צרו קשר תנו פידבק

"תפיסת אבטחת הסייבר המסורתית פשטה את הרגל"

"תפיסת אבטחת הסייבר המסורתית פשטה את הרגל"

18.10.2020
3 min
"תפיסת אבטחת הסייבר המסורתית פשטה את הרגל"

לצד היתרונות וההזדמנויות שמייצרת העבודה מהבית, היא מזמנת לא מעט אתגרים כשהמרכזי שבהם הוא אבטחת מידע. תפיסת הסייבר סקיוריטי המסורתית, שבבסיסה עומדת התובנה כי ניתן להגן על הארגון, הקמפוס או הדאטה סנטר באופן פנימי, אינה רלוונטית עוד. כיום, שכן כלל המשתמשים הארגונים מתחברים לארגון מסלון הבית ומחוץ הארגון. הפתרון הנדרש על מנת לאפשר הגנה מקצה לקצה במודל העובדה ההיברידי חייב לכלול בתוכו ארכיטקטורה מלאה של Zero Trust.

ארכיטקטורת ZERO TRUST הינה ארכיטקטורה חדשה של הגנה, המשלבת הגנה הוליסטית מיחידת הקצה עד התווך הארגוני, הדאטה סנטר וכלה ביציאה לענן. מדובר בפתרון אסטרטגי וחיוני, על אחת כמה וכמה בתקופה כמו זו, בה ניכרת עלייה משמעותית בהיקף העבודה מהבית. בחברת סיסקו, ניתן דגש מרכזי על ארכיטקטורת סייבר סקיוריטי מלאה, אשר אינה מהווה מוצר נפרד, אלא הינה חלק אינטגראלי מפלטפורמת הגנה שלמה.

עם פרוץ מגפת הקורונה, חלה עלייה מהותית בהתקפות הסייבר מבוססות התחזות וגניבת זהות, גידול בכמות המשתמשים המרוחקים והאילוץ להרחיב את גבולות הארגון לכיוון ה Cloud – גורמים ומאלצים את הארגונים השונים ליישם מדיניות גישה של Zero Trust

בסיס התפישה של Zero Trust כשמו כן הוא – אפס אמון, הארגון כבר אינו "מאמין", הוא נדרש לאמת ולא רק אימות ראשוני אלא אימות מתמשך. המערך מאמת ומנטר את מי שמתחבר לארגון או לאפליקציות הארגוניות (משתמשים, ספקים, לקוחות), מאמת ומנטר את מה שמתחבר לארגון (התקנים ורכיבים) ומאמת ומנטר את מי ואת מה שצורך שירותים ואפליקציות.

הבנה זו של הצורך בשינוי גישת ההגנה מתחילה לחדור לתודעה של הארגונים והעסקים. שכן, בניגוד לגל הראשון שתפס את כולם בהפתעה וגרם לאנשים לחפש את הפתרונות הזמינים והמיידיים אשר אפשרו מעבר מידי לעבודה מהבית, אך כעת אנו למדים כי המצב החדש בו אנו נמצאים הינו ה “NEW NORM”  ועלינו להערך עם תפיסת ארגונית ותשתית מאפשרת, אשר עבודה מאובטחת נמצאת בבסיסה. מצב חדש זה, תנאי הכרחי לשימור ושיפור תפוקות העבודה הינו יישום עקרונות האבטחה המאפשרים ניהול העסקים בעולם ההיבדרדי בו אנו חיים.

לצד ההיבטים הטכנולוגיים אי אפשר להתעלם מהשינויים התרבותיים העצומים המתרחשים עם המעבר לעבודה מהבית. אותה אינטראקציה בינאישית בפינות הקפה, אותן שיחות מסדרון, אשר חסרונם מורגש. קיימת כיום ההבנה שדווקא המפגשים הבלתי פורמאלים מאפשרים יצירה של חדשנות ארגונית. צריך להבין שחדשנות היא לא פקודה במחשב, לחיצה על קליק והיא מתרחשת. במרבית הפעמים החדשנות מגיעה מכל הרבדים האירגוניים, מהצוות והשיח המפרה. עלינו לאפשר את קיומה של אווירת המשרד, את פגישות המסדרון גם באופן וירטואלי מהבית. עלינו לאפשר את קיומן של פגישות שהן מחוץ למניין כמו האפי האוור או סתם להיפגש לקפה כדי להמשיך את אותו סיעור מוחות שהיינו עושים לפני פרוץ המגפה.

ויש גם נקודות אור רבות. למרות השינויים הדרסטיים שחלו עקב הקורונה, נוצרו הזדמנויות חדשות בעקבות המעבר לעבודה מהבית. העת החדשה, השימוש הגובר בדיגיטל מאפשרים לנו להיות קרובים יותר לדור ה-Z, שנולד לעולם הדיגיטלי ומתחבר טוב יותר למעסיקים שמאפשרים היום עולם היברידי. בנוסף, הפלטפורמה הדיגיטלית מאפשרת לנו לגייס עובדים אשר גרים בפריפרייה, מאפשרת לחבר סניפים קרובים ורחוקים ומאפשרת לנו לעשות היתוך דעות של אנשים ממקומות שונים.

אותם ארגונים שיאמצו את הכלים הדיגיטליים המתקדמים ולא יילחמו עם המערכות מיושנות שלא מאפשרות הם הארגונים שינצחו את המגיפה וייצאו מחוזקים.

המאמר נכתב על ידי אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם