צרו קשר תנו פידבק

מיגרציה לענן: 7 טיפים למעבר מוצלח ובטוח לשירותי ענן

מיגרציה לענן: 7 טיפים למעבר מוצלח ובטוח לשירותי ענן

שאלת מיליון הדולר היא: "איך עושים מעבר לענן ולצריכת שירותי IT במודל as-a-Service באופן מהיר, בטוח, אפקטיבי ויעיל כלכלית? "

28.10.2022
3 min
עידן גרינשפון, סמנכ"ל שירותי ענן, בינת תקשורת
מיגרציה לענן: 7 טיפים למעבר מוצלח ובטוח לשירותי ענן

פורסם לראשונה במגזין ITportal ספטמבר 2022

שינוי תפיסה והצורך ביצירת בידול תחרותי האיצו את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים. תוך מעבר מואץ לצריכת IT על גבי תשתית עננית. שינוי התפיסה מארגון בעל תשתית IT מקומית לארגון היכול להתנהל מכל מקום בעולם. מתאפשר על די הטמעת שירותי ענן גמישים וצריכת IT כשרות.

מודרניזציה עננית – האם אתם מוכנים למהפכה?

ישנן דיסציפלינות שונות במעבר לשירותי ענן , המנסות לענות על השאלה: איך מקימים מלכתחילה סביבת ענן עם מתודולוגיה, כלים, פרקטיקה, קישוריות ואבטחת מידע ראויה? ואיך ממקסמים את הערך לארגון עם המעבר לענן? תפיסתנו לשאלה זו מתבססת על ניסיון מצטבר של מומחים ביישום תהליכי מעבר לשירותי ענן ומודרניזציה בכלל המגזרים בשוק, ביניהם חברות סטארטאפ, ארגוניאנטרפרייז וגופי ממשלה ובטחון.

שילוב המושלם: מקסום הערך עם IaaS ו-PaaS. מיגרציה לענן מחייבת תכנון נבון של שילוב שירותים.

במעבר לשירותי ענן ישנם מספר חסמים עליהם מצביעים ארגונים. היבט אחד הוא הקישוריות, אבטחת המידע והעבודה בסביבה היברידית. בהרבה מהארגונים עדיין אי אפשר לבצע מיגרתיה מלאה של תשתיות הארגון לענן. ולכן שיטת העבודה המשולבת של ענן עם תשתית ה- On Premise תמשיך להיות משמעותית. יישום שילוב זה מייצר אתגרים ונדרש סיוע לארגונים בקישוריות ובחיבורים מאובטחים בין הסביבות הקיימות בחצר הלקוח לסביבת הענן.  היבט נוסף הוא מיקסום יתרונות הענן. הרבה ארגונים נמנעים ממעבר לשירותי PaaS ושירותי ערך נוספים שהענן מציע ופונים אך ורק ל – IaaS. חשוב להבין שהיעילות המשמעותית, בוודאי לאורך זמן בענן תהיה דווקא בשירותי ה- PaaS. בהם יבואו לידי ביטוי משמעותי גם הנוחות התפעולית וגם החיסכון הכספי. לגישתנו, נכון יותר כבר בשלב התכנון הראשוני לתכנן ארכיטקטורה הלוקחת בחשבון תכנון עתידי של שילוב שרותי PaaS ושירותים מתקדמים נוספים להם יידרש הארגון.

אפליקציות בשירות הארגון והלקוח

על מנת לבנות, ליישם ולפרוס אפליקציות בסביבת הענן בצורה פשוטה, גמישה ומאובטחת. הארגונים צריכים לשנות ולהתאים את תהליכי הפיתוח ולאמץ מתודולוגיות פיתוח DevOps התומכת בתהליכים .

חלק קריטי בהצלחת המעבר לענן הוא שאלות אותם הארגונים צריכים לשאול את עצמם: מה המאמץ הנדרש להגירה של כל יישום ויישום? איזה אפליקציות מתאימות להיות אפליקציות בארכיטקטורת "אפליקציה מודרנית – Cloud Native"? האם להעביר את האפליקציה לענן כפי שהיא כתובה היום? או לבצע מודרינזציה ולהפוך אותה ל Cloud Native? האם לשבור את המונוליט? או להשאירו שלם? וכו'.

בשלב זה, חשוב לתת את הדעת כיצד לאבטח את האפליקציה לאורך כל תהליך ה CI/CD ובזמן הריצה. ומה היא הקישוריות הנדרשת לחיבור בין חלקי האפליקציה השונים. כחלק ממעבר לאפליקציות מודרניות הלקוחות צריכים לשקול מעבר לשימוש ב Low-Code. אינטגרציה עם שירותים out of the box שהענן מספק. במקום לפתח את אלו בתוך הארגון. בנוסף הארגונים יכולים ליהנות משימוש במוצרי קוד פתוח. תוך בחירת גוף מתמחה שילווה את התהליך בתחזוקתם. שקילת אימוץ שירותים אפליקטיביים רוחביים, מומלצת. כך במקום שכל צוות פיתוח בארגון יפתח לעצמו, יתאפשר שימוש חוצה ארגון בשירותים מקבילים שפותחו.

הפכו את המידע לזהב – כך תיישמו AI בענן

"מידע שווה זהב", ולכן כחלק מהערכות של הארגונים להפוך את נכנסי הדטה למנועי צמיחה עסקיים. נדרש מיצוי מידע מעמיק יותר, מכוון יותר לצרכים העסקיים של הלקוחות. אימוץ טכנולוגיות AI הוא הכרח בכדי ליישם זאת. הענן מספק פלטפורמות רחבות בתחום שירותי ניתוח מידע ואנליטיקה מתקדמים. בהן ניתן להשתמש ליישום הצרכים העסקיים של הארגון בתחומי הבינה המלאכותית. נכון להיום ישראל נמצאת בפער ביישום טכנולוגיות ה AI והמעבר לענן יאפשר האצתם.

במהלך יישום זה, על הארגונים לשים דגש על אופן המיגרציה של מאגרי המידע הקיימים למאגרי מידע מתקדמים בענן תהליך שהינו מורכב הדורש ידע וניסיון. האתגר העומד בפני החברות בשלב זה הינו בחירת השותף הנכון. שיוכל לסייע בידם לאפיין וליישם שימוש בטכנולוגיות אלה באופן מיטבי. כחלק מהשירות אותו אנחנו מעניקים ללקוחות פיתחנו התמחות בעולמות ה DATA, HPC וה AI ומיישמים פרויקטים בתחומים אלה.

הדרך להצלחה בענן – הכשירו את העובדים שלכם כעת!

אתגר נוסף הוא המאמץ המשותף הנדרש בין מספר גופים בכל ארגון במיגרציה לענן. לטובת יישום תהליך מוצלח, נדרש שיתוף פעולה בין גופים שונים, החל מצוותי ה – IT , צוותי הפיתוח, אבטחת המידע, דרך בתי תוכנה, ספקי 3rd Party וכלה ביחידות העסקיות של החברה. כולם חייבים להירתם ולהיות שותפים מלאים לתהליך. לתפיסתנו, ארגון חייב להגדיר במדויק מהי מדיניות הענן שלו. מיהם השותפים שמובילים אותה, מהם תהליכי העבודה למעבר לענן. כחלק מהתהליך נדרש לכלול מיפוי מדויק של האפליקציות הן ברמת התשתית, הן ברמת הקוד, והן ברמת תהליכי העבודה לגבי אפליקציות קיימות וגם לגבי עתידיות.

נושא הידע וההתמחות בסביבות הענן עשוי להיות עקב אכילס. בשביל להצליח הארגונים נדרשים לידע, כלים ומיומנויות חדשים בארגון. הן בתחום המעבר מפיתוח לייצור, ניהול ה DATA, ניהול אבט"מ ותחזוקה שותפת של השרות. ידע וניסיון טכנולוגי בתחומים אלה הינו משאב חסר בארץ ובעולם. בעוד ספקי ענן אכן מציעים הכשרות וקורסים. הדרך משם ועד תכנון ויישום בסביבה אמיתית הינה ארוכה.

האחריות לתפעול השוטף של הסביבה העננית הינה באחריותו המלאה של גוף ה IT ולכן פיתוח הידע וההתמחות המעשית בהיבטי SRE/Day2, Security, Automation, FinOps ועוד הינם קריטיים להצלחה.

לסיכום, בשל החוסר במומחים והאתגר הטכנולוגי במעבר מוצלח לענן, ארגונים רבים בוחרים לקבל היום הרבה יותר עזרה מהספקים שלהם, מאשר בעבר ועוברים לצרוך שירותי IT במודל as-a-Service, במקום להקים אלו בחצר הארגון.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם