צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

כיצד גיוון תעסוקתי יכול לעזור לפתור את בעיית המחסור בכישורים בעולם ה-Data Center

22.03.2022
2 min
איציק מלכה, מנכ”ל ג’וניפר נטוורקס בישראל
כיצד גיוון תעסוקתי יכול לעזור לפתור את בעיית המחסור בכישורים בעולם ה-Data Center

הביקוש לשירותים דיגיטליים גדל במהלך מגיפת הקורונה, מה שהוביל למחסור בלתי נמנע במומחים למאגרי נתונים (Data Center). שוק התעסוקה עובר גם הוא תהפוכות, וחברות רבות ברחבי העולם מאפשרות עבודה מהבית, או לחלופין, עבודה היברידית. לפי Chartered Management Institute, תשעה מכל עשרה מנהלים בבריטניה (כ-89%) הודו שיש להם כרגע משרות שממתינות לאיוש, ויותר ממחצית (55%) דיווחו כי קשה יותר למצוא עובדים היום, מאשר לפני פרוץ המגיפה. אחד מכל חמישה מנהלים דיווח על עלייה במספר העובדים שעברו ממשרה מלאה לחלקית מאז מרץ 2020, לעומת 3% בלבד דיווחו על מגמה הפוכה.

גיוון תעסוקתי משנה

בעוד שמחסור במומחי IT משפיע על כל תעשיית הטכנולוגיה, תחום ה-Data Center סובל גם מפרישה מאסיבית של עובדים שהגיעו לגיל הפרישה. ה- Uptime Institute כינה את התופעה "צונאמי הכסף" והעריך שהבעיה עשויה להימשך גם בעשור הקרוב. גוף ההסמכה לתכנון מרכזי נתונים צופה שהדרישה הגלובלית לצוותי מרכזי הנתונים תגדל משני מיליון עובדים במשרה מלאה ב-2019, לכמעט 2.3 מיליון שידרשו בשנת 2025. רוב התפקידים ידרשו תואר אוניברסיטאי/ השכלה אקדמית ממכללה, או ניסיון עשיר שיהווה חלופה מתאימה אליהם.

המפתח למילוי המשרות הפתוחות בכישרונות חדשים הוא גיוון תעסוקתי. כתעשייה דינאמית הצומחת במהירות, חברות מרכזי הנתונים צריכות לשאוף למשוך אנשים מוכשרים מרקעים שונים. הגייון חשוב; בין אם מדובר בספק, או בעובד יחיד. פתיחת השערים לכוח עבודה חדש הכרחית להמשך צמיחת הענף.

לראות את המציאות מזווית אחרת

גישה נוספת לפתרון הבעיה היא לפתח תפקידי IT כלליים יותר, בהם העובדים חובשים כובעים שונים וממנפים טכנולוגיה כדי לסייע במילוי הצרכים של הארגון. הדבר יפחית את הלחץ וההסתמכות של הארגונים על צוות של מומחים, הליך שעשוי להיות יקר, וקשה לשימור. בעולם מרכזי הנתונים כבר עכשיו אפשר לראות גיוון תעסוקתי בסט המיומנות של מומחי ה-IT. בצוותי מרכזי הנתונים גוברת הדרישה ליכולות תפעול ופיתוח. כך יוצא שעובד יכול לנהל את המחשוב, האחסון ואת הרשת. במצב כזה – אוטומציה מעולם לא הייתה חשובה יותר.

אימוץ הגישה הכוללנית יכול לסייע בידי צוותי ה-IT לעשות יותר עם מה שכבר יש ברשותם. בחירה במערכת ניהול נכונה למשל, תבטל את הצורך במומחיותם של ספקים חיצוניים ותפחית את העומס על צוותי התפעול שלא יצטרכו להיות בקיאים בשפת ה-CLI  של ספקי הטכנולוגיה.

כך למשל, מערכת intent-based networking  Juniper Apstra  מאפשרת למנהלי מערכות להשתמש במערכת אחת מאוחדת. בעזרתה הם יכולים לציין מה הם צריכים במונחים בסיסיים; למשל, נגישות, אבטחה או תאימות. לאחר מכן, התוכנה תעשה אוטומציה מלאה של תהליכי ההבנייה והפריסה של הרשת. המערכת תתריע כאשר מתרחשות תקלות או חריגות תפעוליות, וגם תדע לציין את הסיבה לתקלה. בנוסף, מערכות כמו networking  intent-based Juniper Apstra יכולות לבצע את ההליכים הללו בעבור מספר רב של ספקים מובילים, מה שמאפשר גמישות בבחירת הספקים, יכולת קריטית תחת אילוצי שרשראות האספקה של היום. 

בעיה נוספת מתרחשת כאשר אנשי מקצוע עוזבים את תפקידים ולוקחים איתם את הידע שצברו על המערכת. חוסר תיעוד מהווה בעייה קריטית במהלך פתרון הבעיות, בעיקר כשלא מובן אילו מערכות חולקות ביניהם גישה פתוחה, דבר העשוי להשאיר את הרשת פגיעה לפרצות אבטחה. בעזרת מערכת כמו networking intent-based Juniper Apstra ניתן לשמור את התצוגה המעודכנת של הרשת ולחסוך אלפי עמודים של פרוצדורות מסובכות. היא גם מצוידת בפיצ'ר של ביקורת, המאפשר מעקב אחר המקור והתוכן של כל שינוי שהתרחש ברחבי הרשת.

שם אותך במקום טוב יותר

ארגונים צריכים להיות מסוגלים להקים לעצמם פרקטיקות ופרוטוקולים להפעלת התשתית שלהם מבלי להסתמך בהכרח על מומחים העשויים להיות לא זמינים בעתיד.  כלים המספקים נראות אל תוך המערכת, תיעוד אוטומטי של שינויים, יכולת מעקב קלה ופשוטה, הבנה של עומסי העבודה ופילוח הרשת מאפשרים היתכנות לכוח עבודה רחב וכוללני יותר. צוות שכזה יכול להפעיל את הרשת בקלות מבלי לסכן את חווית המשתמש. יתרה על כך, אם ארגונים יבקשו להעסיק עובדים מרקעים שונים; גיוון נקודת המבט, הרקע והניסיון, יעמידו את הארגון במקום טוב יותר להתמודד עם האתגרים, היום ובעתיד.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם