צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

HPE Disaggregated Hyper Converged Infrastructure

22.11.2021
3 min
Yehuda Shterenberg, Senior Solution Architect, Bynet Data Communications
HPE Disaggregated Hyper Converged Infrastructure

התשתית המסורתית

הגישה המסורתית שקיימת מאז שנות ה-90 מורכבת משכבות של חומרה הכוללים בעיקר שרתים, אחסון ותקשורת אשר חוברו יחד בדרך כלל בארון אחד ייעודי, בדרך כלל הציוד היה נקנה יחד כפתרון אחד שלם דבר אשר היה מייקר משמעותית את הפתרון, לכל שכבה של ממשק ניהולי משלו  וארגון היה צריך לדאוג שיהיו לו הרבה אנשי IT בכל אחד מהתחומים אשר היו צריכים לדעת לתחזק את המערכות על פי דרישות הארגון, לדאוג לשדרוגי תוכנה וחומרה ופתרונות תקלות שונות במערכות וכל זאת בדרך כלל מבוצע ללא סנכרון של מידע בין אנשי ה-IT השונים. אתגר נוסף היה כאשר   הארגון היה צריך לגדול ולהתרחב, מאחר והרחבה בדרך הייתה באחת מהשכבות ולא בכולם יחד היה צורך לבדוק תאימויות של פתרונות למערכות קיימות דבר שלפעמים היה פוסל פתרונות מחוסר תאימות או גורר אחריו החלפה של עוד ציודי חומרה ומייקר את הפתרונות.

מהפכת ה-HCI

בשנת 2009 התחיל תהליך האבולוציה ועברנו לגישה חדשה שנקראת Hyper Converged Infrastructure, גישה זאת אפשרה לנו להסיר חלקים בודדים מהגישה הקודמת ולעבור לתצורה של אבני בניין הכוללות תקשורת, אחסון ושרתים שמאוגדים יחד במקום אחד ומנוהלים כולם בממשק אחד.

אתגר ראשון בשיטה זאת היה שלא ניתן היה לרכוש פתרון HCI חדש ולשלב אותו במערכות מסורתיות קיימות אלא היה צורך להקים פתרון חדש (Green Field), אתגר נוסף היה שאם הייתי רוצה להתרחב ולגדול בפתרון לא יכולתי פשוט להוסיף אחסון או שרתים אלא הייתי חייב להיצמד לכללי הגדילה של הפתרון שבחרתי.

Hyper Converged Infrastructure revolutionaized the traditional infrastructure.


HCI 2.0 – הטוב של כל העולמות

חברת HPE לקחה את גישת ה-HCI צעד אחד קדימה והכריזה על פתרון שנקרא Disaggregated Hyper Converged Infrastructure או בקיצור DHCI, הייחודיות של הפתרון הוא היכולת לקחת את שתי הגישות הקודמות ולאחד אותם, כלומר לקוח שיש ברשותו שרתי HPE מדגם ProLiant Gen9/10 יכול להוסיף מערכת אחסון מסוג HPE Nimble ולהפוך את כל הפתרון ל-DHCI, היתרון של מערכת ה-DHCI הם:

  • כל השכבות מנוהלות ממשק אחד, היום הממשק מבוסס VMware שיתרחב לעוד פתרונות בהמשך.
  • מאחר והפתרון מבוסס על מערכת Nimble HPE מתחייבת ל-99.9999% זמינות של המידע.
  • המערכת מאפשרת להריץ עליה business critical application עם < 1MS latency.
  • המערכת מאפשרת שימוש ב-Application consistence integration כגון Snapshot backup's, Replication & restore, Encryption at rest.
  • פתרון הDHCI- מספק חוויית עדכונים באופן שונה. שדרוגי כלל רכיבי המערכת מבוצע בקליק אחד (One clink upgrade)  בממשק הניהול של הvSphere- וכולל חבילת עדכונים אחת לחומרה ולתוכנה.
  • זמן ההתקנה לפתרון ה-DHCI  על רכיביו השונים לוקח בממוצע כ-15 דקות !
  • יכולת חיבור לHPE Cloud Volume- אשר מאפשר חיבור לכל יצרני העננים הגדולים, דבר אשר מאפשר ניוד נתונים בין הענן ל-Data Center של הלקוח.

עוד יתרון מאוד חשוב למערכת ה-DHCI הוא יכולת חיזוי אופטימיזציה ופתרון תקלות אשר מבוסס על מערכת ה-Infosight של חברת HPE, מערכת ה-Infosight אוספת נתונים מכל השכבות (מכונות וירטואליות, תקשורת, שרתים, אחסון) ומכל הלקוחות של HPE בעולם ובאמצעות מנוע ניתוח נתונים חזק יוצרת בסיס נתונים על תקלות שרות ללקוחות ומתריע על תקלות אשר עלולות לקרוא עוד לפני שהם מתרחשות ומה על הלקוח לבצע כל מנת להימנע מהתקלה, במידה והלקוח עדין נתקל בתקלה יש לו מספר טלפון אחד שליו הוא פונה ומקבל שירות מלא על כל הפתרון.

היתרון הכי בולט ומשמעותי של פתרון זה הוא יכולת לגדול בכל אחת מהשכבות ללא תלות אחת בשנייה. במידה וחסר לי כח עיבוד אני יכול להוסיף רק שרתים לפתרון. במידה וחסר לי נפח אני יכול לגדול רק באחסון ואין לי יותר צורך לגדול בכל שכבה ושכבה במקביל.

Hyper Converged Infrastructure revolutionaized the traditional infrastructure.
Hyper Converged Infrastructure revolutionaized the traditional infrastructure.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם