צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

ניידות היא מילת מפתח, גם בתוך הארגון

שוק ה Wi-Fi-חווה צמיחה מתמדת כבר למעלה מ- 20 שנה, ומספר ההתקנים המחוברים לרשתות האלחוטיות (בהם גם WI-FI) צמח במאות אחוזים ב- 5 השנים האחרונות, ולפי מחקרים יגיע ל- 70 מיליארד התקנים בשנתיים הקרובות!
21.07.2023
4 min
ליאור ינקוביץ', מהנדס מערכות IoT ו-Wireless, בינת תקשורת מחשבים
ניידות היא מילת מפתח, גם בתוך הארגון

הפיכת מכשירי ה Mobile לחלק בלתי נפרד מחיינו האישיים והמקצועיים, העלייה המהירה בתעבורת הנתונים, ויישומי האינטרנט של הדברים (IoT) שהולכים ותופסים תאוצה בעולם, מחייבים ארגונים לספק תשתית תקשורת המתאימה לדרישות המשתמשים ולקצב הצריכה. זאת באמצעות הקמת תשתיות Wi-Fi איכותיות, יציבות ומאובטחות, המשולבות עם מערכי בקרה וניטור של הרשת לשמירה והבטחת איכות השירות.

במהלך 2019 הושק בעולם הדור החדש של טכנולוגיות ה- Wi-Fi הנקרא Wi-Fi 6 . תקן זה (IEEE 802.11ax) הביא שיפורים רבים לטכנולוגיה הקודמת (WI-FI 5) בתמיכה בקצבי העברת נתונים אולטרה מהירים של עד 10Gbps, טכנולוגיות העברת הנתונים (Beamforming), כמות המשתמשים לכל התקן, אבטחה מוגברת ועוד.

אחת התכונות המרכזיות של Wi-Fi 6 היא המהירות והקיבולת המשופרת שלו. הוא משתמש בסכמת אפנון יעילה יותר, הידועה בשם Orthogonal Frequency Division Multiple Access (OFDMA), המאפשרת ניצול טוב יותר של רוחב הפס הזמין. המשמעות היא שנתבים ויחידות גישה AP התומכים ב Wi-Fi 6 מאפשרים חיבור של יותר מכשירים בו זמנית וקבלת רוחב פס גבוה, עובדה זו דוחפת המון ארגונים לוותר על התשתית הקווית ולעבור ל All Wireless Office  – חיבור אלחוטי מלא של כל הציוד במשרד – מחשבים \ ניידים \ מדפסות ועוד.. בין אם יש לך מספר סמארטפונים, מחשבים ניידים, טלוויזיות חכמות או התקני אינטרנט של הדברים (IoT) המחוברים לרשת שלך, WiFi 6 יכול להתמודד עם התעבורה המוגברת בקלות.

שיפור משמעותי נוסף הוא ההקדמה של Target Wake Time (TWT). TWT מאפשר למכשירים לתזמן זמנים ספציפיים לשידור וקבלת נתונים, ובכך להפחית ביעילות את צריכת החשמל. זה מועיל במיוחד עבור מכשירים המופעלים על ידי סוללה, כגון סמארטפונים וחיישני  IoT – בעיקר – מכיוון שהוא מאריך את חיי הסוללה שלהם ומשפר את יעילות הביצועים הכוללת.

Wi-Fi 6 מטפל גם בסוגיית העומס ברשת בסביבות צפופות ורועשות. עם השימוש בטכנולוגיית MU-MIMO (Multi-User Multiple Input Multiple Output), נתבים יכולים לתקשר עם מספר מכשירים בו זמנית, ולא ברצף. המשמעות היא שגם באזורים עם ריכוז גבוה של משתמשי Wi-Fi, כל מכשיר יכול ליהנות מחיבור מהיר ויציב יותר.

בנוסף לשיפורי הליבה הללו, Wi-Fi 6 משלב תכונות נוספות כגון מנגנוני אבטחה משופרים, טיפול טוב יותר בהפרעות והשהייה נמוכה יותר. התקדמות אלו מבטיחות רשת אלחוטית אמינה ומאובטחת יותר, המספקת למשתמשים חוויה מקוונת חלקה ומהנה יותר.

אך עולם התקשורת האלחוטית אינו עומד במקום ולאחרונה שוחררה טכנולוגיה מתקדמת אף יותר הנקראת

Wi-Fi 6E , הרחבה של התקן האלחוטי Wi-Fi 6 (802.11ax) לתחום תדרי הרדיו של 6 GHz, כלומר תחום תדרים חדש ופנוי נפתח לשימוש ציבורי. התקן החדש מתבסס על Wi-Fi 6, אולם, אך ורק התקני ויישומי Wi-Fi 6E יכולים לפעול בפס 6-GHz , פתיחת הרגולציה לתחום זה ותמיכה של ציוד קצה ומחשבים ניידים בתקינה מאפשרת שימוש בפס תדרים נקי מהפרעות ,עומס ואיכות רשת WIFI מעולה לכלל השימושים.

לסיכום, Wi-Fi 6 מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בטכנולוגיית הרשת האלחוטית. המהירות המשופרת, הקיבולת, היעילות והיכולת להתמודד עם סביבות צפופות הופכות אותו לבחירה מצוינת עבור מפעלים, משרדים וחללים ציבוריים. ככל שמכשירים רבים יותר הופכים ל-WiFi 6 מופעלים, אנו יכולים לצפות לחוויה אלחוטית חלקה ואמינה העונה על הדרישות של העולם ההולך ומתחבר שלנו.

אז למה לעבור לרשת אלחוטית ארגונית?

התייעלות תשתיתית

היתרונות הברורים של רשת אלחוטית הם היעדר כבילה פיזית. כולנו מכירים את התחושה המוכרת הזו של מלחמה יומיומית עם סבך חוטים מתחת ומעל השולחן…שלא נדבר על הסבך בריכוזי התקשורת. רשת אלחוטית מאפשרת פשטות שימוש עם גמישות לשינויים פיזיים ולוגים.

כמו כן מעבר לרשת  Wi-Fiוהעדר התלות בכבילה פיסית, שקעים ומתגים, טומן בחובו חסכון משמעותי בעלויות הקמת המערכת ותחזוקתה.

ניידות

רשת Wi-Fi מאפשרת למשתמשים ניידות אבסולוטית תוך מתן גישה בזמן אמת לכלל משאבי המחשוב מכל מקום במרחב הארגוני. ובנוסף, ניתן לחבר אל הרשת האלחוטית מצלמות אבטחה, מדפסות, שעוני נוכחות, אינטרקום, ועוד מערכות רבות.

קלות פריסה, הטמעה וניהול

פריסת רשת Wi-Fi הינה מהירה ופשוטה, ולאחר תכנון קצר של הכיסוי הנדרש נדרשת התקנה מהירה של נקודות הגישה, הגדרת מערכת, ורשת ארגונית שלמה עומדת לרשות המשתמשים.

אבטחת מידע

פתרונות Wi-Fi  תומכים במנגנוני אבטחת מידע מתקדמים מאוד, Wi-Fi 6  מאפשר לנו ליישם פתרונות אבטחה המבוססים על WPA3. באמצעות הטמעת המנגנונים ניתן לייצר שכבת הגנה המטפלת באופן מאוד קפדני ברשת אשר מונעת מגורמים עוינים ליירט ולשבש את הפעילות הארגונית.

רגע לפני ההחלטה, מה חייבים לדעת?

התאמת פתרון Wireless לארגון שלך מחייב מחשבה משולבת הכוללת:

  • ניתוח המרחב הארגוני באמצעות כלי תכנון מתקדמים לטובת חיזוי לכיסוי מיטבי ומירבי העונה על כלל הצרכים המבצעיים של החברה
לדוגמה: מערכת Ekahau (הצבע נותן אינדיקציה לעוצמת השידור בחלל)
  • הבנת מאפייני הלקוח וסביבת העבודה, כגון: מרכזים לוגיסטיים, משרדים, פיתוח, חנויות, מתן שירות, ועוד
  • אפיון והתאמת הפתרון הנכון ביותר משפע היצרנים המובילים בשוק על בסיס הצרכים הארגוניים, כגון: בחינת הצרכים המבצעיים המשלבים ראייה עתידית של הלקוח, פתרון ענני / מקומי, אפיון רמת האבטחה הארגונית הדרושה, פתרון רשתי רחב / פתרון נקודתי, ועוד…
  • הטמעת הפתרון באמצעות גורם בלתי תלוי ביצרן כזה או אחר, מקצועי, מנוסה עם ניסיון של אלפי התקנות של מערכות אלחוט כל שנה אשר מחויב להצלחה במימוש הפתרון
  • תחזוקה ותמיכה של המערכת בשוטף ומתן מענה רציף ומקיף לתקלות ע"י צוות ייעודי וייחודי המתמחה בעולמות האלחוט
  • ראייה עתידית והתממשקות לצרכים העסקיים הלקוח תוך שילוב ושימוש בפתרון האלחוט לחיבור ויצירת פלטפורמה תשתיתית נכונה לפתרונות IOT  בהתאמה אישית

ניתן לראות בטבלה את קצב צמיחת הנתונים בטכנולוגיות Wi-Fi לאורך השנים:

תכונות ושימושים נוספים

עם התפתחות הטכנולוגיה נוספו תכונות חדשות שניתן לשלב כתוספת משמעותית לארגונים כגון:

  • שירותים מבוססי מיקום – שימוש ביכולות ה BLE  של ה AP עם פריסת WIFI6/E   בארגון לטובת ניטור מיקום ציוד חיוני בחברה, ניטור מיקום עובדים, ניווט תוך מבני בחברה \ קמפוס, לחצני מצוקה
  • ניהול תפוסה ומרחבים דיגיטליים – שימוש בתשתית ה AP לטובת ניתוח תפוסה בשטח הארגון לצרכי  ניהול חדרי ישיבות ,בקרת מבנה וזימון מקומות ישיבה ועוד יישומים רבים

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם