צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

בינת הטמיעה גיבוי של קומוולט בשסטוביץ

בינת תקשורת ומחשבים הטמיעה מערך גיבוי מבוסס קומוולט (Commvault) ב-ש. שסטוביץ. הפרויקט החל ביולי והסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות אלפי שקלים.
13.11.2023
2 min
פורסם לראשונה באנשים ומחשבים
בינת הטמיעה גיבוי של קומוולט בשסטוביץ

שסטוביץ עוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מותגי מזון, בריאות וטואלטיקה – בישראל, כמו גם של מוצרי צריכה של מותגים בינלאומיים. החברה מונה יותר מ-1,100 עובדים, והיא פועלת בארבעה תחומים עיקריים: טיפוח אישי, קוסמטיקה ובישום, טיפוח הבית ומזון. לחברה יש מרכז לוגיסטי בקיסריה.

פתרון Hyperscale X – להגנה ממתקפות כופרה

אנשי בינת, בשיתוף אנשי קומוולט, ערכו את הפרויקט ליישום מערך הגנת נתונים, גיבוי והתאוששות מאסון – באמצעות פתרון Hyperscale X של קומוולט.

Hyperscale X משמש לניהול מערך גיבוי הנתונים של הדטה סנטר הראשי של שסטוביץ – הן אל אתר ה-DR של החברה בקיסריה והן לענן. הגיבוי מטפל בכלל נתוני החברה, לרבות אלה אשר במערכת ה-SAP וכן חבילת Office 365. בסך הכל, מדובר בגיבוי של יותר מ-1 פטה בייט של נתונים.

הפתרון שהוטמע נועד להגנה מפני מתקפות כופרה, והוא כולל יכולות למניעת ביצוע שינויים לא מורשים, כגון מחיקה ידנית, או שינויים (כמו הצפנה) בתוכנה או בקבצים. עוד הוא כולל הגנה על מערכת ההפעלה באמצעות כלי אוטומציה, המנהלים את הגישה למערכת ההפעלה ובדיקת כל בקשה לקריאת/כתיבת מידע. בנוסף, הוא כולל הגנה מפני תקיפת ה-Hyperscale X עצמו – כל פקודה או פעולה שאינן חלק מהגדרות ה-Hyperscale X תיחסם ובמקביל תישלח התרעה למנהלי המערכת.

מערך הגיבוי אף כולל פונקציה לחסימת תהליכים ומשתמשים לא מורשים, המנסים להגיע למערכת הקבצים שם שמורים הגיבויים. עוד הוא מכיל פיירוול פנימי שחוסם כל פעולה שלא מגיעה משירותים או תהליכים של מערכות קומוולט.

הגיבויים והשחזור בעת הצורך – מהירים מאוד 

לדברי גידי מיטל, CTO ומנהל תשתיות מחשוב בשסטוביץ, “נזקקנו למערכת חדשה, המספקת מענה לסיכונים כיום, הכוללת הגנה ומניעת מתקפות כופר, הצפנה או גניבה של נתונים. המערכת שהוטמעה כוללת, לצד טכנולוגיות הגנה על הנתונים – גם יכולת לשחזור מהיר בעת הצורך. בטרם ההטמעה, בחנו גם מערכות מתחרות. אחד היתרונות במערכת של קומוולט הוא היתירות והזמינות של המערכת. ההטמעה מאוד מהירה והשימוש בה קל ואינטואיטיבי. בנוסף, הגיבויים נעשים בצורה מאוד מהירה והשחזור בעת הצורך – מהיר מאוד. מערך הגיבוי תומך בכל הפלטפורמות הקיימות אצלנו”.

עדית שרויטמן, מנהלת לקוח שסטוביץ בבינת, אמרה כי “הפרויקט מאפשר לשסטוביץ להיות בטוחים בשל היתירות שהושגה, לצד שילוב טכנולוגיות המגינות מפני גניבה או הצפנת נתונים. החברה מטפלת בכמויות גדולות של נתונים, ובשל הפרויקט חל שיפור ניכר בזמן של חלונות הגיבוי וכן במהירות השחזור בעת הצורך”.

נוגה סהר, מנהלת לקוחות בקומוולט ישראל, אמרה כי “הפתרון שהוטמע מספק גיבוי אינטואיטיבי והוא פשוט ליישום, ומאפשר להתמודד עם כל סוג או גודל של סביבה. הארכיטקטורה הגמישה של הפתרון מאפשרת למשתמשים להתחיל לפעול במהירות ולצמוח לפי הצרכים של הארגון. הפתרון מעניק אבטחה מפני מתקפות לצד שרידות ברמה גבוהה והוא הופך את תהליך הגיבוי והשחזור לפשוט ונוח, עם אפשרות לטפל בנפחי נתונים עצומים”.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם