צרו קשר תנו פידבק

השינויים הטכנולוגיים שהאיצה הקורונה: 7 טרנדים בתחום ה- Internet of Things

השינויים הטכנולוגיים שהאיצה הקורונה: 7 טרנדים בתחום ה- Internet of Things

22.04.2021
2 min
דרור מרום, מנהל חטיבת אלחוט & IOT בבינת תקשורת
השינויים הטכנולוגיים שהאיצה הקורונה: 7 טרנדים בתחום ה- Internet of Things

פורסם ב- TECH IL בתאריך

עם הדעיכה במגיפת הקורונה בישראל וגם ברחבי העולם, הערפל שוקע וארגונים וחברות מתחילים לנתח מהן המגמות שהתחזקו ואלו מגמות נוצרו בעולמות ה- Internet of Things בשנה הקרובה ואילך. בחרנו להציג את המגמות העיקריות שהאיצו והתחזקו בשלהי משבר הקורונה:

ריבוי טכנולוגיות קישוריות רשת

"כאוס פלטפורמות תקשורת" הוא מונח שנקבע על ידי חברת הייעוץ Forrester, ומתייחס לגידול הרב במגוון הקישוריות האלחוטיות שיהיה נגיש לצרכנים בשנת 2021 ולכך שלא ברור איזו טכנולוגיה תוביל את המהפכות הטכנולוגיות הבאות: 5G , Wi-Fi 6, ZEEGBE , LORA ….או אולי אחרות, איזה תחומי תדר יאושרו לשימוש ע"י משרד התקשורת ואיזה טכנולוגיות שבשימוש כיום.

טכנולוגיות בריאות מודרניות

בעקבות מגפת הקורונה, ההערכה היא כי יצרני מכשירים מחוברים יכפילו ואף ישלשו את המאמצים שהם משקיעים בתחום הבריאות. ההשפעות השליליות של המגפה חורגות הרבה מעבר לסכנת ההידבקות בנגיף עצמו כיוון שהיא אילצה חולים רבים להישאר בביתם ומנעה מהם לקבל את הטיפול הדרוש להם.

שימוש בפתרונות IOT & Wireless לייעול העבודה מהמשרד, ומהבית – הממצאים בסקר עדכני שנערך הנוגע להרגלי העבודה בארגונים, 48% ממקבלי ההחלטות צופים שאחוז העובדים באופן קבוע מרחוק ילך ויתעצם כתוצאה ממשבר הקורונה. זהו נתון לא מפתיע, ובהתאם לכך, Forrester חוזה שלפחות 80% מהחברות יפתחו אסטרטגיות היברידיות עבור משרדים עתידיים שיכללו שילוב של יישומי ומערכות IoT לשיפור יעילות העובדים בבית אל מול יעילות המשאבים המשרדיים כגון: אנרגיה, כלכלה, ניטור סביבתי וניצול שטח מקסימלי ע"י מבקרים.

שירותי מיקום

בני אדם מעולם לא אהבו לעמוד בתור, והצורך בריחוק חברתי, שנכפה עלינו בשל הקורונה רק העצים את התופעה. אנשים ועסקים רודפים אחר פתרונות חכמים שיחסכו להם את ההמתנה בתור לחנות, רופא או כל דבר אחר. הם פשוט ירצו לשריין את התור ולחזור או לקבל התראה כשמגיע תורם. מותגים ועסקים יהיו חייבים להשתמש הרבה יותר בשירותי מיקום (באמצעות תורים וירטואליים, איסוף ליד הכניסה וצ'ק-אין) כדי לממש חווית לקוח משודרגת ומעודכנת המתאימה לימי פוסט קורונה.

אוטומציה בקמעונאות

במהלך השנה הקרובה אנו יכולים לצפות לדגמים חדשניים של קמעונאות, כמו סופרמרקטים אוטומטיים לחלוטין, סל קניות חכם שמצמצם באופן משמעותי את הצורך באינטראקציה אנושית פיזית. אוטומציה באמצעות מכשירים המותאמים ל-IoT תמשיך לגדול במרכזי האספקה הענקיים האחראים להעברת מלאים לחנויות.

ערים חכמות

תפיסת "העיר החכמה" הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות באמצעות שימוש בטכנולוגיית Internet of Things המשמשת לניטור התנועה ברשתות הכבישים, עומסים בתחבורה הציבורית, תנועת הולכי רגל באזורים שונים, ושימוש במתקנים אזרחיים כמו מרכזי מחזור ואיסוף אשפה. מכשירים חכמים מתעדים את ניצול האנרגיה בבתים ובעסקים, כך שאפשר יהיה לאזן את ההיצע אל מול הביקוש, לעמוד בדרישות שיא בזמנים ספציפיים ולהעלות את רמת הכשירות.

מחשוב קצה וציוד לביש

השימוש במחשוב קצה הפך לרלוונטי מתמיד בשל מגפת הקורונה ואנו צפויים לקצב חדשנות מהיר יותר ולאימוץ מוגבר של הטכנולוגיה בתחום זה.

באופן מסורתי, רכיבי IoT שולחים את הנתונים שהם אוספים למרכז מערכת לצורך ניתוח ועיבוד הנתונים ומשם להפקת תובנות ,מחשוב קצה חכם ויעיל יאפשר לפעילות זו להתבצע ישירות ברכיבים או במחשוב הקצה ובעצם לקצר תהליכים ובאופן משמעותי לצמצם עלויות.

הקורונה הייתה מאיץ לאימוץ IOT ומעודדת פיתוח טכנולוגיות נוספות. בשורה התחתונה, הקורונה קידמה באופן משמעותי את הביקושים וגם את היישום של טכנולוגיות בתחום ה- Internet of Things בכמה שנים לפחות. בייחוד בכל הקשור לפתרונות שיכולים לסייע בשמירה על ריחוק והפחתת התקהלויות. טכנולוגיות מפותחות יותר של עיר חכמה היו יכולות לסייע בהפחתת התקהלויות והתראה יעילה של חבישת מסיכות ובכך לצמצם את התפשטות המגיפה. גם בעבודה מהבית שנכפתה כרעם ביום בהיר, התפתחויות רבות יאפשרו לעובדים ולמעסיקים יישום יעיל יותר של שגרת עבודה מרחוק, כשהצורך קיים – התמריץ לטכנולוגיות חדשות כבר מעבר לפינה.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם