צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

מדוע עולם ה -FSO כל כך רלוונטי היום יותר מתמיד?

האפליקציה כשער הראשי לעסק שלכם

10.04.2024
3 min
Amir Ben-Amram, Technical Sales Specialist, Cisco - AppDynamics
מדוע עולם ה -FSO כל כך רלוונטי היום יותר מתמיד?

אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה דיגיטאלית אשר טורפת את קלפי המשחק העיסקי. הטכנולוגיה משפיעה על כל היבט אפשרי בחיינו, מהאופן שבו כל אחד מאיתנו צורך מידע, עובד, לומד ועד דרכי הבידור והנופש שלנו.

תוצר ישיר ומיידי למהפכה הזו, הוא האופן בו חברות עסקיות השכילו להבין את חשיבותה של החוויה הדיגטאלית כיעד עסקי ראשון במעלה, כדי להישאר רלוונטיים במירוץ העסקי. החוויה הזו חייבת להיות אטרקטיבית, נוחה, אינטואיטיבית, מהירה ובטוחה על מנת למשוך את משתמש הקצה לבצע את פעולותיו כאן ועכשיו ולא לפנות לאלטרנטיבה בחיפוש אחר חוויה טובה יותר. בסופו של יום, החוויה הזו תמצב את מוניטין החברה ותהווה אומדן לאיכותה. על מנת לרתום את החוויה הדיגיטאלית להצלחת החברה, התגלה צורך בכלי שיהווה את השער הקדמי לאינטראקציה עימה. ובנקודת הזמן הזו, נבראה 'האפליקציה'.

חשוב לציין, המהפכה הטכנולוגית התחילה אי שם, בשלהי המאה הקודמת, היא אינה טרנד חדש. אך אם בעבר, המשימה לפתח אפליקציות שתעמודנה בדרישות "החוויה האופטימאלית" היתה מתאגרת אך תחומה במגוון טכנולוגיות, שפות תכנות ושיטות פיתוח פשוטות יחסית ( bare-metal , פיתוח מונולטי , וכד'), ההתפוצצות הטכנולוגית הציבה אתגרים חדשים ומורכבים יותר אלפי מונים. החל מעולם ה- Virtualization , דרך Containerization וכלה ב- Orchestration ופיתוח אפליקציות כמיקרו-שירותים. החל מניהול האפליקציה בשרתים מקומיים וכלה בביזור האפלקיציה בין עננות שונות: פרטיות, ציבוריות או היברידיות.

המורכבות הטכנולוגית הזו, יצרה עימה אתגר חדש – Cost of Complexity
עולם ה- IT, התפרק לצוותי משימה ייעודיים: תשתיות, פיתוח, דיגיטל, חווית משתמש, אפליקציה, ועוד. כל הצוותים הללו, נבראו עבור יצירת 'החוויה האופטימאלית'. וכל צוות הביא עימו כישורים אחרים, יעדים רלוונטים לתחומו וכלים שונים לנטר את עמידתם ביעד. וכך נוצר 'אפקט הסילו' המקשה על החברה לקבל ראות אחידה, לוגית ומלאה של בריאות האפליקציה והסביבה בה היא חיה ומצמצמת את האפשרות לזהות, לתעדף ולפעול ביעילות למול צרכי העסק.

אם בעבר, ניטור השרת עליו מתקיימת האפליקציה, היה מהווה אינדיקציה מבוססת לבריאותה, הרי שבעולם החדש, היכולת לעקוב אחרי חווית המשתמש הפכה לכמעט בלתי אפשרית. נוצר קושי אמיתי בזיהוי  מי הם הסימפוטמים למול מי הם תוצרי הלוואי וחשוב מכך, מה הוא מקור הבעיה.

הזמן לזיהוי כי אכן קיימת בעיה (MTTD) , זיהוי מקורה ואיפיונה (MTTI) ופתרונה (MTTR) הפך לאחד הכאבים הגדולים של כל חברה שחרטה על דגלה את הטרנספורמציה הדיגיטאלית.

הצורך להבין כיצד אפליקציה מתפקדת לעולם לא היה חשוב יותר, אך לעולם לא היה קשה יותר להבין כיצד הרכיבים השונים של האפליקציה משפיעים על ביצועיה

התמודדות עם האתגרים שהמהפכה הציבה FSO – Full-Stack Observability:

כחלק מהמשימה לאפשר לחברות לרתום את הטכנולוגיה להצלחתם על ידי התמודדות עם אותם אתגרים ולהחזיר את הניראות הכוללת שאבדה בעקבותם , סיסקו הציגה פתרון הוליסטי, המשלב יכולות הבחנה אשר עוזרות לזהות מיידית את קיום הבעיה, לאתר את מקורה ולגזור את השפעת בריאות האפליקציה על ביצועיה העסקיים. (כמה "עולה" לעסק כל דקה כל עוד הבעיה אינה נפתרה? מי הם הנפגעים?)

הפתרון מושתת על שלושה מרכיבים קריטיים לניתוח אינטואיטיבי של האפליקציה ובריאותה:

נראות (Visibility) – ניטור כל רכיבי האפליקציה באופן מלא ואגנוסטי (כל שפת קוד, טכנולוגיה או תשתית עליה האפליקציה מבוססת) תוך כדי יצירת תמונה לוגית וקלה להבנה, למידת התנהגות האפליקציה והתהליכים הפנימיים שלה. (הפחתת MTTD לשניות בודדות)

הבחנה (Insight) –  ניתוח המידעים השונים, הבנת הקורלציה ביניהם, שליחת התרעות ברגע שזוהתה התנהגות החורגת מהנורמה, הגשת המידע בשפה הברורה לאנשים האמונים על בריאותה ותקינותה והגעה למקור הבעיה, (הפחתת MTTI  למספר דקות).

פעולה (Action)  – אימוץ גישה פרואקטיבית על ידי ביצוע פעולות-מנע ברגע זיהוי החמרת מצב האפליקציה, שילוב עם טכנולוגיות אוטומציה בשלב תהליך הפיתוח העסקי, או הפעלת תהליכי הבראה בשבריר מהזמן המקורי.

המרכיב הייחודי בו פתרון ה-FSO  של סיסקו מנגיש את המידע הבריאותי של האפקליציה הוא על ידי הצגתה כרצף של תהליכים עסקיים הבאים לידי ביטוי בפעולות משתמש (כגון Login , Add to cart , Checkout וכד') . גישה זו מפשטת ועוזרת להצביע למנטרי האפליקציה על רמת הקריטיות של הבעיה שזוהתה בזמן אמת, ותיעדוף הפתרון שלה. ניקח לדוגמא בעיית קוד שזוהתה ונחשפה בעת פעולה עסקית מסוג checkout . קל לתעדפה על פני בעיה שנחשפת בעת כל פעולת משתמש שאינה מניבה ישירות הכנסות לעסק. באופן זה, המערכת מסייעת למקבלי ההחלטות לבחור בקו פעולה באופן מהיר, נכון ומדויק.

לסיכום, פתרון ה- FSO מציג דרך חדשנית לניטור רב-מישורי של האפליקציה.
הצורך במספר רב של כלי ניטור לספק ראות לכל מישור בנפרד (האפליקציה ,תשתית, רשתות, שרתים, אבטחה וחווית משתמש), ולאחר מכן, האתגר לנתח את המידע באופן ידני למציאת מקור הבעיה, מוחלף כעת בכלי ניטור אחד. ומכאן מקור שמו, Full-Stack Observability. כלומר, הבחנה, לאורך כל המישורים השונים תחת הקשר עסקי אחד המאפשר לכל הצוותים השונים לדבר בשפה אחידה בעת מציאת הפתרון לבעיה.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם