צרו קשר תנו פידבק

Wi-Fi 6E מבוסס AI – עוד נדבך להשגת חווית משתמש טובה יותר

Wi-Fi 6E מבוסס AI – עוד נדבך להשגת חווית משתמש טובה יותר

21.11.2021
2 min
מאת: איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס ישראל
Wi-Fi 6E מבוסס AI – עוד נדבך להשגת חווית משתמש טובה יותר

ארגונים ועסקים כיום מגלים דרישה הולכת וגוברת של הצורך לחבר עוד ועוד מכשירים לרשת. לא רק בחיבור גרידא עסקינן, כי אם בצורך לחבר את אותם מכשירים לרשת מתפקדת, מהירה, בעלת רוחב פס מספק שתוכל לתמוך בכל האפליקציות העסקיות. בפועל הסביבה האלחוטית שונה מהקווית עם הסתברות גבוהה יותר לבעיות תקשורת כתוצאה מתווך הרדיו והסביבה המשתנה, הדרך לפתרון באמצעות מנוע AI/ML שעוקב אחר חווית המשתמש ומתקן באופן אוטומטי בעיות גלישה ורדיו.

הנדבך הנוסף להשגת חווית משתמש טובה יותר מגיעה מהצד החומרתי, שם תקן ה-Wi-Fi 6E החדש משתמש במספר ערוצים רחבים יותר וספקטרום תדרים רחב המאפשר תמיכה במשתמשים רבים המתחברים לרשת בו זמנית. תקן WiFi 6E מספק על הדרך גם מהירויות גבוהות והשהייה נמוכה יותר ממה שהכרנו. מכשירים פנימיים בעלי הספק נמוך מסוגלים לפעול על תדר 6 ג'יגה הרץ, הלוא הוא ה- Wi-Fi6E. הדבר מבטיח לארגונים קיבולת רבה יותר ורוחב ערוצים מוגדל עם עד 1200 מגה-הרץ נוספים כדי למקסם את חווית המשתמש וה-IT ברשת. נכון לעכשיו, ישנם 80 מגה-הרץ של ספקטרום זמינים בתדר 2.4 גיגה-הרץ, ו-500 מגה-הרץ ב-5 ג'יגה-הרץ.

העולם עובר לתקן החדש

מאז האישור הרשמי של איגוד ה- Wi-Fi העולמי לתקן החיבור האלחוטי Wi-Fi 6E לפני כשנה, העולם עובר כולו לתקן החדש. התקן האלחוטי החדש מרחיב את קיבולת הרשת על ידי הפיכת כמות גדולה יותר של ספקטרום RF לזמין בטווח 6 ג'יגה הרץ וזאת בנוסף לתדרי ה- 2.4 ג'יגה הרץ ו- 5 ג'יגה הרץ הקיימים. התקן זכה לאישור הרגולציה בארה"ב, באיחוד האירופי, בדרום קוריאה ובאיחוד האמירויות, אך עדיין לא כל התדרים אושרו לשימוש בישראל. ככל שיהיו יותר משתמשים בתדר 6 גיגה הרץ, סביבות מרובות נתונים יהנו יותר מהשדרוג לרשתות התומכות ב- Wi-Fi 6E.

השיח סביב חווית משתמש ותפעול מבוסס AI שג'וניפר מובילה בעולמות התקשורת הקווית והאלחוטית קיבלו הכרה בדו"ח האחרון של גרטנר שפורסם באמצע נובמבר 2021:

מנוע AI מובנה לשיפור ביצועים וחווית לקוח

בתחילת נובמבר 2021 השיקה ג'וניפר שתי נקודות גישה (AP) בעלות תמיכה לשלושת התדרים (tri-band), המנוהלות על ידי אותו ענן Mist ומנוע ה AI שמנהל את שאר  מוצרי החברה:

  • AP 45 – 2.4 GHz/5 GHz/6 GHz quad-radio, 4×4:4SS, vBLE array  
  • AP 34 – 2.4 GHz/5 GHz/6 GHz quad-radio, 2×2:2SS, omni BLE  

למרות שקל יחסית לתמוך בסטנדרטים חדשים כמו Wi-Fi 6E בחומרה וגם להכניס מספר קטן של מכשירי IoT באמצעות pre-shared keys, ג'וניפר שוב שמה את הלקוחות במקום הראשון על ידי שימוש בפתרונות המוכחים של Mist AI, ושירותי ה- microservices המודרניים לענן, כדי לספק ביצועים גבוהים, מהירות, פשטות ויכולת גידול אלסטית בהוספת משתמשים ושירותים. שימור ההשקעה הוא מרבי ללקוחות מכיוון שמנוע ה-AI מאפשר אוטומציה מלאה ואופטימיזציה של הרשת עם עם רכיבי חומרה וותיקים יותר, מנוע ה-AI  משופר באופן תמידי עם יכולות חדשות ותכונות נוספות על מנת לשפר את הביצועים וחווית הלקוח, החל מההתקנה, דרך ניטור שוטף, ניהול ופתרון תקלות רשת.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם