צרו קשר תנו פידבק

Commissioning – מה הקשר לשרותי אחסון נתונים, או רציפות תפקודית?

Commissioning – מה הקשר לשרותי אחסון נתונים, או רציפות תפקודית?

בדיקות Commissioning ("הסמכה" בעברית או בקיצור CX) מהוות "אבן יסוד" בקיום רשתות אחסון ועיבוד נתונים מבוזרות בעולם, עם תקשורת שקופה, ואספקת שירותים לפעילויות עסקיות, פרטיות וציבוריות.

22.05.2024
2 min
ד"ר הילה הרשקוביץ, מהנדסת מערכות, בינת יישום מערכות
Commissioning – מה הקשר לשרותי אחסון נתונים, או רציפות תפקודית?

השירותים הגלובליים המבוססים על קישוריות בינלאומית בין חדרי מחשב על פני כדור הארץ, לכדי יצירת יחידה אחת של מאגרי שרתים, בסיסי נתונים ושירותי מערכות מידע בתחומים רבים, הכוללים מסחר אלקטרוני בבנקאות, חדרי עסקאות וני"ע בכל הבורסות בעולם בו-זמנית, קמעונאות, סחר אלקטרוני, תובלה אווירית וימית, שירותי לוויינים, טלפוניה בינלאומית, ביטחון ומודיעין, מזג אויר ועוד שימושים רבים בחיי כולנו.

Commissioning ואחסון נתונים בעולם

העידן הנוכחי מתמודד עם צורך גובר באמצעי אחסון נתונים, חדרי מחשב,Data Center) ) DC וטכנולוגיות ענן מתקדמות. בינת יישום מערכות בע"מ הבינה את המגמה לפני שנים והחליטה להשקיע בהתמחות בתחום הסמכת חדרי מחשב ו-DC לטובת אינטגרציה בפרויקטים משולבים תשתיות תקשורת, בקרה, בטחון, בקרת מבנה ו-Commissioning. Commissioning הינו תהליך מובנה על פי סטנדרט בינלאומי לתכנון וביצוע בדיקות הסמכה CX במתקני מחשב ו-DC.

הסטנדרט הבינלאומי ל-Commissioning

הצורך בגלובליזציה וקישור בין אתרי DC מבוזרים בעולם, יצר צורך בסטנדרט אחיד לאימות רמות הזמינות של כל DC בכל מקום בעולם, כך שיהיה אפשרי לקשר ביניהם לכדי יצירת MESH של מאגרי נתונים.

בשנת 1993 הוקם ה- Uptime Institute (UTI)כארגון בינלאומי שהגדיר סטנדרטים ומדדים כמותיים לאימות  זמינות Uptime של חדרי מחשב ואתרי DC ברחבי העולם עם מדדי זמינות אחידים.

ה-UTI גיבש 4 רמות של TIER כשמשמעות ה-TIER מתבטאת באחוז זמינות מאומתת למתקן שנבדק.

רמות TIERהתחייבות לזמינות Uptimeזמן השבתה (Downtime) בשנה
TIER 199.67%קטן מ- 28.8 שעות בשנה
TIER 299.74%קטן מ-22 שעות בשנה
TIER 399.98%קטן מ-1.6 שעות בשנה
TIER 4100.00%קטן מ-26.3 דקות בשנה

מערכות המשתתפות בתהליכי Commissioning

על מנת להבטיח אחידות בביצוע הבדיקות, הגדיר ה-UTI איזה מערכות במבנה ישתתפו ב-Commissioning.

  • מערכת בקרת מבנה
  • מערכות חשמל
  • מערכות אלקטרו-מכניקה
  • מערכות קירור
  • מערכות ניקוז והצפה
  • מערכות כיבוי אש

בדיקות Commissioning לאימות רמת ה-TIER

לשמירה על אחידות הבדיקות הגדיר ה-UTI תהליך בדיקות אחיד וקפדני על מנת להבטיח את רמת ה-TIER  בכל מקום בעולם, ללא קשר להרגלי המקום והתרבות.

LEVEL 0שיקולי התכנון ומדדים לרציפות תפקודית   יתירות (Redundancy): כפילות של מערכות להבטחת יכולת המערכת להמשיך לפעול במצב של כשל אחד או יותר מהרכיבים שלה.   שרידות (Resilience): יכולת המערכת להתמודד עם תקלות ולהמשיך לפעול באופן תקין.   רציפות תפקודית (Operational Continuity): היכולת של המערכת להמשיך לפעול באופן תקין לאורך זמן, ללא הפסקות גם אם יש תקלות ותיקונים.  
LEVEL 1בדיקות בחצר היצרן (FAT) רמה זו מבטיחה שהציוד שיסופק להתקנה במתקן המחשב או DC עבר בדיקות קפדניות, בסביבות מבוקרות בפיקוח היצרן במטרה לאמת את הפונקציונליות והביצועים שלהם כפי שהוגדרו במפרט הדרישות.  
LEVEL 2 אספקת ציוד ורכיבים, התקנות ציוד והפעלה ראשונה. רמה זו כוללת אימות הציוד שסופק והתאמתו למפרטים. התקנות בכפוף להנחיות היצרנים ותקנים נדרשים.  
LEVEL 3הפעלת המערכות בדיקת תשתית החשמל: בדיקה זו מאפשרת לוודא שתשתית החשמל מתאימה לצרכים של ה-DC. באותו אופן תתבצע בדיקת מערכת המיזוג, ותשתיות רשת התקשורת לוודא התאמה לצרכי ה-DC.  
LEVEL 4בדיקות פונקציונאליות   בדיקות הפעלה של כל מערכת בנפרד על פי תרחישי הפעלה בשגרה.  
LEVEL 5בדיקות אינטגרציה של שילוב כל המערכות.   בדיקת עומסים: בדיקה זו מאפשרת לבדוק את היכולת של המערכת להתמודד עם עומסים גבוהים מעבר למצב שגרה, ובדיקות במצב חרום.   הבדיקות מתבצעות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, כולל סימולטורים המדמים התנהגות שרתים ומערכות במבנה, קווי גלאים וחיישנים אלקטרוניים, ותוכנות לזיהוי אנומליות כמנגנון זיהוי ומניעה של  תקלות בהתהוות בזמני שגרה או חירום.  
LEVEL 6סגירה ומסירה, מעבר לשלב אחריות ותחזוקה.  

לסיכום, ל-Commissioning תרומה רבה לכך שהיום יש שרותי ענן ומאגרי נתונים גלובליים למנועי חיפוש ו-AI.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם