צרו קשר תנו פידבק

המתכון המנצח למעבר מוצלח לשירותי ענן

המתכון המנצח למעבר מוצלח לשירותי ענן

הצורך ביצירת בידול תחרותי האיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים, תוך מעבר מואץ לצריכת ה IT כשרות, על גבי תשתית עננית. שינוי התפיסה עבר מארגון בעל תשתית IT מקומית, לארגון המסוגל להתנהל מכל מקום בעולם, זאת באמצעות הטמעה של שירותי ענן גמישים וצריכת ה IT כשרות. יותר ויותר ארגונים בוחרים בפתרון הענן כנכון יותר עבורם, לאור הערכים והתועלות שהמודל מביא עימו, ביניהם עושר טכנולוגי רב, הזמן הקצר מדרישה לשרות עד ליישום, מודל הוצאה חודשית, OPEX, המשקף את תזרים הארגון. בפועל, אין זה משנה מהי הסיבה שהחלה את תהליך המעבר לענן. כיום ארגונים רבים מבצעים אותו תוך הקפדה על המשכיות בהענקת שירותים ללקוחותיהם, תוך התגברות על אתגרים חדשים רבים כמו קשיים בשרשרת האספקה, וביקוש שעלה באופן ניכר למוצרים ושירותים דיגיטאליים רבים.

23.02.2023
3 min
עידן גרינשפון, סמנכ"ל לשירותי הענן, CloudHome
המתכון המנצח למעבר מוצלח לשירותי ענן

הרבה מהלקוחות שאנו פוגשים, שואלים את שאלת מיליון הדולר "איך עושים מעבר לענן ולצריכת שירותי IT במודל as-a-Service באופן מהיר, בטוח, אפקטיבי ויעיל כלכלית? "

ישנן דיסציפלינות שונות במעבר לשירותי ענן , המנסות לענות על השאלה: איך מקימים מלכתחילה סביבת ענן עם מתודולוגיה, כלים, פרקטיקה, קישוריות ואבטחת מידע ראויה ואיך ממקסמים את הערך לארגון עם המעבר לענן.

אנחנו ב-CloudHome פיתחנו תפיסה ייחודית המתבססת על ניסיון מצטבר בלמעלה מ-100 פרוייקטים, וניסיון של קרוב ל- 100 מומחים ביישום תהליכי מעבר לשירותי ענן ומודרנזציה שביצענו בכלל המגזרים בשוק, החל מחברות סטארטאפ, דרך ארגונים אנטרפרייז וגופי ממשלה ובטחון.

היברידיות, אבטחת מידע ומיקסום יתרונות הענן

הלקוחות שלנו מצביעים על חסמים עיקריים הקיימים במעבר לשירותי ענן. אחד מהם הוא היבט הקישוריות, אבטחת המידע והעבודה בסביבה היברידית. בהרבה מהארגונים עדיין אי אפשר לבצע מיגרציה מלאה של תשתיות הארגון לענן ולכן שיטת העבודה המשולבת של ענן עם תשתית ה- On Premise תמשיך להיות משמעותית. יישום שילוב זה מייצר לא מעט אתגרים והתפקיד שלנו הוא לסייע לארגונים בקישוריות ובחיבורים מאובטחים בין הסביבות הקיימות בחצר הלקוח לסביבת הענן.

לא מעט מהלקוחות נמנעים ממעבר לשירותי PaaS ושירותים מתקדמים נוספים שהענן מציע ופונים אך ורק ל – IaaS. חשוב להבין שהיעילות המשמעותית בוודאי לאורך זמן בענן תהיה דווקא בשירותי ה- PaaS, בהם יבואו לידי ביטוי משמעותי גם הנוחות התפעולית וגם החיסכון הכספי.

לגישתנו, נכון יותר כבר בשלב התכנון הראשוני לתכנן ארכיטקטורה הלוקחת בחשבון תכנון עתידי של שילוב שרותי PaaS ושירותים מתקדמים נוספים להם יידרש הארגון.

אפליקציות בשרות הארגון והלקוח

על מנת לבנות, ליישם ולפרוס אפליקציות בסביבת הענן בצורה פשוטה, גמישה ומאובטחת הארגונים צריכים לשנות ולהתאים את תהליכי הפיתוח ולאמץ מתודולוגיות DevOps התומכת בתהליכים אלו.

יש לא מעט שאלות שהארגונים צריכים לשאול את עצמם בשלב זה, שהוא שלב קריטי בהצלחת המסע אל הענן: מה המאמץ הנדרש להגירה של כל יישום ויישום, איזה אפליקציות מתאימות להיות אפליקציות בארכיטקטורת "אפליקציה מודרנית – Cloud Native", האם להעביר את האפליקציה לענן כפי שהיא כתובה היום או לבצע מודרניזציה ולהפוך אותה ל Cloud Native, האם לשבור את המונוליט או להשאירו שלם ועוד. חשוב בשלב זה לתת את הדעת כיצד לאבטח את האפליקציה לאורך כל תהליך ה CI/CD ובזמן הריצה ומה היא הקישוריות הנדרשת לחיבור בין חלקי האפליקציה השונים.

כחלק ממעבר לאפליקציות מודרניות הלקוחות צריכים לשקול מעבר לשימוש ב Low-Code, אינטגרציה עם שירותים out of the box שהענן מספק, במקום לפתח את אלו בתוך הארגון.

בנוסף הארגונים יכולים ליהנות משימוש במוצרי קוד פתוח תוך בחירת גוף מתמחה שילווה את התהליך בתחזוקתם.

בראייה כוללת אנו ממליצים לארגונים לשקול אימוץ שירותים אפליקטיביים רוחביים כך שבמקום שכל צוות פיתוח בארגון יפתח לעצמו, יתאפשר שימוש חוצה ארגון בשירותים מקבילים שפותחו.

תשתית הדאטה המודרנית נכנסת לביזנס והופכת לנכס משמעותי

לא פעם שמענו את המשפט "מידע שווה זהב", ולכן כחלק מהערכות של הארגונים להפוך את נכנסי הדטה למנועי צמיחה עסקיים נדרש מיצוי מידע מעמיק יותר, המאוחסן על גבי תשתיות דאטה מודרניות, על מנת להיות מכוון יותר לצרכים העסקיים של הלקוחות. אימוץ טכנולוגיות AI הוא הכרח בכדי ליישם זאת. הענן  מספק פלטפורמות רחבות בתחום תשתיות הדאטה בהן ניתן להשתמש ליישום הצרכים העסקיים של הארגון. נכון להיום מדינת ישראל נמצאת בפער במיצוי נכסי הדאטה והמעבר לענן ותשתיות דאטה מודרניתיאפשרו האצתם.

במהלך יישום זה, על הארגונים לשים דגש על אופן המיגרציה של מאגרי המידע הקיימים למאגרי מידע מתקדמים בענן תהליך שהינו מורכב הדורש ידע וניסיון.

האתגר העומד בפני החברות בשלב זה הינו בחירת השותף הנכון שיוכל לסייע בידם לאפיין וליישם שימוש בטכנולוגיות אלה באופן מיטבי.

כיום אנו בקבוצת CloudHome  פיתחנו התמחות בעולמות מודרניזציה ויישום תשתיות הדאטה וה HPC ומיישמים פרויקטים בתחומים אלה בלקוחות החברה.

CCOE ודגש על הניסיון המעשי וההכשרות

אתגר נוסף הוא המאמץ המשותף הנדרש בין מספר גופים בכל ארגון במיגרציה לענן, לטובת יישום תהליך מוצלח, נדרש שיתוף פעולה בין גופים שונים, החל מצוותי ה – IT , צוותי הפיתוח, אבטחת המידע, דרך בתי תוכנה, ספקי 3rd Party וכלה ביחידות העסקיות של החברה. כולם חייבים להירתם ולהיות שותפים מלאים לתהליך.

לתפיסתנו, ארגון חייב להגדיר במדויק מהי מדיניות הענן שלו, מיהם השותפים שמובילים אותה, מהם תהליכי העבודה למעבר לענן. כחלק מהתהליך נדרש לכלול מיפוי מדויק של האפליקציות הן ברמת התשתית, הן ברמת הקוד, והן ברמת תהליכי העבודה לגבי אפליקציות קיימות וגם לגבי עתידיות.

נושא הידע וההתמחות בסביבות הענן עשוי להיות עקב אכילס. בשביל להצליח במסע, הלקוחות נדרשים לידע, כלים ומיומנויות חדשים בארגון הן בתחום המעבר מפיתוח לייצור, ניהול ה DATA, ניהול אבט"מ ותחזוקה שותפת של השרות. ידע וניסיון טכנולוגי בתחומים אלה הינו משאב חסר בארץ ובעולם

אמנם ספקי הענן מציעים הכשרות וקורסים, אבל צריך להבין שגם אם עושים הכשרה בעזרת קורס קצר – הדרך לתכנון ויישום בסביבה אמיתית – ארוכה. האחריות לתפעול השוטף של הסביבה העננית הינה באחריותו המלאה של גוף ה IT ולכן פיתוח הידע וההתמחות המעשית בהיבטי Security, Automation, FinOps ועוד הינם קריטיים להצלחה.

לאור המחסור במומחים והאתגר הטכנולוגי שבמעבר נכון לפתרונות ענן, ארגונים בוחרים לקבל היום הרבה יותר עזרה מהספקים שלהם, מאשר היינו רגילים לראות בעבר ועוברים לצרוך שירותי IT במודל as-a-Service, במקום להקים אלו בחצר הארגון.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם