צרו קשר תנו פידבק

מחקר של ג'וניפר נטוורקס: אימוץ בינה מלאכותית ממשיך לצמוח באירופה על אף העיכובים ברגולציה

מחקר של ג'וניפר נטוורקס: אימוץ בינה מלאכותית ממשיך לצמוח באירופה על אף העיכובים ברגולציה

הצמיחה בשוק הבינה המלאכותית ולמידת המכונה מובילה לשיפורים משמעותיים, אך יש עדיין מקום לשיפור כדי למנוע תוצאה שלילית

23.08.2022
3 min
איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר ישראל
מחקר של ג'וניפר נטוורקס: אימוץ בינה מלאכותית ממשיך לצמוח באירופה על אף העיכובים ברגולציה

מחקר בינלאומי שערכה ג'וניפר נווטורקס מראה צמיחה גבוהה באימוץ בינה מלאכותית (AI) בארגונים במהלך 12 החודשים האחרונים, מה שמוביל ליתרונות מוחשיים עבור ארגונים. לעומת זאת, המחסור בכח אדם מקצועי עדיין נוכח, והתאמת המדיניות הממשלתית עדיין מתעכבת. שני גורמים אלו נדרשים כדי לנהל כראוי את צמיחת אימוץ בינה מלאכותית בכל הנוגע לפרטיות, תאימות רגולציה, התקפות סייבר וטרור AI.

המחקר שערכה חברת Wakefield Research עבור ג'וניפר, בחן תשובות של 700 בכירים בתעשייה מכל העולם, בעלי קשר ישיר לתכנון ו/או שימוש בטכנולוגיות AI/ML בחברה שלהם, אשר 201 מהמשיבים ממוקמים באירופה. המחקר בדק את יחס המשתמשים לערך של AI, בשלות הטכנולוגיה והאתגרים שעדיין קיימים.

המחקר השנה מצא כי ארגונים עברו מזמן את שלב הוכחת היכולות ותקופת הניסיון וכעת מטמיעים טכנולוגיות AI בכל רחבי הארגון, הודות להאצת הדיגיטל שנבע מתקופת הקורונה והבגרות של כלי ה- AI הקיימים. בעוד הדו"ח של ג'וניפר לשנת 2021 הציג בעבר כי רק 6% מהמנהלים בדרגת C דווחו על אימוץ פתרונות מבוססי AI בארגון שלהם, השנה 63% ממובילי החברות שנשאלו אמרו שהם נמצאים ב"רוב הדרך" להשגת יעדי אימוץ הבינה המלאכותית שלהם.

מובילי AI/ML באירופה מכירים בכך שהקמת פיקוח ובקרה בכל הארגון הוא מרכיב מפתח לאימוץ מוצלח של AI. כמו כן, 45% מהמשיבים באירופה חושבים שצריך לעשות יותר כדי לשלוט ביעילות הבינה המלאכותית שכן היא מיושמת על היבטים רבים יותר של העסק והחיים. בנוסף, 35% מהמשיבים באירופה דיווחו על זמינות הנתונים כמרכיב הקריטי ביותר כדי לאפשר אימוץ בינה מלאכותית בתעשייה שלהם, בהשוואה למשיבים בצפון אמריקה שדירגו את יכולות כלי הבינה המלאכותית כרכיב החשוב ביותר.

עם זאת, בעולם, רק 9% ממובילי ה-IT (10% באירופה) רואים בממשלות ובמדיניות הבינה המלאכותית שלהן, כמו הקמת מובילי בינה מלאכותית בכל חברה או תקנים האחראיים על בינה מלאכותית, כ"בשלים" למצב בשטח. עם זאת, יותר מומחים בין לאומיים רואים בממשל כגורם האחראי: 95% מסכימים שמדיניות ממשלתית ברורה בנושא בינה מלאכותית חשובה כדי להקדים את החקיקה העתידית, עלייה בהשוואה ל-87% בשנת 2021. למרות שממשלות בעולם מכירות בחשיבות הבינה המלאכותית ובמדיניות הנדרשת כדי לנהל, להנהיג ולתחזק, כמעט מחצית מהמשיבים (48%) חושבים שצריך לעשות יותר כדי להנהיג באופן יעיל יותר את מדיניות הבינה המלאכותית.

"בשנים האחרונות, ממשלות אירופאיות רבות פעלו להסדרת האיסוף, האחסון והשימוש בדאטה, מה שדרבן ארגונים לנקוט בגישה פרואקטיבית יותר לקביעת מדיניות AI פנים ארגונית כדי להקדים את החקיקה ולאפשר לפתרונות ה-AI שלהם להתרחב בבטחה. כתוצאה מכך, ארגונים מפתחים מדיניות מקיפה של AI וניהול נתונים כדי להגן מפני אובדן פיננסי ופגיעה במוניטין. ככל שהשימוש בבינה מלאכותית ימשיך לגדול, נראה שנעשה יותר כדי לשלוט ולאבטח אותו ביעילות", אמר לורנס פיט, אסטרטג אבטחה גלובלי, בג'וניפר נטוורקס.

ממצאים נוספים מהמחקר:

  • הנתונים מראים שלשימוש בכלים עדכניים ובתשתית בינה מלאכותית יש את ההשפעה הגדולה ביותר על אימוץ בינה מלאכותית עבור ארגונים אירופאים (62%). מבין החברות ששילבו בינה מלאכותית בתשתית וביכולות הרשת שלהן, למעלה מ-70% ראו חווית משתמש משופרת עבור משתמשי קצה (75%) וצוותי רשת ו-IT (74%).
  • כדי לעזור לאפשר את הצמיחה של ה- AI בקרב עובדים, ארגונים באירופה כבר מגדילים גיוסי מומחים לבינה מלאכותית דרך התמחויות ושותפויות עם אוניברסיטאות כדי לשפר את הכישורים ולהגדיל את היצע הכישרונות (33%). בנוסף, כמחצית מהמשיבים האירופים (51%) ציינו שהם מתכוונים לשנות את מסגרות הלמידה והפיתוח של עובדים כדי לכלול מיומנויות בינה מלאכותית (שימוש, ניהול ופיתוח) ב-12 החודשים הקרובים. נתון זה הרבה יותר גבוה מאשר בצפון אמריקה (31%).
  • גיוס עובדים עם יכולות ומערך מיומנויות בינה מלאכותית הוא תחום מוביל להשקעה במיטוב AI. מנהיגי IT באירופה מדרגים שלושה תחומים כאפשרויות ההשקעה המובילות: העסקת האנשים הנכונים לפתח ולתפעל יכולות AI (21%); הכשרת משתמשי קצה לאינטראקציה יעילה עם כלי בינה מלאכותית (22%); הכשרה נוספת של דגמי הבינה המלאכותית (22%).
  • למרות התלות הגוברת ב- AI, מובילי IT לא רואים בבינה מלאכותית כמחליפה לבני האדם, אלא כזו המאפשרת לעובדים לחסוך זמן ולהתמקד במשימות אסטרטגיות ושגרתיות יותר. יותר ממחצית ממובילי ה-IT האירופים (55%) טוענים כי בינה מלאכותית תאפשר לעובדי IT להתמקד בלהיות חדשניים יותר, לשפר את פיתוח הקריירה שלהם (54%) ולשפר את חווית הלקוח (52%).
  • כמעט כל מובילי AI/ML (95%), ברחבי העולם ובאירופה, מסכימים שאבטחת סייבר היא מרכיב קריטי לשמירה ואבטחה של פתרון AI ארגוני. אבטחת סייבר עלתה משמעותית בחשיבותה בכל הקשור לאימוץ בינה מלאכותית: 29% אמרו שאבטחת סייבר הייתה הקריטית ביותר לאימוץ בינה מלאכותית ב-2022, לעומת 14% ב-2021.
  • כמעט כל מובילי ה-IT האירופים (91%) אומרים שב-12 החודשים הקרובים, בינה מלאכותית תסייע בהפחתת סיכונים והגברת האיכות בארגון שלהם, בשילוב עם תשתיות IT (21%), מכירות ושיווק (19%) ורשתות/ענן (18%) כשהפונקציות העסקיות נחשבות שיש להן הפוטנציאל הגדול ביותר להפיק תועלת מהטמעת בינה מלאכותית.

"בינה מלאכותית תוכננה למעשה לבצע משימות במקביל לבני האדם אך בקנה מידה גבוה יותר באמצעות אוטומציה. רבים מהלקוחות של ג'וניפר עצמם משתמשים בבינה מלאכותית בענן ברשתות שלהם כדי לקצץ באופן דרמטי את כרטיסי התמיכה, מה שמשחרר את צוותי ה-IT מעבודת הפרך של התמודדות עם בעיות טקטיות, ומאפשר להם להתמקד בשיפור חוויות משתמש הקצה. אבל עם כל היתרונות החיוביים, ארגונים צריכים לנהל בצורה אחראית את צמיחת הבינה המלאכותית עם ממשל נכון כדי להקדים את הרגולציה ולמזער השפעות שליליות אפשריות. באירופה, למשל, אנו רואים רגולטורים מתחילים לסווג מקרים מסוימים של שימוש בבינה מלאכותית כמסוכנים ודורשים אישור CE. הרגולציה של AI משתנה במהירות ומנהיגים עסקיים חייבים להפוך את רגולציית ה- AI לעדיפות אסטרטגית", אמר בוב פריידי, מנהל AI בכיר בג'וניפר נטוורקס.

מתודולוגית המחקר של Wakefield:

באפריל 2022, ג'וניפר נטוורקס ערכה מחקר ראשוני של ארגונים כדי להעריך את עמדות החברה בשוק הבינה המלאכותית. הסקר (700 נשאלים בעלי תואר מנהל בכיר ומעלה) נערך על פני תעשיות רבות, וכיסה שימוש בשוק הבינה המלאכותית, קבלה, הזדמנויות לצמיחה, אתגרים באימוץ AI, רגולצייה וקבלת החלטות אבטרטגיות בנושא בינה מלאכותית.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם