צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

גיבוי לאחסון אובייקטים: אבן היסוד של הגנה על נתונים

מחקרים מצאו כי בשנת 2022 76% מהעסקים והחברות המובילות בשוק ה-IT דיווחו על לפחות מתקפת כופר אחת בשנה הקודמת — מאגרי גיבוי היו ממוקדים ב-94% מההתקפות הללו, ו-36% מהנתונים שלהם היו בלתי ניתנים לשחזור.
26.03.2024
3 min
פול ספיישל, מנהל שיווק ראשי, Scality
גיבוי לאחסון אובייקטים: אבן היסוד של הגנה על נתונים

עבור חלקו המוקדם של מחזור החיים הטכנולוגי, אחסון אובייקטים היה קשור לעתים קרובות עם נתונים שהיו פחות נגישים. רצוי לחשוב על ארכיונים ונתונים משניים, כגון גיבויים.
למה? הן בגלל החוזק שלהם במדרגיות — המאפשר לשמור נתונים מקוונים לתקופות ארוכות טווח הדרושות לארכיונים — והן משום שהיה נראה כי אחסון נתונים עם ביצועים גבוהים לא נדרש עבור סוג זה של עומס עבודה.
נכון לסוף 2022, אנו עדים למספר שובר שיאים בכמות איומי כופרה שהפכו את הגיבוי (והגנה על נתונים באופן כללי) לאחד מתרחישי הקיום הקריטיים ביותר לארגונים בכל הענפים. 

מחקרים עצמאיים מצאו כי 76% מהעסקים והחברות המובילות בשוק ה-IT דיווחו על לפחות מתקפת כופר אחת בשנה הקודמת — מאגרי גיבוי היו ממוקדים ב-94% מההתקפות הללו, ו-36% מהנתונים שלהם היו בלתי ניתנים לשחזור. 

המשמעויות של הגנה על נותנים ע״י אחסון וגיבוי דאטה לטווח ארוך

גיבוי הוא אחד מעומסי העבודה הצומחים ביותר בתעשיית האחסון. מנקודת מבט של מערכות אחסון, ישנן מספר הבנות נוספות:

  • גיבויים הם הרבה יותר מורכבים מאשר רק אחסון עותק שני של נתונים.
    כל המורכבויות של יעילות הנתונים, שמירה לטווח קצר לעומת שמירה לטווח ארוך, שמירה על עותקים בלתי משתנים של נתונים ואחסון מחוץ לאתר פוטנציאלי מעורבים כאן.
  • ביצועים חשובים לגיבוי, והכי קריטיים, לשחזור נתונים. זה לא עומס עבודה קל עבור שרתי הגיבוי או מערכת האחסון המאחסנת את נתוני הגיבוי.
  • לקוחות זקוקים לתעשיית האחסון כדי להשתתף באופן פעיל במתן הגנה מפני התקפות כופר בהיבטים רבים: זיהוי, מניעת חילוץ נתונים ומניעת חדירה מפני התקפות כאשר הן מתרחשות.
  • כדי לנסח מחדש את המובן מאליו, גיבויים קיימים לצורך תמיכה בשחזור של נתונים ופעילות עסקית.
    מה שאנחנו עושים צריך להיות ממוקד אופטימיזציה כדי לעלות במהירות את הפעילות העסקית חזרה און-ליין במקרה של תקרית.

בעוד גיבוי ושחזור אומנם נחשבים פחות 'אטרקטיביים' מעומסי עבודה חדשים כמו cloud-native, AI/ML או big data analytics, זה בהחלט הנושא הקריטי ביותר עבור ארגונים ועסקים.

ההצלחה ארוכת הטווח של Scality בגיבוי

Scality מציעה פתרונות לניהול גיבויים ארוכי טווח מאז הקמתה לפני למעלה מעשור.
עם הזמן, השימוש בגיבוי שמר על צמיחה יציבה במונחים של ביקוש לקוחות, ובמהלך 3 השנים האחרונות, ראינו נקודת פיתול. 

הלקוחות רוצים פתרונות פשוטים לאחסון נתוני גיבוי — פתרונות המציעים רמות גיבוי משולבות לטווח קצר וארוך, שיטות גישה פשוטות (הצמיחה של ה-AWS S3 API בולטת הן ביישומי גיבוי והן במערכות אחסון ושירותים) ושוב, הגנה על נתונים מפני מתקפת כופר

בכל מגזרי הלקוחות, ארגונים ממשלתיים או חברות פרטיות, גיבוי/שחזור הוא אחד השירותים הבולטים ביותר. מה Scality מציעה כעת בצורה של פתרונות אחסון קבצים ואובייקטים מבוזרים שהופכים את הגיבוי/שחזור להתאמה אידיאלית?

היכולת לשחזר 100 טרה בייט של נתונים בתוך קצת יותר משעתיים

עבור ארגונים גדולים, היכולת לשחזר 1PB בפחות מיום היא קריטית. במונחים מוכווני פתרונות, רמה זו של ביצועים מספקת דרך לשחזר את השירותים הקריטיים ביותר של הארגון בפחות מחמש דקות (איסוף של עד 200VMs , 30GB כל אחד, המאוחסן עם גורם כפילות x2 על ידי יישום הגיבוי).

פתרון האחסון של Scality הוא בלתי חדיר כנגד הסתננות כופר, שינויים או השמדה – במספר דרכים:

  1. הנתונים מאוחסנים בפורמט בלתי קריא לבני אדם, שכן קבצי המשתמש מפוצלים/מקוטעים ומקודדי מחיקה (erasure-coded) לפרוסות קטנות המפוזרים על פני עשרות כונני דיסק.
    לשחקני כופר תהיה יכולת מועטה לחלץ פרוסות בינאריות אלה מכונני הדיסק ולהבין באיזה חלק של קובץ (אובייקט) הם מתבוננים.
  2. ניתן להצפין נתונים בשיטות הצפנת AES  256 סיביות בלתי חדירה, ללא מפתחות ההצפנה (המאוחסנים מחוץ למערכת בשרתי ניהול מפתחות סטנדרטיים להגנה נוספת).
    אין דרך להבין את הנתונים מבלי לפענח אותם תחילה. 
  3. הפתרונות שלנו מספקים נעילת אובייקטים באמצעות AWS S3 API, עם תקופות שמירה שמונעות מחיקה או החלפה של נתונים על ידי משתמשים/מנהלים/יישומים במהלך תקופת הזמן המוגדרת.
    האם משתמש זדוני יכול פשוט לשנות את המדיניות או להסיר את המנעולים? לא! במצב תאימות, אפילו SuperAdmin לא יכול לשנות או להסיר את המנעולים.

גיבוי והגנה על נתונים עם שירותי גיבוי בענן הטובים ביותר… וליהנות מראש שקט

עם Scality, מקבלים:

  • ניהול פשוט: ניתן לאחסן את כל הגיבויים שלך במשך שנים על מערכת אחת. הפתרונות שלנו יכולים לגדול מעשרות טרה-בייט למאות פטה-בייט במערכת אחת. 
  • שחזורים שלא ייכשלו: Scality מספקת 100% ערבות זמן פעולה תקינה.
  • תמיכה ביישומי גיבוי: פתרונות Scality נבדקים ומאומתים עם יישומי ניהול הגיבוי הטובים ביותר בתעשייה, כולל Veeam, Commvault, Rubrik ועוד.
  • מוכנות לענן היברידי: אם אתם זקוקים לעותק מחוץ לאתר הגיבויים שלכם בענן הציבורי (AWS,Azure,Google), המערכות שלנו יכולות להעתיק או לאחסן בארכיון גיבויים לשירותי ענן אלה.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם