צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

התחזית לשנת 2023 בתחום רשתות תקשורת מבוססות בינה מלאכותית (AIDE)

ההתפתחות המואצת של היכולות הטכנולוגיות מביאה עימה אתגרים גדולים לצד הזדמנויות לא מעטות לשיפור חוויית משתמש הקצה וייעול תהליכי העבודה והתקשורת בארגונים.
21.12.2022
3 min
איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס ישראל
התחזית לשנת 2023 בתחום רשתות תקשורת מבוססות בינה מלאכותית (AIDE)

כאשר חברה בוחנת כיום אפשרות לשדרוג מערך התקשורת הארגוני, עליה לקחת בחשבון את השירותים ותהליכי העבודה הקיימים, לבנות את האסטרטגיה הארגונית לשנים הבאות ולשלב בה את היכולות הקיימות והעתידיות בהיבטי שירותים מבוססי מיקום, וכיצד יבואו לידי ביטוי במערך הרשת והשירותים הארגוני.

מהם שירותים מבוססי מיקום?

מגפת הקורונה האיצה תהליכים של שינויים דיגיטליים בארגונים ומפעלים, ואילצה את התעשייה כולה לאמץ שיטות עבודה חדשות המתאימות לסביבה המשתנה ללא הרף. תהליך הדיגיטציה בארגונים נפוץ במיוחד בתחום הרשתות, מכיוון שחברות לא משתמשות ברשתות רק בשביל קישוריות, אלא גם כתשתית טרנספורמטיבית שהופכת בסיס לתפעול, צמיחה וחווית משתמש טובה יותר. מתוך כך, צפויה גדילה ופריחה של שירותים מבוססי מיקום במהלך שנת 2023.

השינויים הללו מתחוללים בכל תחומי הקמעונאות, שירותי הבריאות והחינוך, כאשר אינטליגנציה מלאכותית (AI)  ולמידת מכונות (ML) משנים את מערכת היחסים של ארגונים ועסקים עם רשתות. לעיתים קרובות, למשתמש יחיד יש מספר מכשירים המחוברים לרשת בו זמנית. בסביבות העבודה כיום גדל מספר המכשירים המחוברים לרשת באופן אקספוננציאלי, מצב היוצר עומס על המערכת.  השימוש בטכנולוגיות AI ושירותי מיקרו (Microservices) יעזרו להקל על העומס ברשת.

בינה מלאכותית לתפעול IT (AIOps) תאפשר לרשת להתגבר על האתגרים באופן עצמאי ללא תלות במנהל הרשת, ושירותי מיקרו(Microservices)  יסייעו לשדרוג ביצועי הרשת מבלי להתפשר על רמת השירות. באותו אופן, שירותים מבוססי מיקום יעשירו וישפרו את חווית משתמש הקצה.

שלושת התחומים העיקריים הצפויים להיות מושפעים מהתפתחות שירותים מבוססי המיקום הינם תחום הקמעונאות, שירותי הבריאות וההשכלה הגבוהה.

קמעונאות חוויית קניה מותאמת אישית

חוויית קניה מותאמת אישית תמיד הייתה חלק מרכזי בחוויות הקניות המודרנית, וההתקדמות לטכנולוגיות חדשות מאפשרת לחנויות ולעסקים להציע חווית קניה מותאמת אישית אף טובה יותר, שבאופן טבעי מסייעת לעליה במכירות ושמירה על לקוחות נאמנים. 

אפליקציות המשתמשות בשירותים מבוססי מיקום, מספקות לעסקים נתונים על התנהגות הצרכנים בשטח החנות. בעזרת נתונים אלו, ניתן לעודד עלייה במכירות ובשביעות רצון הלקוחות מהשירותים הניתנים בחנות. בעתיד נראה יותר ויותר שימוש בשירותים חדשניים מבוססי מיקום במגזר הקמעונאי, באופן שיעזור להעניק לכל לקוח חוויית קניה מותאמת אישית.

לדוגמה, אם לקוח רוכש בקבוק יין מסוים, בפעם הבאה שיצעד במעבר המשקאות של החנות, אפליקציה המשתמשת בשירותי מיקום תדווח לו על ההנחות והמבצעים הרלוונטיים לו ישירות לסמארטפון. כמו כן, שילוב טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית (AI) יחד עם יכולות ה – Bluetooth הקיימות יהפוך את השירותים מבוססי המיקום לאמינים ומדויקים יותר.

שירותי בריאות – ייעול התנהלות צוותים רפואיים בעת משבר – של המטופל ושלהם עצמם

שירותי הבריאות סובלים פעמים רבות מעומס רב על המערכות ועל הצוותים הרפואיים, אך שימוש בשירותים מבוססי מיקום יכולים לסייע גם בהקלה על הבעיה וגם בשינוי תהליכי העבודה.

כידוע, עובדי בתי חולים עונדים תגים המעניקים להם גישה לאזורים מסוימים בתוך מתחם בית החולים. תגים אלו מהווים כלי אבטחתי במקומות עבודה רבים, אך הם חשובים במיוחד במתקני בריאות – שם כניסה לאזורים מסוימים עלולה להפריע ולהשפיע על איכות הטיפול ולפגוע בסודיות הרפואית של המטופלים.

במצבי משבר, שלעתים עלולים להיות מסכני חיים, תגים בעלי טכנולוגיה אלחוטית קצרת טווח יכולים להציע מעקב נרחב יותר על הטיפול שמעניק הצוות בבית החולים, כך שתתאפשר שקיפות מלאה יותר של מהלך הטיפול ותגובת הצוות למשבר. היכולת לנטר תנועה בטווחים של 1-3 מטרים, תשנה את הדרך בה מנוהלת פעילות העובדים בבתי החולים.

לדוגמה, במקרה של קריסת מטופל במסדרון בית החולים, איש הצוות הרפואי יוכל להפעיל את התג ולקבל סיוע מאנשי צוות נוספים בקרבת מקום האירוע, תוך קיצור זמן ההמתנה לתגבור ומתן תגובה מהירה ויעילה לאירוע.

שירותים מבוססי מיקום יכולים לסייע לא רק למטופלים, אלא גם לצוות הרפואי. בתקופה זו, בה מדווחים מקרים רבים של התנהגות מאיימת ואלימה כלפי הצוותים הרפואיים, טכנולוגיה מבוססת מיקום תסייע במתן מענה מהיר ויעיל לאיש צוות שנמצא במצוקה.

מוסדות להשכלה גבוהה – יצירת מעטפת לתמיכה נפשית טובה יותר עבור הסטודנטים

אוניברסיטאות ברחבי העולם מדווחות כי שיעורי נשירת הסטודנטים עולים משנה לשנה, אך לא מייחסים זאת לגורם מסוים. שירותים מבוססי מיקום יכולים לסייע בניטור התנהגות הסטודנטים, ולספק, בהתאם לנתונים המתקבלים מהמערכת, המלצות למוסדות חינוך כיצד לתקשר באופן נכון יותר עמם, באופן מותאם אישית לכל אחד מהם.

באמצעות שירותים משיבי מיקום שיספקו מעקב אחר האופן בו סטודנטים פעילים ברשת, יגבשו האוניברסיטאות הבנה טובה יותר על החיים האקדמאיים והחברתיים שלהם. לדוגמה, אם סטודנט מסתגר במעונות על חשבון הרצאה, יישלח דגל אדום למוסד האקדמי יחד עם המלצה כיצד לייצר אינטראקציה טובה יותר עם אותו הסטודנט,  כאשר המטרה בסופו של דבר היא יצירת קרקע לתמיכה נפשית טובה יותר ושימוש פרודוקטיבי בשירותי בריאות הנפש בקמפוס ומחוצה לו.

הנתונים שיאספו יסייעו לסטודנטים בהתנהלות בחייהם האקדמאים והחברתיים על-ידי מתן טיפים ומידע אודות תוכניות לתמיכה נפשית, המלצות למועדונים חברתיים אליהם ניתן להצטרף ועוד.

גישה הוליסטית זו יכולה לסייע לאוניברסיטאות לשפר את נקודת מבטן על הסטודנטים, ולהעשיר בהתאם את הפעילויות החינוכיות והחברתיות במוסד האקדמי.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם