צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

הענן של אורקל עושה עליה

14.07.2021
3 min
הענן של אורקל עושה עליה

מה צריך לדעת לקראת פתיחתו הקרובה של הדאטה סנטר המקומי של אורקל? איזו בשורה גדולה הוא מביא ללקוחות ישראלים? ערן פייגנבאום, סגן נשיא באורקל העולמית ואחראי על אזור הענן הישראלי, מקווה שרמת האבטחה הגבוהה תמזער את החששות של ארגונים מהמעבר לענן

בחברת אורקל נערכים בהתרגשות לקראת פתיחתו הקרובה של אזור הענן המקומי של החברה בישראל. אורקל תהיה ענקית הטכנולוגיה הראשונה שמקימה אזור ענן מקומי ותציע פתרונות ענן מדאטה סנטר ישראלי, שימוקם בירושלים. הענן הציבורי יהיה ענן דור 2, שיציע את כל שירותי ענן אורקל, כולל תשתית ענן OCI (Oracle Cloud Infrastructure), הדאטה בייס האוטונומי של אורקל ואפליקציות הענן של אורקל.

זו התפתחות חשובה משום שאחד החסמים המרכזיים שמונעים כיום מארגונים לעבור לענן הוא סוגיית ריבונות הדאטה. שום ארגון – בוודאי לא ארגון ביטחוני, פיננסי או רפואי, שמחזיק במידע רגיש – לא מעוניין שהדאטה שלו יישב בחוות שרתים מעבר לים. במקרים רבים גם חלות על אותם ארגונים הגבלות רגולטוריות. הענן המקומי של אורקל פותר זאת, ולפי הערכות הוא ישנה את כללי המשחק בזירת הטכנולוגיה הישראלית.

בין האחראים כיום על אזור הענן הישראלי במטה אורקל העולמית הוא ערן פייגנבאום, המשמש כסגן נשיא לפיתוח מוצרים בתשתית ענן אורקל ולשעבר מנהל אבטחה ראשי ( (CSO של ענן אורקל. פייגנבאום מציין כי מדובר בענן מקומי שנבנה מלכתחילה כדי לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות ביותר.

לצורך הקמתו, חתמה אורקל על הסכם עם בינת תקשורת מקבוצת רד בינת, במסגרתו יוקם דאטה סנטר בחוות השרתים המתקדמת של בינת בירושלים. המתקן המשוכלל והמתקדם ישתרע על פני אלפי מ"ר בכמה קומות, 50 מטרים מתחת לאדמה. "הוא מתוכנן בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה ויהיה בין המאובטחים ביותר במזרח התיכון", אומר פייגנבאום. "אל תשכחו שאורקל החלה את דרכה בביצוע פרויקטים ביטחוניים ל-CIA ומאז יש לה ממשק הדוק עם הממשל וגופי המודיעין בארה"ב. נושא האבטחה טבוע בדנ"א שלנו ואנחנו בוודאי מכירים את הרגישויות בישראל בנושא זה. ה- OCIהוא הענן שצומח הכי מהר מידי שנה. שמונה מתוך עשרת הארגונים הפדראליים הגדולים בארה"ב עושים בו שימוש. לאחרונה הצטרפה אלינו גם חברת זום, ממש בימי הקורונה, לאחר שהבינה את יתרונות האבטחה של הענן שלנו".

בנוסף להיבט האבטחתי, איזו בשורה אתה מביא ללקוחות ישראלים בהיבט של המחיר?
"בניתוח של עלות-תועלת מדובר בביצועים הכי זולים. התפיסה שלנו אומרת שהענן שלנו צריך להיות פשוט ובמחיר נוח. גם רמת השירות שאנחנו מציעים היא גבוהה ביותר. ברוב העננים רמת השירות היא סטנדרטית ואילו אצלנו היא בשתי רמות יותר. מדובר גם על שיהוי נמוך מאוד, כי הדאטה סנטר מרגיש כאילו הוא יושב בחצר שלך. אך מעבר לשאלת הנגישות והאמינות, יש עוד שני נושאים קריטיים: ביצועים וניהול. מה זה שווה אם הענן זמין, אך הוא זז לאט? מה זה שווה אם הוא רץ, אבל אתה לא יכול לנהל אותו? מכאן הדגש שלנו על SLA מעולים. באזור הענן הישראלי יהיו כל שירותי OCI (תשתית ענן אורקל) כמו GPUs (Graphic Processing Units). ה-GPU הללו יסייעו ללקוחות ישראלים להריץ את עומסי העבודה הכבדים ביותר באופן מקומי, על מנת לפתור בעיות מורכבות בתחומי המדע, הבריאות וההנדסה".

גישה חדשה לאבטחה
העובדה שאורקל איחרה להיכנס לזירת הענן הקנתה לה יתרון טכנולוגי גדול. במקום לאמץ את הדור הראשון של הענן היא קפצה שלב ופיתחה ישר את הדור השני, תוך פתרון המגרעות של הדור הראשון, לרבות בנושא אבטחה.
"באורקל התחלנו לתכנן על דף ריק מתוך מחשבה מה ניתן לשפר בדור הראשון של הענן, שפיתחו אמזון, גוגל ומיקרוסופט, והיה הרבה מה לשפר אחרי עשור וחצי. בנינו את הענן מאפס, על-פי חזון, ולא טלאי על גבי טלאי". כל זה בא לידי ביטוי בממד האבטחה.
"למשל, הצגנו גישה חדשנית של 'Off box virtualization' ופיתחנו פיצ'ר אבטחה ברמה הכי גבוהה של הצפנה. פיתחנו תפיסה מקורית של אבטחה שאומרת כך: 'אנחנו נהיה בחוץ. לא תהיה לנו גישה לדאטה שלך וכך גם לא לשכנים אחרים שלך'. הרי מה הייתה הבעיה בארכיטקטורה של הדור הראשון? שעל אותו שרת בענן רץ גם השכן שלך, שלא יכולת להיפטר ממנו, שלא לדבר על הספק עצמו. הם רצו על אותה רשת, אותה קופסה, אותו מעבד ואותו זכרון. אנחנו הצענו גישה שונה ובעצם מדובר בשינוי דרמטי במימד האבטחה בענן, שינוי ענקי שמדבר לכל מי שנושא האבטחה הוא רגיש מבחינתו. אני יכול לומר בלי להיחשב שחצן שאין אצל המתחרים שלנו פתרון דומה.
"דבר מהותי נוסף, אנחנו שמים דגש על יכולות אוטונומיות בענן, דאטה בייס בענן שמנהל את עצמו ומאבטח את עצמו ולכן גם חשוף פחות לטעויות. למעשה זהו ענן אוטונומי שנעזר ב-AI וב-ML ויש לו יכולת לימוד ועיבוד והוא לא נזקק לקונפיגורציה ידנית".

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם