צרו קשר תנו פידבק

מהפכת הבינה המלאכותית והמטאברס חוצה מגזרים ותעשיות

מהפכת הבינה המלאכותית והמטאברס חוצה מגזרים ותעשיות

מעולם הרפואה – בתי חולים חכמים, רדיולוגיה מונעת AI ורפואה מותאמת אישית, דרך עולמות הרכב האוטונומי והרובוטיקה שלא יכולים להתקיים מבלי השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית, ועד לעולמות ה-IT – מרכזי נתונים, הגנת סייבר ועוד. מארגוני Enterprise ותיקים, המגזר הציבורי והפיננסי, ועד לחברות הייטק וסטארט-אפ פורצות דרך – טכנולוגיות AI אינן פוסחות על אף תעשייה.

22.08.2022
2 min
נתי אמסטרדם, מנכ"ל אנבידיה ישראל
מהפכת הבינה המלאכותית והמטאברס חוצה מגזרים ותעשיות

כעשור חלף מאז זיהתה אנבידיה את הפוטנציאל הטמון במעבדים הגרפיים (GPUs) שבפיתוחה להאצת בינה מלאכותית, והציתה באחת את עידן המחשוב הבא. מאז ועד היום עבר תחום הבינה המלאכותית תהליכים מרתקים, כשהוא מהווה לאחת ממהפכות הטכנולוגיה החשובות והמשמעותיות ביותר בעידן המודרני, עם השפעה גורפת על כל תעשייה ותעשייה.

בנובמבר האחרון חשפה אנבידיה שיתוף פעולה טכנולוגי ראשון מסוגו עם אסותא לטובת הקמת מרכז למחקר ופיתוח טכנולוגיות AI, המבוסס על טכנולוגיות מחשוב על ומאפשר לסטארט-אפים וחוקרים לעבוד בשיתוף פעולה ובצמידות לבית החולים ולצוות הרפואי, וכך להאיץ מחקר, פיתוח והטמעה של פתרונות רפואיים מבוססי בינה מלאכותית. אך הטמעת טכנולוגיות AI בעולמות הרפואה, בעולם ובישראל, היא רק דוגמה אחת מני רבים – קצה הקרחון.

גם עולמות הנחשבים "שמרניים", כמו התעשייה היצרנית או המגזר הציבורי, משנים את פניהם ככל שבינה מלאכותית ולמידת מכונה מחלחלים עמוק יותר לפעילויות הליבה ומסייעים בתהליכי קבלת החלטות יעילים ומושכלים. למעשה, בכל מפגש עם ארגון שכזה אנו מזהים את צומת הדרכים שבה מובילי הארגון מנסים לאתר את האופן בו בינה מלאכותית תוכל להאיץ את התהליכים העסקים ולייעל את הארגון. בינה מלאכותית מהווה כיום הכרח עבור כל ארגון וארגון.   

זהו רק קצה הקרחון

בשנים הקרובות נראה חיבורים בין יישומי בינה מלאכותית לתחומים רבים ומגוונים. פלטפורמות מחשוב מבוססות בינה מלאכותית יצרו עולמות וירטואליים מדויקים ותאומים דיגיטליים (Digital Twins) המייצרים סימולציות  היפר ריאליסטיות של סביבות פיזיות כמו חנויות, מפעלים, מוסדות חינוך, ארגונים עסקיים ואפילו ערים שלמות באמצעות NVIDIA Omniverse. כמו כן, נוכל להזין את "המוח" של רכב אוטונומי בדאטה סינתטי אשר יאפשר למכונית "להתאמן" בנסיעה של אלפי קילומטרים בתנאי נהיגה קיצוניים – בלי לזוז מהמקום. נוכל לחוות, לבדוק ולבצע אופטימיזציה של עיצובים מורכבים הרבה לפני שנתחייב לבנות אותם בעולם האמיתי, ולהתמודד עם האתגרים הגדולים ביותר של האנושות.

בעולמות התעשייה נראה שימוש רחב יותר בסימולציות – החל מעבודה בפסי ייצור, ואוטומציה של שרשראות אספקה. נראה מערכות אחסון חכמות ורובוטים מתקדמים בפסי הייצור, חיישנים ויחידות עיבוד קצה לניטור התפוקה ותחזוקת חיזוי, ובדיקות שישפרו את בקרת האיכות של מפעלים, ויפחיתו עלויות והשבתות.

בנוסף, נוכל לראות יישומי שירות לקוחות וחוויית קנייה מבוססי הבנת שפה טבעית וקול סינתטי, מערכות תשתית חכמות כמו חשמל, מים ותחבורה לצורך ניהול עומסים, או יישומי אופטימיזציה שיאפשרו שינוע סחורות יעיל יותר – אשר יתרום להפחתת עלויות וזיהום אוויר, ושיפור באיכות או טריות הסחורה המגיעה לצרכן.

בעולמות המחשוב העסקי נראה בינה מלאכותית אשר תסייע בפיתוח האלגוריתמים לטובת ההדמיות שהוזכרו קודם, או מיזוג של יתרונות הבינה המלאכותית עם מהפכת הדור החמישי במסגרתם ייחשפו הזדמנויות חדשות למחשוב קצה, העברת נתונים מהירה בסביבה לא קווית, אבטחה ובידוד מרעשים.

נראה גם שילוב של בינה מלאכותית בעולמות המחשוב והסייבר כדי להילחם בהונאות או להתמודד עם ההתרחבות העקבית בתמונת האיומים והתחכום הרב של תוקפים, וכן בשילוב מערכות זיהוי ואימות מתקדמות כגון ביומטריה ו-KYC (ר"ת Know Your Customer) מבוסס זיהוי תמונה או קול לאימות עסקאות מקוונות.

על החיבור בין טכנולוגיות AI לעולמות IT בכנס הטכנולוגיה NVIDIA GTC 2022

בחודש הבא, בין ה-19 ועד ל-22 בספטמבר, תקיים אנבידיה את כנס הטכנולוגיה השנתי שלה, GTC 2022, ובו יינתנו לנרשמים כלים פרקטיים ומיומנויות בתחומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה באופן שיאפשר להם להבין כיצד ניתן להטמיע גם בענף או הסקטור בו הם פועלים טכנולוגיות AI.
ההרשמה פתוחה כעת ללא תשלום – כאן.

בכנס תוכלו למצוא למעלה מ-200 הרצאות עם מאות דוברים, בהם מובילי ענפי הבינה המלאכותית ולמידת המכונה, IT, מחשוב-על ומחשוב קוואנטי, גרפיקה, עולמות וירטואליים ותאומים דיגיטליים. הכנס ידון על הדרכים שבהן בינה מלאכותית, מחשוב על ומדע נתונים משולבים יחד כדי לעצב מחדש תעשיות בשווי טריליוני דולרים מסביב לעולם וגם כאן בישראל, ויאפשר לקבל הצצה על הדרך באמצעותה פיתוחי בינה מלאכותית יניעו את העתיד במגוון תעשיות – מענף ההייטק ועד לתעשיות המסורתיות, המגזר הציבורי ועוד.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם