צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

AIOps – הבינה המלאכותית לתפעול IT משנה את חוקי המשחק

כיצד הבינה המלאכותית לתפעול IT משנה את חוקי המשחק
25.02.2022
2 min
כריסטיאן גילבי, סמנכ"ל שיווק מוצרים בג'וניפר נטוורקס
AIOps – הבינה המלאכותית לתפעול IT משנה את חוקי המשחק

העבודה בימינו לא הייתה אפשרית אילולא השימוש ברשתות תקשורת עתירות ביצועים (high-performing networks). רשתות התקשורת הללו הפכו, במיוחד בשנים האחרונות, לליבת החברה המודרנית. בזמן שהעולם עובר יותר ויותר לעבודה מרחוק ומספר המכשירים המחוברים לרשת רק עולה, רשתות התקשורת הופכות גדולות יותר, מתוחכמות יותר ומאתגרות לניהול מאי פעם. כתוצאה, צוותי ה- IT מוצאים עצמם בכיבוי שרפות יום יומי. וכדי לנהל את המורכבות הזו ולבנות רשתות טובות ומהירות יותר התומכות בכמות ובתדירות גבוהה יותר של מכשירים מחוברים, מובילי IT, בעלי גישה מתקדמת, בוחרים ב-AIOps, בינה המלאכותית לתפעול IT .

AIOps מפשט את המורכבות ברשתות IT בעזרת אוטומציה של משימות מרכזיות, פתרון פרואקטיבי של בעיות לפני שהמשתמשים שמים לב אליהן, ואף הצגת תובנות לגבי התנהגות המשתמש, המכשיר או האפליקציה ברשת. פתרון זה דומה לשימוש בעוזר וירטואלי בצוות ה- IT, כזה שיש לו ראות מלאה של סביבת הרשת לצד היכולת לספק ניתוח בזמן אמת ולבצע או להמליץ על תוכנית פעולה. יכולות אלו עוקפות את יכולות הצוות האנושי לנהל בעצמם מורכבות בתשתית ה- IT, גם אם ברשותם הכלים הטובים ביותר, שאינם מבוססי AI.

ככל שארגונים ממשיכים להתנסות במודלי עבודה היברידיים, העומס על הרשתות רק יגדל במהלך 2022 ובעתיד. ישנם שלושה תחומים עיקריים בהם הבינה המלאכותית לתפעול IT יכולה לשנות את חוקי המשחק ברשתות הארגוניות:

  1. SD-WAN – קשה מאד לנהל מספר גדול של רשתות מבוזרות על ידי פריסת מהנדסים בכל פעם שמתעוררות בעיות. ככל שיותר חברות מאמצות מודלים גמישים והיברידיים של עבודה, לא ניתן לצפות ממחלקות IT לנהל את הנפח העצום של מכשירים במקומות מרוחקים שאין להם גישה אליהם. SD-WAN מונחה בינה מלאכותית עוזרת לצוותים לנהל אפליקציות בצורה חסכונית, במיוחד בענן, על ידי כך שהיא מאפשרת לנתח את הנתונים, לזהות את שורש הסיבה ולפתור את הבעיה מרחוק. עם פעולות ותמיכה מונעות בינה מלאכותית, צוותי IT יכולים לפשט ולהפוך פעולות לאוטומטיות בתחומי SD-WAN, לחסוך זמן וכסף עם פתרון בעיות מהיר יותר ופחות ביקורים באתר. בנוסף, המשתמשים נהנים מהחוויה של תשתית רשת שהיא יותר צפויה, אמינה ומדידה.
  2. מרכזי נתונים – המעבר לעבודה מרחוק שימש כגורם המרכזי לצמיחה במרכזי נתונים, המשמשים כבסיס לפעילות ה- IT, להחלטות עסקיות ואפליקציות רוחב פס. מנתוני חברת המחקר Technavio עולה כי שוק תשתיות ה- IT עבור מרכזי הנתונים צפוי לצמוח ב- 270.51 מיליארד דולר במהלך 2020-2024. הגידול בשירותים חדשים, טכנולוגיות ענן ושרותי DevOps מובילות לעומס גדול מידי עבור הצוותים המסורתיים – וכאן באים לידי ביטוי יתרונות השימוש באוטומציה והבטחת הפעילות הרציפה של הרשת.
  3. שירותי ענן – בעולם מושלם, לספק היה את אותו מידע כמו ללקוח, והוא יידע מיד כאשר ללקוח יש בעיה – או אף היתה לו האפשרות ליידע את הלקוח פרואקטיבית כאשר יש בעיות פוטנציאליות ולפני התרחשות התקלה. למזלנו, AI ומחשוב ענן הפכו את מודל התמיכה הזה לאפשרי. AIOps מאפשר לארגונים לספק חוויית משתמש טובה יותר על ידי טיפול פרואקטיבי בבעיות לפני שהן משפיעות על רמות השירות ועל הלקוחות. בעזרת שירותי AIOps, הרשת יכולה לאתר תקלות לפני התרחשותן ולתקן אותן במהירות כדי להחזיר את הרשת לתפעול רגיל.

AIOps כבר עוזר לצוותי IT של ארגונים בכל העולם לפתור בעיות ולשפר את רצף הפעילות ויעילות פעילות ה- IT. אך, עוצמתו רק מתחילה להתגלות. ככל שטרנד העבודה מהבית אינו מראה סימני האטה, אתגרי קישוריות וביצועי רשת רק יעלו בעתיד. לכן, השימוש ב- AI יהיה הכרחי על מנת לחסוך בשליחת כח אדם לאיתור וטיפול בתקלות של עובדים מרוחקים. במילים אחרות, בזכות ה- AI, צוות ה- IT יצטרך להשקיע פחות זמן בטיפול בתקלות שוטפות ושגרתיות ולפנות זמן חיוני להתמקד בתוכניות ארוכות טווח שיסייעו להצעיד את הארגונים שלהם לעתיד דיגיטלי ומוצלח יותר.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם