צרו קשר תנו פידבק

המעבר לענן ההיברידי הוא הפתרון לניצול נתונים מיטבי והופך לתשתית חיונית

המעבר לענן ההיברידי הוא הפתרון לניצול נתונים מיטבי והופך לתשתית חיונית

גם השנה יותר ארגונים עברו לענן היברידי והקצב יואץ משמעותית ב-2023 לאור היתרונות הטכנולוגיים

25.12.2022
2 min
ניב רז CTO בחברת VMware ישראל. צילום: מיה כרמי-דרור
המעבר לענן ההיברידי הוא הפתרון לניצול נתונים מיטבי והופך לתשתית חיונית

בכל מקום אליו אנחנו הולכים אנו נתקלים בחדשנות מדהימה, אך אנו לא חווים אותה באופן אחיד. אחת הסיבות לכך היא שארגונים רוצים להיות חדשנים, אך מתקשים לתרגם את החדשנות הזו לפתרונות, מוצרים ושירותים במהירות הנחוצה. הפער שבין הביצועים לחדשנות הוא הסיבה לכך שארגונים רבים לא מצליחים לשרוד בסביבה התחרותית של היום. לפי מכון המחקר מקינזי, יותר משליש מהארגונים משתמשים בטכנולוגיה כדי להשיג יתרון תחרותי. ארגונים אלו משקיעים משמעותית יותר ב- AI ובניתוח נתונים והם מתכננים להוציא פי שניים יותר מהתקציב שלהם על מעבר לדיגיטל לעומת ארגונים אחרים.

ניהול נתונים יעיל וחיסכון בעלויות

היתרונות העסקיים ברורים אבל מעטים הארגונים שמצליחים לרתום את הטכנולוגיה באמת לרשותם. לפי סקר שערכה חברת VMware בקרב 2,000 חברות גלובליות מובילות, 70 אחוז מהן הודו שהן לא מצליחות לפצח את ערך הנתונים העומדים לרשותם. יותר מחצי (58%) מהן חששו שהן יישרכו מאחור אם לא ידעו לעשות שימוש טוב יותר בנתונים שברשותן. 

הפניית משאבים לפתרונות ענן מתגלה כפתרון חכם. בעידן בו רוב הארגונים עובדים עם מספר עננים במקביל, אסטרטגיית ענן היברידית היא מודל טכנולוגי דיגיטלי מצוין. זוהי הדרך בה ארגונים יכולים לנהל את הנתונים שלהם בצורה יעילה מאי פעם. הנתונים צריכים להגיע יותר מהר מאי פעם, לידיים של מקבלי ההחלטות, הלקוחות והעובדים. גישה היברידית לענן יוצרת תשתית חיונית לנתונים ויותר ויותר ארגונים מבינים זאת.

רוב הארגונים כבר עברו למודל של ענן היברידי

כיום, 87% מהארגונים משתמשים היום בענן היברידי לעומת 73% בשנה שעברה. המעבר לענן ההיברידי מאפשר קלות שימוש, עקביות וחופש בחירה. אסטרטגיית ענן טובה גם מאפשרת ניוד נתונים במהירות לענן וממנו באופן שמעניק גמישות בשימוש ובשליפת המידע. חוזים שכובלים ארגונים עם ספק ענן אחד פוגעים ביכולות של הארגון. אבטחת מידע צריכה להיתפס כעדיפות ראשית. על אסטרטגיית אבטחת המידע להכיל עדכונים מעת לעת, ללא הפרעה לתפעול השוטף של הארגון.

בהקשר זה, 37% מהארגונים שהחלו להטמיע פלטפורמת SASE דיווחו על פחות אירועי אבטחה. נושאים של ציות לרגולציה גם הם תופסים מקום נכבד בשיקולים של הארגונים. המחקר של VMware הראה כי 65% מהארגונים חששו לאחסן נתונים שיכלו לסייע להם בקידום חדשנות בשל חוקים מקומיים ואכיפת רגולציה.

אף אחד לא יודע למה יוביל העתיד, אך על הארגונים להיות מוכנים להגיב להזדמנויות ולאתגרים. מעבר גישה לענן היברידי יכול להעניק לארגון את הבסיס לשימוש נכון יותר במידע. יישום כזה מציע דרך פשוטה יותר לניהול סביבות ענן שתוכל לתרום לגישור על הפער שבין החדשנות לביצועים.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם