באופן מאובטח. 

ארגונים אימצו בשנים האחרונות את ה- Kubernetes תוך כדי כך שהם עדיין מתרגלים לסביבות פיתוח בענן ולומדים אותן. לעיתים קרובות המפתחים הם אלו שצריכים לחקור ולבחור את סביבת הפיתוח המתאימה לפיתוח ללא כלים מתאימים או עם כלים שקשה לתחזק אותם, זאת תוך כדי שעליהם לתאם בין צוותים ובין יישומים ומכשירים אחרים.

הדילמה של מנהלי הפיתוח

מנהלי ארגונים לא תמיד מעריכים נכונה את השינוי הדיגיטלי ועד כמה הוא מורכב. עליהם להבין שהשינוי לא רק קשור לטכנולוגיה, אלא גם קשור לאנשים ולתהליכים והטכנולוגיה משתנה כל הזמן. למעשה רוב מנהלי הIT מעריכים שהיעילות של המפתחים שלהם נמוכה ב-20 אחוזים בגלל ההליכים והסיכונים שהם עוסקים בהם בנוסף לעבודתם. מצד שני מפתחים רואים סביבות פיתוח מודרניות בענן היברידי כמו אלו של מיקרוסופט, אמזון וגוגל ומצפים שבארגונים שבהם הם עובדים הם יקבלו את אותה חווית משתמש לצורך פיתוח ללא הליך מסובך של אישורים".

VMware Tanzu הינו פתרון סט של פתרונות לעולמות ה- Cloud Native כאשר בבסיסה תשתית  Kubernetes שמאפשר בנייה ותפעול של יישומים מודרניים בכל היקף בכל ענן. הפתרון שהושק בסוף 2019 תוכנן במיוחד במטרה לסייע ללקוחות החברה לבנות ולספק פלטפורמה אחידה חוצה עננים ומאובטחת שידעו לענות על דרישות השוק והלקוחות. ב VMware אנו מעריכים שהזדמנויות הצמיחה לפתרון Tanzu שוות ערך לצמיחה של היישומים עצמם ולכן אנו רואים ב- Tanzu חלק ומשמעותי חשוב מהיצע הפתרונות שלנו".

מעל עולמות תשתיות ה- Kubernetes בין אם מדובר ב Kubernetes offering של VMware או כל תשתית Kubernetes  אחרת, אינה מספיקה לבדה על מנת לתת מענה מקצה לקצה לעולמות הפיתוח.

גמישות היא שם המשחק

הפלטפורמה של Tanzu Application Platform הינה פלטפורמה מודולרית, שרצה מעל כל Kubernetes ומספקת למפתחים מערכת כלים עשירה כהכנה לפיתוח תוכנה מהיר ומאובטח בענן ובארגון עצמו על מנת לענות על הדרישות העסקיות של הארגון. הפלטפורמה מחזקת את היעילות ואת חווית המשתמש בהתבסס על Kubernetes, מאפשרת הפרדה בין Dev לOps- ואספקת יישומים באופן מהיר, אוטומטי ומאובטח יותר וסוללת את הדרך להפקת תוכנה במהירות ובאופן שעונה לרגולציה בענן ציבורי או במקום הארגון. הפלטפורמה מותאמת ליכולותיו ולדרישותיו של כל לקוח ולקוח ותומכת בסביבה מרובת עננים. המודולריות של המערכת מאפשרת לתמרן ולשנות דרישות עסקיות מצד הארגון וכך מתכנתים יכולים לבחור בכלים שהם מעדיפים המתאימים להם ולארגון בצורה הטובה ביותר. באמצעות פלטפורמת  TAP (Tanzu Application Platform)  חברת VMware נוקטת בגישה רחבה ל- Kubernetes ומציעה פתרון שמספק יכולות בניה ופיתוח יישומים המתמקדים באישיות המפתח ובו בזמן תורמים לפיתוח יכולות הנדרשות לתפעול הארגון ל- DevOps ול- DevSecOp.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם